Blev av med resväska

fejko

Trådstartare
Jag förlorade resväskan när jag åkte Flixbus till Amsterdams flygplats Schiphol. När jag skulle ta den fanns den inte kvar där jag lagt den i bussens väskförvaring. Har gjort en anmälan angående förlorat gods men är inte alltför hoppfull över att jag ska få tillbaka den då det var helt tomt på väskor vid slutstationen så det var förmodligen inte någon som tagit fel. Väskan som bara var använd en gång innehöll en padda, två par skor, ett par jeans och en klänning. Kan man få något från hemförsäkringen? Ska ringa i morgon.
 
Jag förlorade resväskan när jag åkte Flixbus till Amsterdams flygplats Schiphol. När jag skulle ta den fanns den inte kvar där jag lagt den i bussens väskförvaring. Har gjort en anmälan angående förlorat gods men är inte alltför hoppfull över att jag ska få tillbaka den då det var helt tomt på väskor vid slutstationen så det var förmodligen inte någon som tagit fel. Väskan som bara var använd en gång innehöll en padda, två par skor, ett par jeans och en klänning. Kan man få något från hemförsäkringen? Ska ringa i morgon.
håller tummarna att det går bra
 
I de flesta reseförsäkringar och hemförsäkringar finns ett aktsamhetskrav att man ska ha bagaget incheckat eller under uppsikt. Men givetvis får du kolla villkoren för just din reseförsäkring. Själv försöker jag inte ha större väska än att jag får med mig den på bussen när jag reser med buss just på grund av detta. Vågar aldrig lämna något i en buss bagageutrymme såvida jag inte har möjlighet att hoppa av och ha utrymmet under uppsikt vid varje hållplats.
 
Tack för alla svar! Med facit i hand känner jag mig dum för att jag tog med väskan på bussen. Jag vet att Greyhound bus i USA är ökända men jag trodde inte att det var fullt så illa i Europa. Jag får se det som en dyrköpt läxa...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp