Bukefalos 28 år!

Bonde söker fru 2016

Jag tyckte så synd om tvillingarna! De fick ju inga brev. Var det för att det var svårt att veta vem som var vem av dem? De gick liksom lite in som en person? Och kanske att det blev lite mycket att de var två?
 
Jag tyckte så synd om tvillingarna! De fick ju inga brev. Var det för att det var svårt att veta vem som var vem av dem? De gick liksom lite in som en person? Och kanske att det blev lite mycket att de var två?
Jag också! :(

Jag tror det kan bero på att de liksom klumpades ihop till en i sin presentation. Hur skulle någon kunna fastna för en av dem när det bara handlade om dem som tvillingpar...
 
Jag tyckte så synd om tvillingarna! De fick ju inga brev. Var det för att det var svårt att veta vem som var vem av dem? De gick liksom lite in som en person? Och kanske att det blev lite mycket att de var två?

Jag också! Det var hemskt. Alla har ju alltid fått ganska mycket brev, även om det finns en del som fått extremt mycket (typ Pontus förra året). Men de blev ju verkligen presenterade mer som en person än två, och när de utseendemässigt är så lika kan det kanske vara svårt att veta vem man ska skriva till? Det är ju en annan sak om man lär känna ett tvillingpar IRL, för då har de ju en massa saker som ändå skiljer dem åt. Men här syns ju mest likheterna. Hoppas de hittar någon i alla fall!
 
Måste också säga att jag är nöjd med att det är något större spridning på bönderna i år. Både förrförra och framförallt förra året var ju alla i ungefär samma ålder, och det blir lite trist. Om det är för att det bara blev så i år, eller om tv4 faktiskt tänkt till vet jag ju inte, men resultatet blev i alla fall lovande.
 
Jag som är mamma till enäggstvillingar har gjort allt i livet för att de inte ska ses som en enhet och att förhindra att de ska vara nån jävla show-off att de är lika. Jag hatade när folk frågade om de VERKLIGEN var tvillingar för de hade ju inte likadana kläder. Jag hatade när folk inte kunde komma ihåg vem som var korthårig och vem som var långhårig för de var ju så lika. De som ville kalla dom för tvillingarna. De som tilltalade en person med Lena-Stina (om de nu hetat Lena och Stina). Bläh. Spya.

Så kommer TV4 och gör PRECIS det man som tvilling/tvillingförälder avskyr mest av allt. Jag tänker vägra BSF i år bara för det
 
Men allvarligt, såg ni det som ska sändas nästa vecka från slottet? Den rödhåriga kvinnan med glasögon hos Per, har inte hon varit med hos en annan bonde för typ två år sen?
Kul att fler än jag reagerade :p.
Men när jag såg programmet så blev jag ändå osäker, tänkte att nääää inte kan man väl "bli kär" via tv gång på gång... :eek:
 
Jag också! Det var hemskt. Alla har ju alltid fått ganska mycket brev, även om det finns en del som fått extremt mycket (typ Pontus förra året). Men de blev ju verkligen presenterade mer som en person än två, och när de utseendemässigt är så lika kan det kanske vara svårt att veta vem man ska skriva till? Det är ju en annan sak om man lär känna ett tvillingpar IRL, för då har de ju en massa saker som ändå skiljer dem åt. Men här syns ju mest likheterna. Hoppas de hittar någon i alla fall!

Håller med om att det är tråkigt för dem att det inte blev fler brev :(

Men, har själv varit tillsammans/förlovad med en enäggstvilling, och nej, jag håller inte med om att jag såg bröderna som "en". Den ena var jag tillsammans med och den andre var hans bror. Precis som vilken bror som helst, så jag tror inte det har med att bonde söker fru-bröderna presenterades och framstod som "en". Måste vara nåt annat.

Och hon som skrev till dem båda... mycket mysko :meh:
 
Håller med om att det är tråkigt för dem att det inte blev fler brev :(

Men, har själv varit tillsammans/förlovad med en enäggstvilling, och nej, jag håller inte med om att jag såg bröderna som "en". Den ena var jag tillsammans med och den andre var hans bror. Precis som vilken bror som helst, så jag tror inte det har med att bonde söker fru-bröderna presenterades och framstod som "en". Måste vara nåt annat.

Och hon som skrev till dem båda... mycket mysko :meh:

Fast det är ju det som är skillnaden. Jag hade nära vänner när vi växte upp som är enäggstvillingar, och de är fruktansvärt lika utseendemässigt. De hade alltid samma frisyr, likadana kläder, likadana glasögon. Men man såg ju ändå skillnad, för att man lärde känna dem IRL och såg skillnaderna som finns hos alla, men som just utseendemässigt är väldigt svåra att se när man inte känner personerna.

Här har det varit ett kort klipp på tv med två personer som ser precis likadana ut, och som av tv har framställts som att de i princip sitter ihop. De som ska skriva har bara den bilden att gå på. Ingenting annat. Jag har väldigt svårt att se att det finns någon annan förklaring faktiskt till att de fick så få brev, när det aldrig har hänt tidigare under de mer än tio år som programmet har gått. Linda verkade ju heller inte fatta någonting.
 
Kul att fler än jag reagerade :p.
Men när jag såg programmet så blev jag ändå osäker, tänkte att nääää inte kan man väl "bli kär" via tv gång på gång... :eek:

Det var ju en tjej som var med för något år sen (hos Sebastian, han som tränade så mycket) som innan dess hade varit med som sökande när det var en pappa med i Ensam mamma söker. Så en del verkar ju prova lyckan flera gånger. Annars tänkte jag precis som du, men sen kom jag på att det kanske är många som testat men som man aldrig fått se för att de inte blivit inbjudna. :eek:
 
Fast det är ju det som är skillnaden. Jag hade nära vänner när vi växte upp som är enäggstvillingar, och de är fruktansvärt lika utseendemässigt. De hade alltid samma frisyr, likadana kläder, likadana glasögon. Men man såg ju ändå skillnad, för att man lärde känna dem IRL och såg skillnaderna som finns hos alla, men som just utseendemässigt är väldigt svåra att se när man inte känner personerna.

Här har det varit ett kort klipp på tv med två personer som ser precis likadana ut, och som av tv har framställts som att de i princip sitter ihop. De som ska skriva har bara den bilden att gå på. Ingenting annat. Jag har väldigt svårt att se att det finns någon annan förklaring faktiskt till att de fick så få brev, när det aldrig har hänt tidigare under de mer än tio år som programmet har gått. Linda verkade ju heller inte fatta någonting.

Jodå, jag förstår vad du menar, men jag håller ändå inte med, så lika tycker jag inte att dessa bondebröder är, att man inte kan se skillnad på dem på tv. Om något intresse väcks, så får man väl bestämma sig för den brodern som man tror verkar passa en bäst. Jag menar, om ett intresse väcks, då låter man väl inte bli att skriva ett brev om man vill ha och söker kärlek, bonde och bondelivet :confused:
 
Jodå, jag förstår vad du menar, men jag håller ändå inte med, så lika tycker jag inte att dessa bondebröder är, att man inte kan se skillnad på dem på tv. Om något intresse väcks, så får man väl bestämma sig för den brodern som man tror verkar passa en bäst. Jag menar, om ett intresse väcks, då låter man väl inte bli att skriva ett brev om man vill ha och söker kärlek, bonde och bondelivet :confused:

Fast problemet var väl att de presenterades gemensamt i våras, Linda träffade båda samtidigt etc. Istället kunde de gett dem varsin presentation, precis som övriga bönder.
 
Fast problemet var väl att de presenterades gemensamt i våras, Linda träffade båda samtidigt etc. Istället kunde de gett dem varsin presentation, precis som övriga bönder.
Ja självklart hade det varit smartast att göra så, de är ju två individer som inte sitter ihop, precis som de själva säger. Det jag menar är, att även om det gjordes en gemensam presentation av dem, så borde ju inte det stoppa den som är intresserad?
 
Ja självklart hade det varit smartast att göra så, de är ju två individer som inte sitter ihop, precis som de själva säger. Det jag menar är, att även om det gjordes en gemensam presentation av dem, så borde ju inte det stoppa den som är intresserad?

Fast när det är så otroligt kort tid varje bonde är i rutan så hinner de allra flesta faktiskt inte se skillnaderna på två personer som är så lika varandra utseendemässigt. Det är ju faktiskt inte frågan om två kompisar eller ens ett "vanligt" syskonpar, utan de är enäggstvillingar som per automatik är otroligt lika. Hade de fått varsin presentation, det här är X och det här är Y, hade det varit tydligare vem som är vem och hur varje person är.

Nu har den redan från början korta tid som de andra bönderna fått i princip halverats för just de här båda, för att de har fått dela på sin stund i rutan. Hos alla de andra är det EN person som tittarna skulle lära känna/fatta tycke för, men här var det två. Fel taktik av tv, kan jag tycka, även om de säkert hade tänkt sig en rolig twist på programmet.
 
Det var ju en utredning om huruvida hästen skulle sluta höra till kategorin lantbruksdjur och övergå till sällskapsdjur. Vet inte hur det där slutade. Om det gick igenom håller man ju bara på med sällskapsdjur.
Det är nog många bönder som redan tänker så. En konkurrent om marken för "riktiga" djur.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Bonde söker fru – jorden runt är i full gång och en av bönderna som söker kärlek i årets säsong är Anders Lindqvist. I det senaste...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
241
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för hästbonden Joel att göra entré i Bonde söker fru. I det här klippet träffar han sin namne, Joel, som har fått...
Svar
0
· Visningar
502
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Jennifer Erlandsson var med i den dramatiska säsongen av Bonde söker fru 2016.
Svar
0
· Visningar
361
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp