Blivit en fegis?

Jag har inte ridit på 3 år men idag såg jag en medryttarannons för en häst som kanske skulle passa mig. Men jag tvekar lite för det är en häst med fart i. Förr hade det inte bekommit mig. Men nu känner jag mig plötsligt feg. Och jag vet inte om det är någon vits med att börja om med hästar. Har jag tid och ork till det?
 

Tack för pepp, men jag står nog över. Min tid med ridning är nog förbi. Jag är för gammal och har inte tiden att satsa på ridningen. Om jag inte har möjlighet att utvecklas i ridningen så kommer jag ändå att tröttna. Dessutom kommer jag inte i mina ridstövlar längre förutom möjligen vinterridstövlarna om jag inte drar igen dragkedjan.
 
Tack för pepp, men jag står nog över. Min tid med ridning är nog förbi. Jag är för gammal och har inte tiden att satsa på ridningen. Om jag inte har möjlighet att utvecklas i ridningen så kommer jag ändå att tröttna. Dessutom kommer jag inte i mina ridstövlar längre förutom möjligen vinterridstövlarna om jag inte drar igen dragkedjan.

Asch för gammal kan man väl inte bli men tiden och ev brist på utveckling kanske ställer till de...Nåja du vet bäst själv :)
 
Tack för pepp, men jag står nog över. Min tid med ridning är nog förbi. Jag är för gammal och har inte tiden att satsa på ridningen. Om jag inte har möjlighet att utvecklas i ridningen så kommer jag ändå att tröttna. Dessutom kommer jag inte i mina ridstövlar längre förutom möjligen vinterridstövlarna om jag inte drar igen dragkedjan.
Du skulle ju kunna testa iaf...? Det skulle säkert ge mer ork på sikt, men det är klart - tiden kan man inte göra så mycket åt.
 
Asch för gammal kan man väl inte bli men tiden och ev brist på utveckling kanske ställer till de...Nåja du vet bäst själv :)
Jag tänker att jag blivit för gammal för hoppning och annat fartfyllt. Och för gammal för att kunna komma nånstans med ridningen.
 
Du skulle ju kunna testa iaf...? Det skulle säkert ge mer ork på sikt, men det är klart - tiden kan man inte göra så mycket åt.
Jag får nog inte mer ork så länge jag tar alimemazin. Jag behöver lägga den ork jag har på jobb och på trädgården och på renovering.
 
Jag tänker att jag blivit för gammal för hoppning och annat fartfyllt. Och för gammal för att kunna komma nånstans med ridningen.

Asch din egen inställning kan hindra mer än du tror 😄. Roffe tävlar på hög nivå hoppning 61 år gammal ;) men visst kan jag tänka mig att ju äldre man blir kanske desto lugnare ridning man håller sig till....hm. :) börja köra häst då? Eller känns inte intressant? :)
 
Jag får nog inte mer ork så länge jag tar alimemazin. Jag behöver lägga den ork jag har på jobb och på trädgården och på renovering.
Iof, trädgårdsarbete etc. är ju också en fysisk hobby/livsstil. Jag har själv inte ridit på några år, jag själv har ju MS och lider av MS-trötthet och kroppen är lite ojämn i hur den funkar, så även om ridningen är jättebra motion för sjukdomen så orkade jag inte med allt som hör till stallet och ett liv utöver det. Tyvärr. Plus att hästen jag red var lite för stor och svår.
 
Asch din egen inställning kan hindra mer än du tror 😄. Roffe tävlar på hög nivå hoppning 61 år gammal ;) men visst kan jag tänka mig att ju äldre man blir kanske desto lugnare ridning man håller sig till....hm. :) börja köra häst då? Eller känns inte intressant? :)
Du kan ju inte jämföra mig med Roffe. Han har ju ridit och tävlat på hög nivå i typ nästan hela sitt liv. Jag har inte hoppat högre än 80 cm och bara nätt och jämt styrt runt LC. Roffe är proffs. Jag är nybörjare. Det är väl inte alls samma sak att ha lärt sig och fått förmågan när man var ung och sen behålla den när man blir äldre, än att börja lära sig när man blivit för gammal.

Körning intresserar mig tyvärr inte alls.
 
@Wille Jag vet ju att det är viktigt för dig att utvecklas, både för att det är det du tycker är givande men sen så verkar det väl också finnas en lite destruktiv sida där glädjen tas ut av jämförelser med andra etc. Hur skulle det vara om du testade igen nu, blir det jobbigt för dig att vara ringrostig, tar det udden ur det roliga - eller tar "nyhetens" behag över? Liksom, kan du se det som utveckling att komma igång igen, och lära känna en ny häst, eller är den delen en jobbig startsträcka?
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Du kan ju inte jämföra mig med Roffe. Han har ju ridit och tävlat på hög nivå i typ nästan hela sitt liv. Jag har inte hoppat högre än 80 cm och bara nätt och jämt styrt runt LC. Roffe är proffs. Jag är nybörjare. Det är väl inte alls samma sak att ha lärt sig och fått förmågan när man var ung och sen behålla den när man blir äldre, än att börja lära sig när man blivit för gammal.

Körning intresserar mig tyvärr inte alls.

Nä menar bara att ibland är åldern bara en siffra 🤣 och nej jag har inte hoppat högre än dig och jag är inte så gammal 😝. Men jag är imponerad över hur länge de håller på så hög nivå men det är bara ett bevis på att ridning är för hela livet 😃.
 
Jag får nog inte mer ork så länge jag tar alimemazin. Jag behöver lägga den ork jag har på jobb och på trädgården och på renovering.
Jag tänker att det här är väldigt klokt resonerar här och nu. Senare med mer ork kanske läget är annorlunda och det finns ork för ridning med. Men att lägga till ytterligare när orken inte räcker till det som finns riskerar att bara bli negativt, särskilt som du vill utvecklas och det inte är mer terapi och återhämtning
 
Jag tänker att det här är väldigt klokt resonerar här och nu. Senare med mer ork kanske läget är annorlunda och det finns ork för ridning med. Men att lägga till ytterligare när orken inte räcker till det som finns riskerar att bara bli negativt, särskilt som du vill utvecklas och det inte är mer terapi och återhämtning
Håller med. Jag har själv funderat till och från på att ta upp hästarna, och då har jag ändå haft egen häst i 20 år och tävlat på rätt hög nivå. Men jag känner som du @Wille, jag är inte där att jag skulle tycka det var kul att rida ut i skogen 1-2 dagar i veckan bara, och så länge jag känner så så får hästarna vara, har inte tid och ork över även om jag skulle vilja.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min hyresvärd är en idiot IGEN! Han har höjt hyran med 5,9% trots att det står på hyresgästföreningens hemsida att hyresvärdarna får...
Svar
12
· Visningar
1 255
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 468
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Jag minns att jag var nervös. Att flickan som borstade hästen verkade så kunnig och världsvan. Kanske var hon lite ledsen också, att...
Svar
3
· Visningar
774
  • Artikel
Dagbok Behöver få skriva av mig lite nu känner jag. 2023 var ett riktigt tufft år på många sätt, orkar/kan inte gå in på allt här men liksom...
Svar
0
· Visningar
499
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp