Bukefalos 28 år!

Biltemas hästsortiment?

Sv: Biltemas hästsortiment?

Haha, ja! Någon hästkunnig måste ju ha fixat hästen..

Det märks att Biltema inte är så hästkunniga.. På skylthästen i entren på Skövdes biltema har de inte korsat maggjordarna på vintertäcket, vilket får täcket att sitta jättekonstigt och se helt felsytt ut.

I hyllan med nos- och nackludd har de märkt dem med: "Nos och kind padding"...
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Inte att förglömma - i katalogen/på hemsidan står det under "grimludd" Gör att grimman är bekväm för hästen även när det är kallt.

Så klockrent ^^ (har för mig att det har berättats här, men det är ju så bra ^^)
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Köpte biltemas vintertäcke till min pålle i vintras då han skulle klippas. Hals och täcke sitter som en smäck på min korta, grova häst. Bästa täcket jag köpt!
Även fleecetäcket sitter super på en annan häst i stallet.
Älskar hur dessa täcken håller sig på plats trots stegringar, rejs i hagen och diverse bus.

28040_10151160927109503_1266258484_n.jpg


481875_390216061058754_363146472_n.jpg


148135_390216257725401_858955785_n.jpg
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Hästtäcken och transporttskydd men mera finns ju på Biltema (bl.a. I Gävle tror jag?) har dock inte något där ifrån :) ska ev dit snart dock (Borlänge) och kanske köper med fleecetäcket hem (har inget nu så ska ha det tillfälligt tills jag hittar ett finare och ha detta som reserv och som extra under utetäcken) :) och jag kommer nog även köpa hem hinkar, hjälmhängare, krokar till box, foderbytta med lock och annat bra att ha.
 
Senast ändrad:
Sv: Biltemas hästsortiment?

*kl*

Någon som vet om regntäcket har ringar för att kunna ha hals till ?
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Står i produktbeskrivningen på hemsidan! ;)

3 fast monterade D-ringar för komplettering med avtagbart halstäcke 14-569, 14-600 och 14-601 (medföljer ej).
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Köpte skyddsvästen i ren desperation då jag inte var nöjd med min andra (NYINKÖPTA!!) väst. Suverän passform och jätteskön att rida i. Den andra västen fick jag tvinga mig att använda, men Biltemas känns jättebra på.
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Har folk omkring mig som köpt regntäckena till sina hästar - både med o utan hals - och de är väldigt nöjda.
Jag skulle köpt ett men den dagen jag var i butiken hade de inte "min" storlek, men av det jag har sett så kommer jag absolut att försöka igen när jag är i stan.

Kul att höra att västen känns bra. Min är lastgammal, så en ny behöver investeras i.
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Köpte biltemas vintertäcke till min pålle i vintras då han skulle klippas. Hals och täcke sitter som en smäck på min korta, grova häst. Bästa täcket jag köpt!
Även fleecetäcket sitter super på en annan häst i stallet.
Älskar hur dessa täcken håller sig på plats trots stegringar, rejs i hagen och diverse bus.

28040_10151160927109503_1266258484_n.jpg


481875_390216061058754_363146472_n.jpg


148135_390216257725401_858955785_n.jpg

Täcket ser ju ut att ha en väldigt bra passform!

Hmm kanske kan vara något för min kamel som gör såhär med sina täcken, mer eller mindre varje dag...
wpid-screenshot_2013-01-05-18-39-45.png


Inte allt för dyrt OM han nu skulle demolera de...
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Köpte skyddsvästen i ren desperation då jag inte var nöjd med min andra (NYINKÖPTA!!) väst. Suverän passform och jätteskön att rida i. Den andra västen fick jag tvinga mig att använda, men Biltemas känns jättebra på.

Provade denna och den kändes faktiskt inte så dum. Hade varit på hööks och provat deras också och det var ju inte bekvämare om vi säger så....
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Jag var in till Gävles i söndags och där var väldigt urplockat i hyllorna. Har ju ingen häst nu så kollade inte så noga på sortimentet.
Däremot var jag ute efter säkerhetsvästen de har men det fanns många stl S som jag inte fick ihop trots att jag snörade upp och så fanns det L som var för stor trots att jag drog ihop ordentligt :(.
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

*kl*

Jag köpte longerlina på Biltema i Linköping. Bästa longerlinan jag har haft i alla fall! :) Tidigare exemplar från andra butiker har varit för lätta, men den här har lagom tyngd. Inte för tung, för det gillar inte min ponny, utan lagom. :)
Sedan köpte jag även piggborstar. Ganska mjuka. Passar bra om man har en häst med lite tunnare päls och känslig hud.
Köpte också en borste med korta borst, gummiliknande grepp på den. Jättebra borste!

Jag är mycket nöjd! :D
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Tusen tack :D

Deras hemsida är rätt tung att ladda ner så våra gamla kopparledningar från 40-talet orkar inte riktigt utan oftast blir det bara: Sidan kan inte nås...
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Kl.

Handlade 2 vintertäcken på Biltema till ridskolans ponnyer, verkar vara helt ok! Känns ordentligt sydda och uppfyllde våra krav - snabbspännen, nylonfoder och bogveck :)
135 satt bra på våra 2 D-ponnyer så de verkar vara bra, möjligen lite små, i storleken.
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

jag har vintertäcket och det är litet i storlek överallt då min häst är en 130 häst så jag brukar ha stora 125 eller små 135 och han har 135 i biltemas täcke
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

De är lite små helt o hållet. Satt perfekt på vår normalgrova newforestkorsning, 130 sitter perfekt på henne annars o 135 brukar vara stort.
Den andra D-ponnyn är maxad och lite grövre och det var i kortaste laget. Han är klockren 135:a annars. Så lite korta var dem allt. Sen var bensnörena ganska korta också, men elastiska så det funkade.
Annars bra passform!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag bytte till färskfoder nyss. Mush. Diskar skålen i maskinen med våra andra grejer och tvättar händerna osv. Läste nu att en fått...
2
Svar
38
· Visningar
2 328
Senast: Sol
·
Mat Vad brukar ni köpa för något med röd prislapp? Eller tar ni det som finns för att hålla nere matkostnaderna. För det mesta är det ju...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 677
Senast: AI62
·
Anläggning Kan man använda sig av Biltemas markförstärkning för lerig hästhagen, eller varför köpa de dyra "hästiga"?
Svar
4
· Visningar
1 797
Senast: CaisaCax
·
Kläder & Bli fin Har fått ett GoGiftpresentkort som jag skulle vilja använda på Zalando, men jag hittar bara hur man köper/löser in deras presentkort...
Svar
5
· Visningar
457

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp