Bommen på min sadel

Happy wolf

Trådstartare
Hej. Igår när jag hängde upp min sadel så trillade den ca 1meter ner på ett stengolv och jag å min mamma är oroliga om bommen har gått av. Jag har känt och klämt på bommen och det känns inte att den är av och vi har även känt på min systers hoppsadel som inte trillat och sedan på min hoppsadel och dem känns lika dant. Vi ska på hopp tävling imon och vi vill värkligen ha hjälp utan att behöva öppna hela sadeln.

Tacksam för snabba svar❤️
 
Hej. Igår när jag hängde upp min sadel så trillade den ca 1meter ner på ett stengolv och jag å min mamma är oroliga om bommen har gått av. Jag har känt och klämt på bommen och det känns inte att den är av och vi har även känt på min systers hoppsadel som inte trillat och sedan på min hoppsadel och dem känns lika dant. Vi ska på hopp tävling imon och vi vill värkligen ha hjälp utan att behöva öppna hela sadeln.

Tacksam för snabba svar❤️
Ta tag i framvalvet och sätt bakvalvet mot magen och dra framvavet emot er. Ger den lätt med sig, ser ni något veck på sitsen? Något veck i sadeltunneln? Gör samma sak med syrrans sadel, är de lika när ni böjer dem? Troligen har den bara skrapat lädret men inte gått av.
 
Ta tag i framvalvet och sätt bakvalvet mot magen och dra framvavet emot er. Ger den lätt med sig, ser ni något veck på sitsen? Något veck i sadeltunneln? Gör samma sak med syrrans sadel, är de lika när ni böjer dem? Troligen har den bara skrapat lädret men inte gått av.
Ta tag i framvalvet och sätt bakvalvet mot magen och dra framvavet emot er. Ger den lätt med sig, ser ni något veck på sitsen? Något veck i sadeltunneln? Gör samma sak med syrrans sadel, är de lika när ni böjer dem? Troligen har den bara skrapat lädret men inte gått av.

Sadlarna ser helt lika dana ut och det är inget veck eller sådant någon stans på någon sadel. Är det ett bra tecken?
 
Vad är det för sadel? Märke/modell?

Vissa sadlar har ju plastbom, då får man jobba lite extra för att ta kål på en sån.
 

Liknande trådar

L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 281
Senast: TinyWiny
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 001
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 055
Senast: mackan
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 446
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp