Bukefalos 28 år!

Bok om NH.

U

Ulliz_o_hundarna

Jag behöver tips på bra böcker om NH! Kom med förslag!
 
det ligger en tråd här om det bara nån vecka eller några tidigare....
annars:
true horsemanship through feel
braig bok o dyrbok
 
Horsemanship av Lisbeth Johnson
Mkt bra! Bilder och lätt att förstå.
Kostar ca 350-400:-
 
sagt det förut men tål att upprepas..mark rashid. har gett ut 4 böcker. själv köpte jag dem via amazon (eng.)
 
Vad jag sett så finns den i bokhandeln.
Finns nog lite överallt. Kolla via internet.... :)
Hon har sedan i höstas haft reportage i HÄSTFYND.
Har även gått kurs för henne. Mkt duktig!
 
Natural Horsemanship av Pat Parelli. Dock på engelska men mycket bra! Inte så dyr heller, jag köpte den på hästbokhandeln. /Ida
 
Att tipsa om Monty Roberts är som att be nån skjuta sig i foten.

Sällar mig till skaran som tipsat om "True horsemanship through feel" av Dorrance/Desmond, samt Pat Parellis bok - som enligt mig är den bästa nånsin.
 
Du hittar den nog billigare på adlibris, de är nästan alltid mkt billigare än hästbokhandeln på de böcker de har. :)
 
jag själv läser just nu boken"att först hästar" av Sven Forsström. den har jag lånat på biblioteket. försök att hitta en eller 2 författare/tränare o håll dig till dem.
alla inom nh har olika sett att se på olika beteenden, o du vill ju inte förvirra hästen eller?? många kramar nettan
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
5
· Visningar
431
IT & mobiler Vilken är er favorit ljudbokstjänst? Jag har använt Nextory ett tag, men kommer inte överens med deras sökverktyg, jag söker tex på...
2
Svar
20
· Visningar
767
Senast: Cinzia
·
Kultur Jag läser en hel del böcker, på olika sätt (köpta nya böcker (pocket och inbundna), köpta begagnade böcker, låneböcker från biblioteket...
2
Svar
32
· Visningar
1 408
Senast: Motacilla
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 848
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp