moster

Trådstartare
Hej super snälla super smarta buke :D

Jag la märke till för ett par veckor sedan via min "smart klocka" att jag har ganska hög vilopuls mellan 90-100. Pratade med min läkare för någon vecka sedan och vi kom överens om att sänka den medicin jag har för att se om det blev bättre, vilket jag upplever att det blivit något, nu tycker jag att det ligger på 80-90.

Nu har jag haft lite extra koll, och även använt blodtrycksmaksin, men jag får inte ihop det... Började med att jag skrev upp det jag fick på blodtrycksmaskinen för att kunna lämna till läkaren, men nu när jag själv börjar titta närmare på det så börjar jag fundera?

Om jag har fattat rätt så är 120/80 ett bra blodtryck?
Att mellan 140/90 till 160/100 räknas som lättare förhöjning, efter 160/100 måttligt och 180/110 är kraftigt förhöjt tryck?

Men om jag har värden som är
113/89
125/111
120/89
118/95
111/84

Jag får liksom inte ihop det? Är det bra eller dåliga värden?

(Ja jag har uppföljningstid med läkaren nästa vecka)
 
Hej super snälla super smarta buke :D

Jag la märke till för ett par veckor sedan via min "smart klocka" att jag har ganska hög vilopuls mellan 90-100. Pratade med min läkare för någon vecka sedan och vi kom överens om att sänka den medicin jag har för att se om det blev bättre, vilket jag upplever att det blivit något, nu tycker jag att det ligger på 80-90.

Nu har jag haft lite extra koll, och även använt blodtrycksmaksin, men jag får inte ihop det... Började med att jag skrev upp det jag fick på blodtrycksmaskinen för att kunna lämna till läkaren, men nu när jag själv börjar titta närmare på det så börjar jag fundera?

Om jag har fattat rätt så är 120/80 ett bra blodtryck?
Att mellan 140/90 till 160/100 räknas som lättare förhöjning, efter 160/100 måttligt och 180/110 är kraftigt förhöjt tryck?

Men om jag har värden som är
113/89
125/111
120/89
118/95
111/84

Jag får liksom inte ihop det? Är det bra eller dåliga värden?

(Ja jag har uppföljningstid med läkaren nästa vecka)
Helt normala värden.
 
Hej super snälla super smarta buke :D

Jag la märke till för ett par veckor sedan via min "smart klocka" att jag har ganska hög vilopuls mellan 90-100. Pratade med min läkare för någon vecka sedan och vi kom överens om att sänka den medicin jag har för att se om det blev bättre, vilket jag upplever att det blivit något, nu tycker jag att det ligger på 80-90.

Nu har jag haft lite extra koll, och även använt blodtrycksmaksin, men jag får inte ihop det... Började med att jag skrev upp det jag fick på blodtrycksmaskinen för att kunna lämna till läkaren, men nu när jag själv börjar titta närmare på det så börjar jag fundera?

Om jag har fattat rätt så är 120/80 ett bra blodtryck?
Att mellan 140/90 till 160/100 räknas som lättare förhöjning, efter 160/100 måttligt och 180/110 är kraftigt förhöjt tryck?

Men om jag har värden som är
113/89
125/111
120/89
118/95
111/84

Jag får liksom inte ihop det? Är det bra eller dåliga värden?

(Ja jag har uppföljningstid med läkaren nästa vecka)
Låter väldigt normalt tycker jag..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är det ngn här som har kolla på hur blodtryck "fungerar"? Jag har senaste dagarna mätt mitt blodtryck. Det undre trycket ligger...
Svar
6
· Visningar
681
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Jag har under ett decennium haft ett milt förhöjt blodtryck (140-145/80-85) som jag har tolkat som ärftligt eftersom jag har högt...
Svar
12
· Visningar
2 163
Senast: findus
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 603
Senast: zoowie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp