Bukefalos 28 år!

BIS valp :) *skryt*

antiloop8

Trådstartare
Idag for vi ner till collieklubbens utställning i Oskarshamn.
Vi såg fram emot en solig dag med en massa hundar av olika raser o typer, vår valp var anmäld till valpklass, hans första utställning. Han ska ju förhoppningsvis fungera som lydnad-, agility- o utställningshund.

Solen uteblev dock...

Våra förväntningar var stora men vi tänkte att får vi en 2:a så får vi vara nöjda. En helbusig valp som inte vill stå still osv. :D

Vi var enda startade i vår klass, men det betyder såklart INTE att man åker på en räkmacka. Nädå, man kan bli utan Hp o allt sådant.

Men icke...
Vilken kritik han fick!! Vi blev chockade o överlyckliga!
Han fick Hp, BIR och BIS-1 :bump: :bump:

Gissa om vi är nöjda?!
Sååå mkt fina priser!

Bilder från utställningen är det tyvärr dåligt med, men här är ett par andra:

DSC01380.jpg


DSC01464.jpg
 
Sv: BIS valp :) *skryt*

Ful hund med lång näbb....:rofl: :rofl:

4 mån hane, utmärkt typ, bra storl., vackert huvud, bra öron, tillräckligt lång hals, välvinklad fram o bak, bra kropp för sin ålder, rör sig bra från alla håll, bra valppäls, trevligt temp. Bästa valp!
 
Sv: BIS valp :) *skryt*

Tack :)

Ja det var verkligen jättekul! Nu har vi två till inbokade i augusti, så får vi se hur det går då :)
 

Liknande trådar

O
Övr. Hund Ställde ut på en inoff i dag (första ggn vi ställer inoff) Ställt på oficiell innan, så jag tog detta som träning, var inga fler...
Svar
2
· Visningar
881
Senast: jappisen
·
Övr. Hund Tidigt imorse vaknade vi. Efter lite frukost och extracheck att allting var med så åkte vi iväg till utställningen. Efter det var det...
Svar
15
· Visningar
1 094
Senast: sussisus
·
S
Övr. Hund Hej Jag är nybörjare vad gäller utställningar men jag försöker läsa mig till hur det går till på utställningar som ett komplement...
Svar
16
· Visningar
1 239
Senast: Smulis
·
Övr. Hund Nu har jämtisvalparna varit på sin första utställning och jag är så himla glad o nöjd:) Först det viktigaste av allt; de var så lugna...
Svar
10
· Visningar
1 059
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp