Bukefalos 28 år!

Biten i svansen - amputation?

DarkInNight

Trådstartare
I samband med flytt så blev min (numera min systers) katt biten i svansen.

Vi åkte till veterinär så snart vi insåg att han blivit biten och där konstaterade veterinären att det var kattbett.
Det var hål både på undersidan och ovansida, varav ett hål var djupare än de andra. Veterinären var orolig att det bettet gått ner i leden.

Svansen blev rakad, han öppnade upp det djupa såret lite och sen fick katten smärtstillande samt antibiotika i tio dagar.
Nu är kuren slut och tyvärr hänger svansen igen och är varm.

Så vi måste kontakta veterinär igen. Och det är här min fundering kommer in, veterinären sa att om det inte blev bättre blev det troligen amputation av svansen.
Helst vill jag inte amputera , finns det något annat att göra för att rädda svansen?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 065
Hundhälsa Min hund opererades i somras för "akut fistulerande analsäcksinflammation", båda analsäckarna togs bort. Jag reagerade på att det var...
Svar
3
· Visningar
2 695
Hästvård Hade en distriktsveterinär ute hos min häst igår på grund av en sårskada som inte vill läka ordentligt. Skadan fick han för snart 2...
Svar
2
· Visningar
1 676
Senast: Luleå
·
Katthälsa Det började för lite mer än ett år sedan - Minimannen tvättade bort pälsen. Tvättade tvättade tvättade tills svansen var kal och...
Svar
18
· Visningar
15 325
Senast: LindgrenV
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp