Blöt och förnedrad Britt-flicka

Hej! Våran svarta Britt-kille älskar vatten. Han missar aldrig chansen att hänga med på en duschen (liiite svårt att förklara för duschande vänner varför katten sitter utanför duschkabinen och VRÅLAR för att få komma in :D) och sover obekymrat vidare i handfatet även om man tvättar händerna eller borstar tänderna. Hans päls är så tät så den verkar vattenavstötande.
Starling
 
Han heter S*Åskabus Topflite. :love: Född 20 april 2003. Föräldrarnas namn kommer jag inte ihåg på rak arm - måste kolla stamtavlan först och den är hemma.
:)
Han är köpt utanför Hallsberg hos en trevlig dam som hette Karin Sjö-nånting. Jättegullig katt, har aldrig haft en Britt förut men dom är helt underbara - vilken cool katt! Hans "med-katt" är en Maine-Coon som är betydligt mera försiktig och tillbakadragen.
 
Nämen från Karin !! Roligt !! Jag föder ju upp Britter i liten skala och håller med, en underbar ras även om min Yoga inte förstår det där med cool :smirk:
När är han född? Du får gärna skriva stammen om du vill när du kan, jag spar på Brittstammar :)
Tror Karin när som helst väntar en kull med Yogas kullbror som pappa, men jag kan blanda ihop det.
 
En fråga helt utanför trådens ämne... varför heter alla kattuppfödningar något med S*?
 
S* är ett prefix som SVERAK använder framför alla stamnamn registrerade hos dom efter... nångång i början av 80-talet. Det visar att katten är uppfödd i Sverige och hos en SVERAK-ansluten uppfödare. Alla stamnamn som fått prefixet före är skyldiga att använda det. Jag får t.ex inte kalla min uppfödning Lisuanto's utan måste skriva S*Lisuanto's.
SVERAK's "konkurrenter" (fel ord, jag vet) har IDP* som prefix, NRR (Norge) har (N) och Danskarna har DK* osv.
 
Hej! Här kommer stammen på min lille britt-kille. Han är svart och född den 6 april 2003, inte den 20 som jag skrev för några inlägg sedan... Fadern heter S*Triestina Tassilo Tondo och modern S*Triestina Rita Rispettosa. Vi kallar honom "Stickan" till vardags.Jag tycker att han är ganska liten till växten, jag hade förväntat mig att han skulle vara stor och kraftig nu vid ett års ålder men det kan ju bero på att man jämför med Maine Coonen som verkligen är STOR. Stickan väger ca 3,5 kilo nu, vad är normalvikt för britt-killar runt året?
Helene
 
Och helsvart? Är han kastrerad? Jag var påväg att köpa en hona efter "Tassen", men hade inte råd :(
Personligen tycker jag 3,5 kg är lite, men han kan växa till sig senare, Britten är ju rätt sen i utvecklingen. Hanen från min kull som är 5 mån nu väger 2,5 kg :o
 
Hej! Ja han är helsvart (dvs i vissa ljus ser man det klassiska tabbymönstret på huvudet i "mörksvart" mot "ljussvart" botten".. Kastrerad är han då vi inte har haft en tanke på avel. Jag är lite bekymrad för honom just nu, jag borstade honom med gummiskrapa igår och det lossnade så OHYGGLIGT mycket päls! Han blev riktigt tunnhårig över skuldrorna efter borstningen. Är det normalt tro? För övrigt är han pigg och blank och hungrig och leker mycket med sin Maine Coon-kompis. Bägge är jättestolta över att ha lärt sig kattluckan i helgen :).
 

Liknande trådar

Övr. Katt Min syster och hennes pojkvän köpte Yogas kusin S*Iliadens Xantis, när Xantis var 2 år (i december förra året). Xantis är rödvit...
2
Svar
20
· Visningar
1 575
Senast: kpist
·
Övr. Hund runt den 4de januari kommer tjejen som räddade min hund hit till borlänge från göteborg,och äntligen ska vi träffas!! :banana: :bump...
Svar
12
· Visningar
1 147
Senast: Iso
·
Övr. Katt Hur många här på forumet är det som har Britter egentligen? Det ploppar upp fler och fler och jag tänkte försöka få nån koll på er ...
Svar
3
· Visningar
1 319
Senast: Marie_C
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp