Bukefalos 28 år!

Börja med distans

R

Rianimare

Jag och min kompis skulle vilja börja med distans. Hon har ponny och jag har storhäst. Kan vi tävla "tillsammans"? Vad är det vi måste ha för licenser?
Tack!
//Marie o Sandra
 
Ni tävlar tillsammans. Det finns inga indelningar av ponny/häst.
Ryttarlicens behövs för att starta CR.
// Linda
 
Okej. Hur skaffar man det då? Inget grönt kort eller hästlicens eller nåt sånt då?
Tack
 
För att starta i distans (CR) krävs ryttarlicens, grönt kort och tävlingsbok.
Ryttarlicensen och grönt kort kan er lokala klubb hjälpa er med. Tävlingsboken måste man beställa enligt länken nedan.
Kika in på http://www.ridsport.se/distans-1.htm
där står mycket om allt.
// Linda
 
Startar både ponnys och häst i samam klass? Alltså att de tävlar på samma "villkor", asmma tider etc?
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 869
Senast: hhere
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
480
Senast: hamilton1
·
Dressyr Tja. Ska nu börja tävla storhäst, regionalt, i dressyr. Visst är det ok att ha mörka ridbyxor? Hur är det med kavaj? Är det ok att ta en...
Svar
11
· Visningar
1 772
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 614
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp