Bukefalos 28 år!

Biltemas hästsortiment?

Sv: Biltemas hästsortiment?

Min grova men nu 22 åriga New Forest är inte lika grov över bogarna som han har varit så täcken som är 125 och som suttit som smäck är nu för vida i bogarna ger honom skav...

Men då borde Biltemas 125 passa honom, eller.....
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

*kl*

Hur är det med deras säkerhetsväst? Den är klass 3 och jag har klämt och kännt på den och faktiskt tyckt att den verkat helt okej. Jag har dock inte provat den ännu. Funderar på att köpa den om den sitter bra tills jag har möjlighet att köpa en racesafe eller outlyne.
*arbetslös medryttare som inte riktigt har råd ännu men skulle behöva en säkerhetsväst typ... förra veckan*
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Jag köpte mig ett par transportskydd idag :) De är tjocka och stabila, känns som rätt bra grejer.. Särskilt för det priset! Tyckte de såg ganska stora ut i storleken så jag köpte strl ponny till min D-ponny :)

De var jättetrevliga i butiken i Skövde, produktchefen kom fram till mig och min kompis och bad om våra åsikter om deras sortiment, han visste inte så mycket om hästar så han ville ha lite "insider" info, som tack fick vi en flaska hästschampo var :)

Vill bara rätta lite i mailet från Ewelina (no offense). Produktchefen för hästsortimentet jobbar på deras huvudkontor i Helsingborg och han var även med i deras höstkatalog och även i deras särskilda hästbroschyr.:)
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Haha, ja! Någon hästkunnig måste ju ha fixat hästen..

Det märks att Biltema inte är så hästkunniga.. På skylthästen i entren på Skövdes biltema har de inte korsat maggjordarna på vintertäcket, vilket får täcket att sitta jättekonstigt och se helt felsytt ut.

I hyllan med nos- och nackludd har de märkt dem med: "Nos och kind padding"...

:D inte så hästkunniga??? :confused: Det handlar snarare om att den stackaren som tvingades att montera täcket på skylthästen kanske inte är hästintresserade själv? Tror dom har över 100 butiker så det är kanske inte så konstigt om dom har personal som inte har något hästintresse. Kan du byta lammeller på en volvo bil, typ samma sak :D?
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Ja, men typ allt annat är brunt.
Jag har mailat och frågat om de kommer att utöka med fler färger.

Jag har också varit på dom och önskat fler färger och dom skulle börja titta på det :laugh: Får väl hoppas på det iaf, priserna är ju super :-)
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Tänkte införskaffa ett flugtäcke/insektstäcke till sommaren, har du klämt på det ?
Är det prisvärt ?

Köpte ett från Globus förra sommaren som täckte hästen jättebra, men hästen AVSKYR just det täcket.... :mad:

Däremot gillade han det från GeKås ;)
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

:D inte så hästkunniga??? :confused: Det handlar snarare om att den stackaren som tvingades att montera täcket på skylthästen kanske inte är hästintresserade själv? Tror dom har över 100 butiker så det är kanske inte så konstigt om dom har personal som inte har något hästintresse. Kan du byta lammeller på en volvo bil, typ samma sak :D?

Jo fast ska man lansera en ny hästkollektion, och ställer upp en sån skylthäst i entren med stora skyltar, då kan man väl i alla fall ta och titta på en bild eller fråga någon om hur det ska sitta, så det blir rätt? Det handlar ju om att exponera produkten på ett bra sätt.
Jag jobbar själv i butik och får ibland montera ihop trimmrar, gräsklippare, motorsågar, gasolgrillar osv som ska på skyltning. Då ser jag ju banne mig till att jag monterar ihop det rätt och skyltar på bästa sätt för den prudukten, annars är det ju ingen vits. Jag ser också till att hålla mig uppdaterad om prudukter - allt ifrån gräsgödsel till hundfoder till skyddshandskar för sågning. Trots att jag varken äger en gräsmatta, hund eller motorsåg, eller är speciellt intresserad av något av det.
Nu ser väl iof de som faktiskt tänkt köpa täcket att gjordarna sitter fel, men ändå. Det retar gallfeber på mig :grin:

(summa sumarum; jag är nog arbetsskadad)
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Täcken finns även i Göteborg, har sett transportskydd också.

Jag har för små ponnyer för deras grimmor/täcken/skydd/schabrak, synd att allt är till stora hästar/större ponnyer. Jag har shettisar och skulle gärna köpa fligtäcken där om de såg ut att passa...
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

de har vet. Flexlindor för 10 kr styck. De är bra att ha på lager. Sen har jag nog inte köpt andra hästprylar där, men de hsr bra priser på hinkar och krubbor.
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

*kl*

Hur är det med deras säkerhetsväst? Den är klass 3 och jag har klämt och kännt på den och faktiskt tyckt att den verkat helt okej. Jag har dock inte provat den ännu. Funderar på att köpa den om den sitter bra tills jag har möjlighet att köpa en racesafe eller outlyne.
*arbetslös medryttare som inte riktigt har råd ännu men skulle behöva en säkerhetsväst typ... förra veckan*

Jag har västen, köpte den begagnat från en person som köpt fel storlek, jag älskar den :love:
Jag har dock bara ridit i gamla hårda och kan inte jämnföra med en nyare mer följsammare väst men jag är jätte nöjd med min :)
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Nej, jag har inte frågat om jag får ändra men jag har sagt till i kundtjänsten. Men de tyckte nog att jag bara var jobbig och petig.. Vilket jag nog är :D


(Sa det inte på något tyket sätt, utan sa bara typ att "vet ni att maggjordarna på täcket i entren sitter fel? Tänkte att ni kanske inte visste det, och nu får de täcket att se konstigt ut i passformen". Fick typ inget svar alls. Nu vet jag inte ens om hästen står kvar längre, om inte annat så borde de ju byta täcke på den för det var ju vintertäcket som satt på.)
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Den stackarn visste nog inte vad du pratade om alls. Maggjordar liksom... ;)
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Haha nä, antagligen inte :D
Och som sagt, de har nog nytt täcke nu. Sätter de det täcket fel tänker jag erbjuda alla anställda en gratis kurs i hästtäcken! :laugh:
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

KL

Puttar upp den här tråden också :)

Fleecelindorna är ju billiga och skulle vilja ha bruna, har någon erfarenhet av dem? Längd? Material? Kvalité?
Annars är det ju jättebilliga grejer, lite smått som behövs då och då :)
Köpte fleecetäcket idag, det var lite för stort, väldigt stort i bogarna som någon skrev. Men efter ett besök hos symaskinen sitter det ok. :)
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

KL

Nån som har erfarenhet av Biltemas sadelhängare ?
De är ju VÄLDIGT mkt billigare än andra märken men så är de ju inte riktigt likadana byggda som "vanliga" ...
 
Sv: Biltemas hästsortiment?

Nu har det kommit ett reflexsortiment. Bröstan köpte jag, tänkte testa i vinter. Är av sådant material och sytt på sådant sätt så det verkar som jag kommer kunna byta reflexbanden den dagen det behövs. Benreflexerna gosiga, men urusel kardborr. Reflexlinderna alldeles för mjuka i stretchen för min smak.
Vidare fanns reflexgrimma, boots, ländtäcke plus mer som jag säkert missat.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag bytte till färskfoder nyss. Mush. Diskar skålen i maskinen med våra andra grejer och tvättar händerna osv. Läste nu att en fått...
2
Svar
38
· Visningar
2 697
Senast: Sol
·
Mat Vad brukar ni köpa för något med röd prislapp? Eller tar ni det som finns för att hålla nere matkostnaderna. För det mesta är det ju...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 772
Senast: AI62
·
Anläggning Kan man använda sig av Biltemas markförstärkning för lerig hästhagen, eller varför köpa de dyra "hästiga"?
Svar
4
· Visningar
1 833
Senast: CaisaCax
·
Kläder & Bli fin Har fått ett GoGiftpresentkort som jag skulle vilja använda på Zalando, men jag hittar bara hur man köper/löser in deras presentkort...
Svar
5
· Visningar
467

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp