Bukefalos 28 år!

Bomfri Westernsadel

Sv: Bomfri Westernsadel

jag håller med er fullständigt!
klart vi måste ifrågasätta deras regel, jag har iallafall inte fått något vettigt svar av dem anser jag VARFÖR de har insat en sådan korkad regel..borde vara upp till var och en anser jag..den ser ju ut som en westernsadel så då borde de ju inte spela ngn roll!
 
Sv: Bomfri Westernsadel

Scata skrev:
Undrar hur många western-ryttare det finns som måste av olika anledningar ha bomlös sadel till sina hästar?
Jag är en av dem som gärna vill tävla men får inte pga av att om jag ska ha en westernsadel så måste den vara bomlös (har en helt hopplös häst :crazy: ).

Vi kanske kan göra en gemensam skrivelse eller ett upprop eller nåt till WRAS så att dom ändrar i regelboken!
Vad tycker ni? Ska vi försöka?

Mvh // Scata
Började misströsta jag med vad det gäller sadlar men ett företag hjälpte mig till att hitta den jag har idag...tog tid, kan jag säga och alla utprovare ansåg min häst inte vara häst utan mer åt "tanks"- hållet:( ...Det går alltså att få tag i sadel med bom;) och den ser ut så här...http://www.hovotass.com/images/grethe.jpg

Annars är jag med på att ändra i reglerna i de klasser där det skulle funka med bomlöst som i Western Riding, Pleasure, Trail och så vidare...
 
Sv: Bomfri Westernsadel

Jaa, detta evinnerliga problem med sadlar. Jag har en Paint som är av ranch horse typ, jag har provat många sadlar, var bl a upp till Milsta Western Supply men dom hade heller ingen som kunde tänkas passa. Har med hjälp av sadelprovaren som Bonanza Western Store använder fått veta vilka bommar som passar min häst, det var inte så många men bl a en Equiflex X-Full Quarter passar. Fördelen med den är att bommen är flexibel mellan fork och cantle. Finns det ingen bom som passar så kan dom göra en speciellt anpassad efter dig och din häst. Jag fick sadeln levererad strax före Jul och min lilla Paintjej och jag tycker sadeln är helt underbar. Jag är såååå nöjd. Så visst går det att hitta sadlar med bom även till hästar med "svårare" ryggar.
 
Sv: Bomfri Westernsadel

åhh!vilken nice sadel!aldrig sett förut, för de e en bomlös lr?
 
Sv: Bomfri Westernsadel

Det är väl en bomsadel... Det står ju det i texten som Piraja skrev.
 
Sv: Bomfri Westernsadel

du har nog rätt..tittad inte ordentligt..trodde först de hade kommit ut med en ny bomlös..
 

Liknande trådar

Relationer Min bästa vän, min tärna har haft det lite jobbigt senaste 4-5 åren, gick in i väggen och har inte kommit tillbaka psykiskt, blev...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
13 318
Western Ärvde en begagnad westernsadel till min häst,eftersom han har sadeltvång så visste jag inte om det skulle funka öht,men han var väldigt...
2
Svar
29
· Visningar
6 431
Western Hej ! Håller på att försöka lära mig mer om western, men då jag bor i norrland så finns de ingen westernbutik på så där 50-60 mil...
2
Svar
37
· Visningar
6 553
Senast: IngaLena
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 242
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Valp 2024
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp