Bukefalos 28 år!

Bomlös, måttbeställd eller något annat?

_Eulalia_

Trådstartare
Nu är sadelproblemen i gång igen. Kände mig ganska nöjd med min thorowgood youngrider men börjar inse att även den klämmer, har bankat ut det vidaste järnet i två omgångar men jag tycker snarare det känns som den klämmer mer nu. Så det blir nog att skicka ut den på annons... Men nu står det still i huvudet vad jag ska prova här näst. Bomlöst? Har haft en barefoot som jag hatade, men kanske finns nått annat? Måttbeställa en Jensen exmore? Är livrädd att få fel mått. Globus loke 38 kanske men dom ligger i överkant i pris o svåra att hitta begagnade. Har provat loke 36 och den var för smal. Har haft wintec Wide som låg bra på bredden men var alldeles för lång i 17" och vet ej om mina ben får plats i en 16"? Att ta ut sadelprovare är inget alternativ när jag redan kollat att dom inte har breda sadlar. Smärtgränsen i pris ligger vid 7000:-.

Hästen är en 9årig connemara, stor c, med en rygg som ett soffbord.. Ganska rak, rund och breeeed. Ganska lång rygg för sin storlek.
 
Sv: Bomlös, måttbeställd eller något annat?

Gillar tanken med bomlöst! Skönt att inte behöva bry sig riktigt lika mycket om ifall hästen ändrar sig osv, inget som klämmer. Min ponny verkade gilla den bomlösa jag hade förutom att jag satt som en kratta. For runt hit och dit, skänklarna var överallt där dom inte skulle vara, jag kände mig stor, obalanserad och klumpig. Det var en av barefoots billigare, Stella, en syntet variant av cherokee.
Hade sadeln i ett år så det handlade inte om att jag var ovan vid en ny typ av sadel, det hängde i sig hela tiden.
 

Liknande trådar

Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
2 274
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 815
Senast: lillamy73
·
Utrustning Har haft hästen i ganska precis 4 år och haft problem med sadlar sen dess. Fick med en westernsadel som verkar ligga bra i alla lägen...
Svar
2
· Visningar
902
T
Utrustning Har hamnat i en situation där jag måste bestämma mig ganska omgående hur jag vill göra med en sadel.. Hade jag haft mycket pengar hade...
2
Svar
32
· Visningar
3 275
Senast: Wiszca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp