Blir ev av med körkortet. Hur göra?

I princip håller jag med men skillnaden här är att vi vet genom förra tråden hur olyckan gick till och nu att TS kört yrkesmässigt (i Stockholm?) sedan 18 år och prickfritt. Mot den bakgrunden tycker inte jag att en körkortsåterkallelse är rimlig, en varning som TS själv skrev för att hon inte höll tillräckligt avstånd kanske men inte att bli av med körkortet och jag tror inte heller Transportstyrelsen kommer besluta om det.

...eh, vet vi?
Vi vet att TS berättat det.
 
I princip håller jag med men skillnaden här är att vi vet genom förra tråden hur olyckan gick till och nu att TS kört yrkesmässigt (i Stockholm?) sedan 18 år och prickfritt. Mot den bakgrunden tycker inte jag att en körkortsåterkallelse är rimlig, en varning som TS själv skrev för att hon inte höll tillräckligt avstånd kanske men inte att bli av med körkortet och jag tror inte heller Transportstyrelsen kommer besluta om det.
Du har hört en version. Myndigheterna har hört minst tre. Och utifrån detta gör de sin bedömning.
Om jag kört 30 år prickfritt så är det historia. Det görs en bedömning om jag ska få köra i framtiden utifrån vad jag hittat på. Kör jag 50 km/h för fort visar det på hänsynslöshet och brist på omdömme. Kör jag på ett stillatående forden är det bevis på ouppmärksamhet (ngt vi alla kan råka ut för)
 
Och jag skulle ljuga varför? Varför skulle jag ens skrivit tråden om jag ändå skulle ljuga?
Jag tror ingen här anklagar dig för att ljuga. Du har din version av hur du anser det hela gick till. Det är din sanning. och det är den enda information vi har..
Baserat på den informationen kan jag tycka att ett indraget körkort är hårt.
Men Myndigheten har ju förutom din information, din motparts information samt polisens olycksplatsinformation., information vi inte har. Därför så ska vi inte döma.
 
Jag tror ingen här anklagar dig för att ljuga. Du har din version av hur du anser det hela gick till. Det är din sanning. och det är den enda information vi har..
Baserat på den informationen kan jag tycka att ett indraget körkort är hårt.
Men Myndigheten har ju förutom din information, din motparts information samt polisens olycksplatsinformation., information vi inte har. Därför så ska vi inte döma.

Kryddelydd antyder att jag kanske inte talar sanning. Majoriteten här i tråden har inte dömt, det är väl i princip bara du, kryddelydd och några enstaka till som jag känner har gjort det.
 
Kryddelydd antyder att jag kanske inte talar sanning. Majoriteten här i tråden har inte dömt, det är väl i princip bara du, kryddelydd och några enstaka till som jag känner har gjort det.
Jag är imponerad av ditt lugn! Hoppas du kan ta det onda med det goda. Det verkar som att du fått väldigt bra hjälp med ditt yttrande tack vare tråden. Spola ner resten i den mentala toaletten.
 
...och några enstaka till som jag känner har gjort det.
Jag antar att du menar mig, men du missförstod det jag skrev. Även om du startade tråden för att få hjälp med hur du skall hantera Transportstyrelsens brev så måste det på ett diskussionsforum finnas utrymme även för en allmän diskussion kring trådens ämne tycker jag och du tolkade det jag skrev som riktat mot dig fastän det inte var det.
 
Kryddelydd antyder att jag kanske inte talar sanning. Majoriteten här i tråden har inte dömt, det är väl i princip bara du, kryddelydd och några enstaka till som jag känner har gjort det.
Jag har inte dömt.
Bara konstaterat att den som kör på bakifrån i så gott som alla fall antingen har hållt för kort avstånd och eller brustit i uppmärksamhet. Att du fick böter och att nu myndigheterna flaggat för ytterligare åtgärder talar ju för att man gjort just denna bedömning.
och därför.....jag undrar fortfarande hur det kan vara olagligt att stanna på en 70 väg.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 163
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 751
Senast: Saeta
·
Samhälle Jag har haft mycket oväntade utgifter senaste tiden vilket gör att jag halkat efter med ekonomin. I kombination med en djup depression...
Svar
12
· Visningar
1 947
Senast: Gnist
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 843
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp