Bukefalos 28 år!

Börja rida

Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja rida när man är 21 ?

Många av dom jag känner som rider började när dom var 6-7 år 😊.

Vill isåfall verkligen bli duktig, inte så jag kan tävla men iallafall så jag lär mig allt man behöver veta om hästar,djurskötsel och ridning 🥰

Mvh tvättbjörnsbanditen
 
Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja rida när man är 21 ?

Många av dom jag känner som rider började när dom var 6-7 år 😊.

Vill isåfall verkligen bli duktig, inte så jag kan tävla men iallafall så jag lär mig allt man behöver veta om hästar,djurskötsel och ridning 🥰

Mvh tvättbjörnsbanditen
Det är aldrig försent att lära sig något nytt, så välkommen till hästvärlden. :up:
 
Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja rida när man är 21 ?

Många av dom jag känner som rider började när dom var 6-7 år 😊.

Vill isåfall verkligen bli duktig, inte så jag kan tävla men iallafall så jag lär mig allt man behöver veta om hästar,djurskötsel och ridning 🥰

Mvh tvättbjörnsbanditen
Det är absolut inte för sent. Min sambo började rida som 20-åring. Red ett par år på ridskola, sen var han medryttare ett tag innan han till slut köpte en egen häst.
😊
 
Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja rida när man är 21 ?

Många av dom jag känner som rider började när dom var 6-7 år 😊.

Vill isåfall verkligen bli duktig, inte så jag kan tävla men iallafall så jag lär mig allt man behöver veta om hästar,djurskötsel och ridning 🥰

Mvh tvättbjörnsbanditen
Min man började som vuxen, och har blivit en mycket god ryttare och kunnig hästmänniska. Han var ett par år äldre än du när han började. Han red på ridskola ett antal år och köpte sen egen häst.
 
Jag har haft elever som börjat rida när de varit ca dubbelt så gamla som dig. Så det är verkligen inte för sent. 😊
 
Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja rida när man är 21 ?

Många av dom jag känner som rider började när dom var 6-7 år 😊.

Vill isåfall verkligen bli duktig, inte så jag kan tävla men iallafall så jag lär mig allt man behöver veta om hästar,djurskötsel och ridning 🥰

Mvh tvättbjörnsbanditen
Aldrig för sent at börja rida och jag som börjar närma mig medelålders tant kan känna att du ännu bara är barnet. Själv började jag ganska tidigt som 11 åring men redan efter 3 år red jag på högsta nivån på ridskolan i en tävligsgrupp på stor häst så det kan gå snabbt men för andra tar det längre tid. Tror motivation spelar in mycket samt att man har roligt, jag är ingen snabblärd person egentligen. Nu har jag inte ridit på 10 år, har bott på andra sidan klotet och skaffat barn istället men nu bestämt att jag ska börja rida och tävla igen och satsar att ta mig upp till grand prix i dressyr. Får passa på innan jag blir gammal!
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 289
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
814
Senast: valy
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 337
Senast: BornAgain
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 401
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp