Blanda Imovane och Primperan

@whwycd Nej, självklart gör jag inte det.
Nej jag hoppas inte att den här tråden också kommer spåra, men men.

Anledningen till att jag inte har försökt på nytt med att bli av med fobin är, med handen på hjärtat, att jag saknar motivation. Jag är livrädd för en förändring. Jag vill ju såklart inte ha det så här men samtidigt är jag rädd för vad som ska hända. Men jag tar en sak i taget. Nu allt med ADDn så kommer jag nog få hjälp att hitta verktyg så jag kan komma iväg på terapi.

Jag vet ju att jag kommer må bättre när jag vunnit över fobin. Men jag vågar inte ta det steget.

Precis, både tandläkar -och nålfobin kom jag ju över. Så jag vet ju att jag kan. Men ja...
 
mina läkare brukar iaf fråga vad jag äter sedan innan, alla kanske inte gör det
medicinlista är bra o ta med på besök

När jag fick en uvi i januari och var tvungen att besöka närakuten i en annan stad frågade inte läkaren. Jag fick själv berätta att jag har sjukdomar och står på mediciner.
 
Jag förstår till stor del hur du tänker, men samtidigt så undrar jag om inte dessa attacker är motivation nog?
Som jag skrev, jag förstår att det känns bekvämare/"tryggare" att ha de här attackerna ibland, än att dra fram dem i ljuset och jobba med dem men du gör dig själv en björntjänst (d.v.s. du tror att du hjälper dig själv genom låta det vara, men att det i själva verket förvärras) känner jag :(

Verktyg finns, det vet du ju, du har med dig sedan tidigare behandling (och även tidigare trådar där många med egna erfarenheter delat med sig) så det är ju egentligen ingen stor förändring du måste göra, du behöver inte kasta dig in i terapi även för denna rädsla.
Ta det stegvis, så kommer du märka av förändringarna som något positivt, och då känns det inte lika läskigt. .
Du tog dig ju iväg så att du kunde klara ut dessa fobier, och då hade du ju inte ADD-diagnosen, så låt inte den komma ivägen och förstöra för dig! Använd den Som ett verktyg.
Och du, nu har du ju faktiskt klarat ut en attack till! Det gick ju :)
Hur gjorde du? Väntade ut den? Jobbade med den?
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 355
Hundhälsa Nu sitter jag här och är skitorolig. Tik, född dec -12, fick första kullen på första löpet, och andra kullen på andra. Jag tog över...
Svar
1
· Visningar
1 030
Senast: Raderad medlem 94602
·
Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 531
Senast: cirkus
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
19 378

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp