Bukefalos 28 år!

"Biter på naglarna"

Bansan

Trådstartare
Ja, det är precis vad Alabama gör *s*.
Hon ligger i soffan & "knipsar" på sina klor på baktassarna... extra mycket nu när hon inte får ha ben att tugga på eftersom hon är nyligen opererad i magen.
Någon mer som har en hund som är nagelbitare? Är det ett "uttråkningstecken" eller bara en fix idé?

Några andra med hundar med andra lite roliga betéenden?
 
Sv: "Biter på naglarna"

Tja, mitt pucko till hund "suger på tummen" eller vad man nu ska kalla det. Hon lägger sig på rygg och stoppar in en framtass i munnen. Fast hon biter inte på klorna, bara håller fast tassen med tänderna. Men hon gör det när hon är avkopplad och nöjd med livet.
 
Sv: "Biter på naglarna"

Mina småttingar biter oxå på naglarna!

Och den ena är nog till hälften katt, för hon kastar upp matkulorna i luften med framtassarna och leker med dem innan hon äter upp dem:)
 
Sv: "Biter på naglarna"

Samma ska med mammas Bordercollie hon äter oxå (bitter av klorna) men bådde på fram oh bak..inte mer än de behövs så hon sköter sin manikyr själv.Jag tror inte att det är några problem så länge de inte blir ett ner´vöst tecken eller att dom bitter ner totalt.
 
Sv: "Biter på naglarna"

svarar lite snabbt...
att hunden biter sig på tassarna sådär kan även vara ett tecken på analsäcksinflammation...

för övrigt tror jag också att hundar har en massa "ticks" för sig, precis som vi människor.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min ena lilla hund har främst växt upp med Husse. Husse har därmed varit hennes favoritperson. Hon skulle gosa med honom mest, sitta i...
Svar
8
· Visningar
1 418
Senast: Grazing
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 904
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 340
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 488
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp