Blivit en fegis?

Jag har inte ridit på 3 år men idag såg jag en medryttarannons för en häst som kanske skulle passa mig. Men jag tvekar lite för det är en häst med fart i. Förr hade det inte bekommit mig. Men nu känner jag mig plötsligt feg. Och jag vet inte om det är någon vits med att börja om med hästar. Har jag tid och ork till det?
 

Håller med. Jag har själv funderat till och från på att ta upp hästarna, och då har jag ändå haft egen häst i 20 år och tävlat på rätt hög nivå. Men jag känner som du @Wille, jag är inte där att jag skulle tycka det var kul att rida ut i skogen 1-2 dagar i veckan bara, och så länge jag känner så så får hästarna vara, har inte tid och ork över även om jag skulle vilja.

Samma för mig. Tyvärr inser jag att jag inte är intresserad av "motionsridning i skogen" utan jag vill isf träna på ngn slags nivå (dressyr). Jag behöver absolut inte tävla, men jag är rätt ointresserad av "motionsridning" på det sättet.
Absolut att man kan rida dressyr i skogen, men ofta är det inte det som avses tänker jag när ngn vill ha en medryttare som vill "rida ut".
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min hyresvärd är en idiot IGEN! Han har höjt hyran med 5,9% trots att det står på hyresgästföreningens hemsida att hyresvärdarna får...
Svar
12
· Visningar
1 255
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 468
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Jag minns att jag var nervös. Att flickan som borstade hästen verkade så kunnig och världsvan. Kanske var hon lite ledsen också, att...
Svar
3
· Visningar
774
  • Artikel
Dagbok Behöver få skriva av mig lite nu känner jag. 2023 var ett riktigt tufft år på många sätt, orkar/kan inte gå in på allt här men liksom...
Svar
0
· Visningar
499
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp