Billigmetoden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

corona

Berätta!
Vad vet ni om den?
Hur fungerar den?
Vad går den ut på?
Har ni "gått efter den"?
Erfarenheter?
 
Sv: Billigmetoden!

Klistrar in från internet:


"Billingsmetoden är en av flera naturliga metoder för födelsekontroll som går ut på att hitta de dagar i menstruationscykeln som kvinnan inte kan befruktas. I Billingsmetoden görs detta genom att studera det sekret som bildas i livmoderhalskanalen. Metoden är användbar som preventivmetod eller omvänt, när man vill skaffa barn. Metoden bör inte blandas ihop med "säkra perioder", ett mindre precist sätt att hitta de säkra dagarna."
 
Sv: Billigmetoden!

Nej, jag skulle inte använda den i preventivt syfte...fungerar nog sådär bra :crazy: :cool:
Men många använder ju den att gå efter, för att ta reda på när de är som mest fruktsamma.

Så jag undrar alltså, om det är ngn här som använt sig av denna metod, då de har försökt bli med barn...?? :)
Eller om ngn bara vet ngt mer om den?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Helt främmande mark för mig och jag vet inte riktigt hur jag ska berätta. Vår älskade far, svärfar och farfar gick hastigt bort i...
Svar
10
· Visningar
1 019
Senast: Rugge
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu är alla ryttare och hästar på plats i Riyadh för årets världscupfinal. I går besiktades hästarna och i morgon går den första...
Svar
0
· Visningar
97
Senast: Gunnar
·
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
8
· Visningar
1 344
Senast: Imnir
·
  • Artikel
Hästnyheter Hästskötaren Louise Barraud berättar i ett klipp från FEI om hur det går att flyga med världsettans hästar. King Edward ”Eddie” är van...
Svar
0
· Visningar
136
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp