Bukefalos 28 år!

Sleepy

Trådstartare
Seniors egen Blocket-tråd :D


Säljes:

Äldre julgran som varit i familjens ägo i vått och torrt i många år söker nu ett sista hem. Stillsam och väluppfostrad, van vid svärmödrar och dammsugare, barrar inte så mycket längre. Endast till ett granvänligt hem på landet. Pris: 2.50:- Kulan kan ingå till rätt person. Hemmet viktigare än pengarna.
 
Sv: Blucket

Vacker fullblodslampa säljes.
Mycket fina linjer, vecker teckning. Något stel i bakkant på grund av gammal skada. Åtgärdad med experthjälp och limmad enligt konstens alla regler. Import. Innehar försäkring som dock ej kan övertas vid köpet, om du inte köper huset också. Högstbjudande, annars slakttransport.

Har även till salu:

Tre svarta sopsäckar samt två tvättkorgar osorterade strumpor. Vissa av yngre modell men även några mer klassiska, upp till sju år gamla i varierande skick. Ingångna och har säkert flera år kvar att ge i rätt hem. Ej utbildade på någon högre nivå, mestadels vanliga skogspromenader. Köparen står för sortering.Endast till gott hem där dom får känna sig behövda!
 
Sv: Blucket

Haha :rofl::rofl:

Damm och pälsråttor, pga av bristande intresse överlåtes flertalet päls och dammråttor till någon vänlig själ. Vana vid det mesta så som barn, djur och höga ljud . Gillar mörka vrår och sover helst bakom soffan och under sängen, kommer dock gärna fram en sväng i dagsljus. OBS ! Dom är oerhört rädda för dammsugaren och försvinner då spårlöst men det kanske går att träna bort med lite tid, tålamod och kanske en klicker? Bra hem är viktigast!
 
Sv: Blucket

Har även till salu:

Tre svarta sopsäckar samt två tvättkorgar osorterade strumpor. Vissa av yngre modell men även några mer klassiska, upp till sju år gamla i varierande skick. Ingångna och har säkert flera år kvar att ge i rätt hem. Ej utbildade på någon högre nivå, mestadels vanliga skogspromenader. Köparen står för sortering.Endast till gott hem där dom får känna sig behövda!

:rofl::rofl: HAHA!
 
Sv: Blucket

bättre begagnad norrlands körd grill säljes för kundens räkning, då kunden drabbats av solsting.

en gång tänd slocknar först efter två dagar, förgyllt många sen sommar kvällar med karee kotletter, grillspett och korv för det minsta i familjen

säljes endast till gott hem med god alkoholvana
 
Sv: Blucket

DIY- pysselmixer.
En köksmixer i monterbar sats för den fiffige. Med den här pysslesatsen lovas många timmars mysiga pysselkvällar. Delarna är bara 5 men kan kombineras på många olika sätt. Mixerbladen är helt oanvända, möjligen att det kan finnas lite blod på dem
 
Sv: Blucket

Underbar kirskål säljes, växer överallt, kräver ingen som helst erfarenhet utan vilken nybörjare som helst kan få den att växa. På köpte slänger jag även med ett par omgångar brännässlor, stark växande som gärna hjälper till att öka blodcirkulationen i de kroppsdelar den kommer åt. Kräver dock en ny ägare med minst en balkonglåda! Men gärna en stor trädgård där den kan få leka fritt!
Avhämtas på plats, uppgrävning sker på egen risk!
 
Sv: Blucket

Tjänster erbjudes:

Är du en ensam socka och vill hitta den rätta partnern för dig? Har du tröttnat på alla dejtingsiter som inte håller vad de lovar? Då har vi lösningen för dig.

Vi är ett nystartat företag som tagit fasta på det faktum att skilsmässostatistiken ökat dramatiskt under senare år och alltfler sockar lever i ensamhet. Svårigheterna att hitta rätt kan ses oöverstigliga. Många gånger kan fördomar som att ens partner måste ha en viss färg, längd eller elasticitet som överensstämmer med ens egen utgöra hinder i jakten på en lämplig partner. Vi erbjuder därför vår experthjälp, som går in med öppna ögon och gör en total bedömning av dina kvaliteter för att hitta en lämplig partner. Vi kan belysa hur era respektive kvaliteter kan komplettera varandra och ge er en bra bas för att bygga en relation i tvåsamhet.

Vänligen hör av dig via formuläret nedan, där du beskriver dig själv och betala in startavgiften, så hör vi av oss snarast. Naturligtvis erbjuder vi fortlöpande konsultation till en i sammanhanget blygsam summa.

TwoSock.com
 
Sv: Blucket

Kära twosock, jag är tacksam över ert erbjudande om hjälp.
Jag känner ofta att mina vänner har svårt att hitta rätt, önskar dom bara lycka i livet.
Många av dem har gått igenom stora förluster i livet. En av dom blev kvarglömd längs E4:an på en rastplats utanför gävle, många av dom har lidit otroliga förluster av både tvillingar, livskamrater och syskon i och med tvättrelaterade tragedier. En av dom blev så svårt sjuk att han tappade all färg efter en arbetsplatsolycka som inkluderade klorin. En annan har svårt att hitta rätt partner, eftersom partnern drastiskt ändrat utseende och färgat sig svart på undersidan.

Det är ett gäng tragiska figurer. Tror dock att många av dom kommer att hitta det dom söker i en annan del av världen, vissa av dom är kanske närmare än dom tror i samma säck.

Har ni den experthjälp som behövs för att tillgodose mina vänners behov? Jag kan inte med att se dom såhär olyckliga längre. Vill helst inte sälja eller låna ut dom till ett bättre hem, men med Er hjälp kanske vårt problem går att lösa!

Mvh/ Sockkullen.
 
Sv: Blucket

Hej Twosock,

Jag är desperat då jag förlorade min parter för 15 år sedan och har sökt sedan dess. Bland annat har jag efterlyst min kära partner via http://www.funbureau.com/ men inget napp. Jag är en före detta vit tubsocka, numera grånad av åldern och av obestämd storlek, i ärlighetens namn är jag lätt uttänjd och sakar ungdomens elasticitet. Kan det tänkas att det finns en seriös partner där ute, jag har givit upp hoppet om att någonsin hitta min käraste. Ålder och ras saknar betydelse, men jag föredrar herrstorlekar.

En som väntat allt för länge...
 
Sv: Blucket

genomskinlig plasttratt bortskänkes omgående, gärna till våldsamma experiment typ Mythbusters! Alternativt om någon har en strimlare som behöver matas. Använd en dag och i nyskick, gasbindan medföljer. Vid snabb affär kan jag stå för fraktkostnad!

/Vitis Katt
 
Sv: Blucket

Pryttlar säljes

Massor av små pryttlar säljes! några är användbara, andra ganska onödiga men det största delen är totalt meningslösa :)
Om man tex samlar på små pryttlar så är det här ett unikt tillfälle! exempel på pryttlar är, ensamma pärlor, små små bitar metall, misslyckade försök till ringar (att sätta ihop smycken med) mängder med avfallet glitter och jättemånga skrynkliga bokmärken!

Det finns även verktyg att få till såsom torkat lim och färg som delat på sig :)

skynda fynda!
 
Sv: Blucket

Omplacering av problemman, 30års åldern så ännu finns det hopp, dock inget för nybörjare. Mkt temperamentsfull, vacker för ögat men kan vara lite lynnig.
Okänd härstammning. Ej utbildad. Lider av diverse olater.

EJ ÖPPET KÖP!
 
Sv: Blucket

För omplacering:
Diskbergsmonster, blandras, plastburkar och bestick på mödernet, glas och porslin på fädernet. Vid blötläggning bildar diskbergsmonstret först illaluktande gaser för att sedan mjukas upp och bli mildare i temperamentet. Vid utfodring växer monstret till oanade proportioner.
 
Sv: Blucket

Hej Lobelia.

Efter att noggrannt ha övervägt dina (obefintliga) kriterier så har jag insett att jag har mycket att erbjuda just dig.
Betala inte TwoSock, vi kan komma överrens om det här på hederligt skattesmitarvis.
Vad säger du, tar du med din vän, och jag mina.. Så möts vi i en mörk gränd någon sen oktoberkväll?
Medtag ej skjutvapen, det kan skrämma åtminstone två av de mina.
 
Sv: Blucket

Omplacering av problemman, 30års åldern så ännu finns det hopp, dock inget för nybörjare. Mkt temperamentsfull, vacker för ögat men kan vara lite lynnig.
Okänd härstammning. Ej utbildad. Lider av diverse olater.

EJ ÖPPET KÖP!

:rofl: :rofl:

Påminner om min karl stundvis.
Fast honom skulle jag annonsera ut som en sävlig nordsvensk. Högt utbildad i dressyr men kräver ett vant och fast handlag då han kan bli väldigt envis och skarp i diskussioner. Är alltid hungrig och behöver grästygel på uteritter. Koffein eller helst amfetamin krävs som fodertillägg då han kan vara mycket sömnig och lat. Väckarklocka och extra stark tjurkedja medföljer.
 
Sv: Blucket

Skjutvapen behövs knappast vid min ålder, jag bara närmar mig andningsorganet så uppstår vissa svimnngstendenser, oktober är en deal. Vi ses i ösregnet och gör upp om detaljerna.
 
Sv: Blucket

Omplacering av problemman, 30års åldern så ännu finns det hopp, dock inget för nybörjare. Mkt temperamentsfull, vacker för ögat men kan vara lite lynnig.
Okänd härstammning. Ej utbildad. Lider av diverse olater.

EJ ÖPPET KÖP!

Går det att få honom på foder? och jag antar att det är en valack? eftersom han har okänd härstamning vore det ju oansvarigt att ha kvar honom som hingst! Referenser kan lämnas.



:p :rofl:
 
Sv: Blucket

Går det att få honom på foder? och jag antar att det är en valack? eftersom han har okänd härstamning vore det ju oansvarigt att ha kvar honom som hingst! Referenser kan lämnas.



:p :rofl:

Han är hingst idag, han har faktiskt lämnat en avkomma som är helt fantastisk på alla sätt o vis, men det bästa vore nog att separera han från avkomman redan innan den föds så den slipper någon form av prägling från han.
Men tar du emot han så kan jag stå för omkostnaderna för en kastrering om så önskas!
Visst kan du ta han på foder men kan vi skriva ett avtal som löper fram till år 2025 tro?
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 122
Senast: lundsbo
·
Äldre Har under det senaste året hållit utkik efter en begagnad bil att ersätta min äldre bil med, specifikt märke och modell. Sedan i maj har...
Svar
6
· Visningar
1 384
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 163
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan Vi har tittat på stor häst till dotra och mig. Hade satt 50.000 som gräns. Hittade en annons om en engelsk import som inte hade någon...
Svar
19
· Visningar
3 749
Senast: aramis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp