Bonde söker fru 2016

Det handlar nog helt enkelt om vad man definierar bonde som. Jag tycker skogsbonde också är lite konstigt. Är mer van vid skogsägare/skogsarbetare.

Men det är ju bra att man kan tycka olika. Innan programmet hade jag aldrig hört uttrycket hästbonde.

Jag tänker som Fredrik Lindström, behövs det ord gör man ett :D
Hästbonde, då tänker jag på någon som har hästarna i verksamhet och inte bara som hobby.
 
Jag tänker som Fredrik Lindström, behövs det ord gör man ett :D
Hästbonde, då tänker jag på någon som har hästarna i verksamhet och inte bara som hobby.
Jag tänker att de flesta proffsryttare kanske inte vill kallas bönder ;)

Jag kan köpa att man är hästbonde om man fixar sitt egna foder och sånt. Då lantbrukar man ju. Men om man bara har turridning t.ex. tycker jag inte man räknas som bonde.

Det var ju en utredning om huruvida hästen skulle sluta höra till kategorin lantbruksdjur och övergå till sällskapsdjur. Vet inte hur det där slutade. Om det gick igenom håller man ju bara på med sällskapsdjur.
 
Jag tänker att de flesta proffsryttare kanske inte vill kallas bönder ;)

Jag kan köpa att man är hästbonde om man fixar sitt egna foder och sånt. Då lantbrukar man ju. Men om man bara har turridning t.ex. tycker jag inte man räknas som bonde.

Det var ju en utredning om huruvida hästen skulle sluta höra till kategorin lantbruksdjur och övergå till sällskapsdjur. Vet inte hur det där slutade. Om det gick igenom håller man ju bara på med

Jag tänker att det är anpassning till programmet så tittarna har koll på vem som sysslar med vad. Det heter ju bonde söker fru.
Finns en fårbonde här i krokarna som inte har lantbruk tex.
 
Jag tänker att det är anpassning till programmet så tittarna har koll på vem som sysslar med vad. Det heter ju bonde söker fru.
Finns en fårbonde här i krokarna som inte har lantbruk tex.
Jo det fattar jag också, att dom hittat på det till programmet alltså. Jag tycker bara det låter konstigt.
 
Tror det ska vara ett introprogram 11/4 om jag minns rätt?

Stämmer, presentationen blir nu på måndag såg jag på reklam igår. :)

Tittade precis på årets kandidater, och det känns som om det kan bli bra. Spännande och något nytt med tvillingar också. Hoppas bara de har en lite bredare grupp än förra året när alla var i stort sett lika gamla. Det blir lite roligare när det är mer variation. Ska i vilket fall bli kul att se, nu har man ju liksom bara en bild att gå på. ;)
 
Är det fyra stycken som blir uttagna som man får följa sen?

Det brukar det ju vara, men frågan är om det blir någon ny twist i och med det här tvillingparet? Känns ju lite som att det nästan redan är bestämt att de kommer komma med, men då är ju frågan om det bara blir två till som kommer med, eller om de kommer räknas som en i och med att de bor på samma ställe?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
230
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för hästbonden Joel att göra entré i Bonde söker fru. I det här klippet träffar han sin namne, Joel, som har fått...
Svar
0
· Visningar
496
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Jennifer Erlandsson var med i den dramatiska säsongen av Bonde söker fru 2016.
Svar
0
· Visningar
356
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Tv-programmet Bonde söker fru är nu inne på sin 17:e säsong, och även i år finns en hästbonde med bland de som söker kärleken i tv...
Svar
0
· Visningar
310
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp