Bukefalos 28 år!

biter på tassarna

J

jahaja77

Min hund biter ofta på tassarna, vet inte vad det beror på.
Han biter under tassarna och på hela benet, på alla fyra.
Jag har kollat om jag skulle hitta nått men ser inget ovanligt, han är inte röd eller irriterad i huden.
Vad kan detta bero på?
När han börjar tugga på benen så kan man ropa på honom, slå näven i bordet eller vad som helst, han reagerar inte, han är helt inne på att gnaga på sina egna ben, väldigt skumt.
Nån som har nån tanke på vad det kan vara?
Frågade en veterinär som inte kunde komma på nån anledning sa hon.

tacksam för svar!
 
Sv: biter på tassarna

Kanske allergi, kanske analsäcksproblem, kanske skabb eller någon annan parasit. Kan finnas många olika orsaker. Du borde nog kontakta veterinär. Är det inget alltför ovanligt brukar de komma på vad det är rätt snabbt.
 
Sv: biter på tassarna

Min hund började med att bita på tassarna och sedan började hon slicka vilket ledde till att hon fick svamp. Det hela berodde på en allergi enligt vet. (hon fick eksem också vid öronenen). Men som andra sagt, det kan ha flera olika orsaker så om han fortsätter tycker jag du ska kontakta vet.
 
Sv: biter på tassarna

bearded collie....

suck.....ringde veterinären och telefontiden var slut för 5 min sen......
Återkommer när jag varit hos veterinären!
 
Sv: biter på tassarna

Mammas hund gör detta åxå...Nån sorts av allergi..Vilken har dom inte kommit fram till..Men viss mat gör att hon blir röd och svullen om tassarna och tuggar på dom.
 
Sv: biter på tassarna

Kalkon och ris är bra ingridienser på foder till matallergiska hundar..Bara ett tips att prova kanske?
 
Sv: biter på tassarna

Hunden kan bita sig i tassarna pga av tristess. Aktivera hunden mera. För fortsätter hunden att bita och slicka sig på tassarna får den svamp och måste ha salva för att få bort detta.
 
Sv: biter på tassarna

Kan vara en svampsjkdom som heter furunkolos som en del vovvar drabbas av. Det är inte alltid man ser nåt på tassen men efter en tid när de slickat på tassarna så ser man en röd svullnad främst mellen klorna. Då är det bra att få salva av vet. för att få bort det.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 127
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 252
Senast: Sandora
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 017
Senast: Fraegd
·
Hästvård Dag 1, 10:00: Min häst och hagkompisen mår prima. Dag 2, 09:00: Hovslagaren ska verka, då är min häst svullen båda fram, samt varm där...
Svar
6
· Visningar
1 426
Senast: Krystalline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp