Bukefalos 28 år!

Bli jourhem åt dräktiga honkatter??

Sv: Bli jourhem åt dräktiga honkatter??

Men detta är katter som bor hos folk men som nu har blivit dräktig och det är upp till ägaren att fixa kastrering m.m men jag är där bara för katthonan och kattungarna och struntar totalt i om den ska steriliseras eller inte men det viktiga är väl att ungarna inte födds vilda :mad:

sen så tror jag att dom steriliserar mamman EFTERÅT och jag tycker det låter väldigt riskfyllt att göra det när dom är dräktiga och sedan så tror jag knappast att honkatten gått så långt i sin tid...

men som sagt vi ska ringa och prata mer med dom imorgon så ni får veta mer hur det ser ut då :bump:
 
Sv: Bli jourhem åt dräktiga honkatter??

det vet jag då flera katthem som skiter blankt i:crazy:

Själv kan jag ju tycka att det finns så förbannat många katter, så låt de "värsta" fallen somna in och kastrera/abortera så mycket det bara går...

/Migo

Jag håller med, men få katthemsföreningar gör det. Jag kan tycka att det är ganska hänsynslöst att låta en honkatt som antagligen är undernärd och som har levt ett hårt liv behöva genomgå en förlossning och sedan uppfostra en kull.
 
Sv: Bli jourhem åt dräktiga honkatter??

Om katten bor hos folk, varför tar sig katthemsföreningen an katten? Då är väl katten ägarens ansvar. Om inte ägaren vill ha kvar katten och överlämnar katten till katthemsföreningen får ju föreningen ta sådana beslut.
 
Sv: Bli jourhem åt dräktiga honkatter??

Du har helt rätt, den ändringen har jag missat o nu letade jag på fel ställen.
:bow:
PL
 
Sv: Bli jourhem åt dräktiga honkatter??

Tror jag det, jag hade det inte lätt när jag skulle gräva fram rätt författningssamling. ;)
 
Sv: Bli jourhem åt dräktiga honkatter??

Det var lättare på DSMs tid, hade man vidare frågor fungerade dessutom deras helpdesk väldigt bra.
PL
 
Sv: Bli jourhem åt dräktiga honkatter??

De bästa katthemmen är ok , de sämsta inget annat än förklädda djursamlare.
PL
 

Liknande trådar

Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 065
Senast: escodobe
·
Övr. Katt Hej! Jag behöver hjälp. Min honkatt har fått sin FÖRSTA kull för två veckor sedan. Två söta och friska ungar. Efter första veckan har...
Svar
3
· Visningar
1 072
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 662
Katthälsa Hejsan! Jag tog över en katt som var dräktig och allt så som förlossning osv har gått bra och jag trodde allt var frid och fröjd. Det...
Svar
4
· Visningar
2 062
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp