Bukefalos 28 år!

börja tävla

nightcrawler

Trådstartare
Jag har tidigare bara tävlat hoppning och här alltid varit noga med att matcha min klädsel och utrustning på ett eller annat sätt. Nästa år har jag tänkt debutera i dressyr och då behöver jag lite råd. Hädar jag om jag inte har ett vitt schabrak :nailbiting: ? Vilken färg kan jag använda annars? Eller ska jag satsa på vitt med färgat kantband? Hjälmen är blå och kavajen grå eventuellt blå. Hästen är mörkbrun och utrustningen är mörkbrun.
 
Om jag inte minns helt fel, har jag för mig att de lättat lite på klädkoden. Det bästa är väl att kolla i nuvarande TR vad som gäller?
 
Jag läste för någon vecka sen i en tidning att du får ha vilken färg du vill nu. Det är inte stenhårt alls, dock finns det väl en del domare som inte gillar detta...(har dålig erfarenhet av domare i allmännhet)
 
Så kan det vara. Jag har fått skitkass procent trots att jag hade vitt fint schabrak och vita ridbyxor men det har berott på att jag har ridit som en kratta.

Nu var det mer de gammelmodiga domarna som inte kan eller vill förnya sig.
Jag vet när jag har ridit illa, det är helt ok.

Självklart menar jag inte att bara man har fin utrustning får man bra procent.
Men jag tror på 100% att det finns de där gammelmodiga som med flit ger lägre för att ekipaget inte ser snyggt ut i deras ögon. För att ''det inte ska se ut så''.

Sluta missförstå mig med flit.
 
Jag har tidigare bara tävlat hoppning och här alltid varit noga med att matcha min klädsel och utrustning på ett eller annat sätt. Nästa år har jag tänkt debutera i dressyr och då behöver jag lite råd. Hädar jag om jag inte har ett vitt schabrak :nailbiting: ? Vilken färg kan jag använda annars? Eller ska jag satsa på vitt med färgat kantband? Hjälmen är blå och kavajen grå eventuellt blå. Hästen är mörkbrun och utrustningen är mörkbrun.
De gångerna jag tävlat dressyr har jag haft ett marinblått schabrak med vit kant, jag är inte så förtjust i vitt utan gillar färg. De dåliga procenten berodde inte på schabrakfärgen ;)
 
J
De gångerna jag tävlat dressyr har jag haft ett marinblått schabrak med vit kant, jag är inte så förtjust i vitt utan gillar färg. De dåliga procenten berodde inte på schabrakfärgen ;)
Jag funderar på om jag typ kunde få tag i ett grått med blått kantband eller bara köra vitt med blått kantband. vet inte vad som är snyggast. å ena sidan så är jag lite konservativ å andra så vill jag ha nått annat. kan inte bestämma mig
 
Matcha på hur mycket du vill tycker jag! Vill du vara lite "dressyrigare" kan du ha vitt med kantband som matchar resten, annars kör på de färger du gillar och matcha ihop allt. Vi har svart och guld, så schabraket är vitt med svart och guld på kanten. Mias RS (bland annat) kan du beställa precis hur du vill, de har fler olika grå och blå färger. Superkvalitet, jag har 5 stycken...
 
Du kan ha precis vilken färg du vill så matcha så som du tycker är snyggast :). På min lilla bruna har jag alltid vitt, men när jag tävlade en prickig häst hade jag brunt schabrak som matchade hans prickar. har även tävlat i knallcerist schabrak på en skimmel :p. På min skimmel kommer jag ha champagnefärgat eller grått schabrak när hon väl kommer ut på banan.

Tycker det är kul när någon vågar se annorlunda ut :).

12341456_10206949773174718_5632602416611347726_n.jpg
 
Ja inte blev min beslutsångest bättre av era råd. ser ut som att jag får köra på både och beroende på humör. fan då måste jag köpa 2 nya schabrak :p:angel: min plånbok förbannar detta dumma tilltag :cry::devil:
 
Hihi! Fast det ska ju vara roligt, jag tycker man ska ha det man tycker är fint!
får ha ett schabrak som är vitt på ena sidan och grått på andra så kan jag vara både klassisk och ha färg. Ena på höger och andra på vänster :devil: tycker ju båda är fint och behöver jag inte välja :idea:
 
Precis som @Fiorano har jag en brun häst, och då tycker jag vitt är snyggast. Personligen alltså. Har kavaj och hjälm i marint, hästen har brunt läder. Dock har jag svarta stövlar, men jag har så små fötter att jag har svårt att ens hitta stövlar utan att det tickar iväg för mycket i pris, så det får bli så. Ingen domare har slaktat oss än på grund av mina svarta stövlar. ;)

Jag har sett många med hästar i andra färger än brun/svart som har roligare färger på schabrak och sånt.
 
Hihi, jag definierar mig mest som hoppryttare men tävlar dressyr i hoppsadel med både bling och starka färger. Har aldrig fått någon negativ kommentar om det, bara positiva =) Ha vad du tycker är fint är mitt råd, det är ju ändå ritten som räknas ;-)
 
Jag har haft klarrött schabrak med matchande vitt-och-rött-blingat pannband till min grå fjording.
Det är inte fint med vitt på ljust musblack fjording.
Samma sak med min vitblacka fjording: vitt schabrak är inte snyggt. Så han har fått använda samma utstyrsel som den grå.
Tills i sommar funderar jag på att köpa något i turkos till åtminstone den vita. Den grå kan få fortsätta med rött en säsong till.
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 705
Senast: Ajda
·
Kläder & Bli fin Jag har varit på en handfull begravningar, men blir ändå osäker på vad som "är rätt". För det första, hur gör man med hår och smink...
2
Svar
37
· Visningar
11 610
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 226
Senast: Nevermind
·
Utrustning Behöver lite input! Har en svart häst med frieser i sig. Vi kommer börja tävla dressyr i vår. Hon har brun sadel och brunt träns...
Svar
18
· Visningar
2 291
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp