Bling bling pannband?

lis

Trådstartare
Är det tillåtet med bling bling pannband på dressyrtävling?
Läste i tr att det får vara i annan färg och diskret dekoration.Är bling bling diskret eller vad menar dom?
 
Sv: Bling bling pannband?

Du får ha bling om det sitter på läder, dvs det är läder bakom själva blinget :p
Kunde tyvärr inte förklarar det på annat sätt, hoppas du förstår :)
 
Sv: Bling bling pannband?

Pannbandet måste vara av läder i grunden, sen kan det sitta dekoration på :p
 
Sv: Bling bling pannband?

Men då har jag en följdfråga: Är det tillåtet med pannband som är "lindade", dvs att man har lindat dem med band för att få "trekantsmönster". (Hoppas att någon fattar vad jag menar...) Om själva pannbandet är av läder, så borde det ju vara tillåtet?
Är det någon som vet?
Tahoi
 
Sv: Bling bling pannband?

Men då har jag en följdfråga: Är det tillåtet med pannband som är "lindade", dvs att man har lindat dem med band för att få "trekantsmönster". (Hoppas att någon fattar vad jag menar...) Om själva pannbandet är av läder, så borde det ju vara tillåtet?
Är det någon som vet?
Tahoi

sånna får man också ha de är samma sak med dem
 
Sv: Bling bling pannband?

Men.... jag vet att man inte får ta upp namn. Men i ridsport. Vet inte vilken. Så finns det en tjej som rider ponny på hög nivå. I dressyr, hon har utvecklats mycket och det är mycket snack om henne eftersom hon är såå ung! Hon hade ett bling bling utan läder bakom?? Bara en kedja liksom?

Mvh Michaela
 
Sv: Bling bling pannband?

Är det en mörkbrun ponny med remontträns+brett blingbling pannband? För några nummer sedan?
Isf är det ett OS pannband hon har och det är läder på baksidan, fast det syns inte under blinget :)
 
Sv: Bling bling pannband?

Jaså! Ja men då vet jag! Det var på tävling men jag såg inte lädret bakom. Tack!

Mvh Michaela
 

Liknande trådar

Utrustning Mitt dilemma: Hööks träns Lingus är tillåtet att tävla WE på och jag gillar modellen men inte kvaliteten på lädret. Jag "gjorde" därför...
Svar
4
· Visningar
733
Senast: Emiro
·
Kläder & Bli fin Allvetande o allsmäktige Buke, jag behöver hjälp att tänka! Min autistiska hjärna gillar inte luddiga begrepp och otydliga klädkoder...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 899
Utrustning Jag har ett i-landsproblem med att mitt fina pannband gärna flyttar sig upp och ner längs sidostycket/nackremmen (micklem-kopia) när...
Svar
5
· Visningar
947
Utrustning Om jag tolkar TR rätt så får man i princip använda vilket bett som helst i hoppningen, stämmer det? Är Bacher bett (det bettet som inte...
Svar
1
· Visningar
803
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Flytta eller ej?
  • Köpa hus
  • Det här med klädsel

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp