Bukefalos 28 år!

Bonde söker fru 2017

Hur menar du att Annie är för snygg för honom? :confused:

Ok kanske inte rätt uttryckt. Verkar inte som om Annie och Dennis spelar i samma liga. Hon och någon som t.ex Joakim skulle jag tycka passa mycket bättre ihop. Jag tycker hon försvinner brevid Dennis och hade gärna sett henne med någon mer , tja hur ska man uttrycka det världsvan kanske? Jag är inte så förtjust i Dennis så tycker hon borde hitta någon "bättre"

@Modest Nu förstår jag inte vad du menar. Självklart är det min personliga åsikt Vem skulle det annars vara?. Det är ju mina tankar och reflekteringar jag återger. inte någon annans.
Jag är inte så förtjust i Dennis och det är också min personliga åsikt. Tycker att Annie skulle lätt kunna hitta någon annan. Jag uppfattar henne och Dennis som att de är på olika våglängd.

För övrig Nej Liselott är inte ful men hon är inte lika vacker som Annie. Uttrycket för snygg är i min omgivningskrets ett uttryck för lite för bra.
 
Ok kanske inte rätt uttryckt. Verkar inte som om Annie och Dennis spelar i samma liga. Hon och någon som t.ex Joakim skulle jag tycka passa mycket bättre ihop. Jag tycker hon försvinner brevid Dennis och hade gärna sett henne med någon mer , tja hur ska man uttrycka det världsvan kanske? Jag är inte så förtjust i Dennis så tycker hon borde hitta någon "bättre"

@Modest Nu förstår jag inte vad du menar. Självklart är det min personliga åsikt Vem skulle det annars vara?. Det är ju mina tankar och reflekteringar jag återger. inte någon annans.
Jag är inte så förtjust i Dennis och det är också min personliga åsikt. Tycker att Annie skulle lätt kunna hitta någon annan. Jag uppfattar henne och Dennis som att de är på olika våglängd.

För övrig Nej Liselott är inte ful men hon är inte lika vacker som Annie. Uttrycket för snygg är i min omgivningskrets ett uttryck för lite för bra.

Ok, jag trodde att du förde fram det som någon slags sanning eftersom du skrev att det ÄR så. Särskilt med ditt trista "ärligt talat..." framför, som att alla i tråden skulle instämma.

Att du inte är förtjust i Dennis sätt eller person är ju något helt annat (och låter som en taskig efterhandskonstruktion på ett klumpigt uttalande).
 
Ok kanske inte rätt uttryckt. Verkar inte som om Annie och Dennis spelar i samma liga. Hon och någon som t.ex Joakim skulle jag tycka passa mycket bättre ihop. Jag tycker hon försvinner brevid Dennis och hade gärna sett henne med någon mer , tja hur ska man uttrycka det världsvan kanske? Jag är inte så förtjust i Dennis så tycker hon borde hitta någon "bättre"

@Modest Nu förstår jag inte vad du menar. Självklart är det min personliga åsikt Vem skulle det annars vara?. Det är ju mina tankar och reflekteringar jag återger. inte någon annans.
Jag är inte så förtjust i Dennis och det är också min personliga åsikt. Tycker att Annie skulle lätt kunna hitta någon annan. Jag uppfattar henne och Dennis som att de är på olika våglängd.

För övrig Nej Liselott är inte ful men hon är inte lika vacker som Annie. Uttrycket för snygg är i min omgivningskrets ett uttryck för lite för bra.
Vart i landet använder man för snygg istället för för bra ? :) aldrig hört det förr och har bott på många olika platser i landet.
För mig är snygg enbart hur någon ser ut och annie är snygg :)
Ful däremot används ofta i mina kretsar om någon beter sig illa/fult, då säger man att någon är ful utan att mena utseendemässigt.
 
Annie är ruggigt snygg! Känner mig lite lätt avis!

Bor i Skara och här på bonnvischan är det ett sätt att uttrycka att det är för bra.

@Modest Ärligt talat behöver väl inte betyda att alla måste hålla med? Det är ju min åsikt. Jag har tidigare nämnt att jag inte tycker om Dennis, eller rättare skrivit jag har nämnt att jag tycker ha är tråkig och det har inte blivit bättre de senaste avsnitten. Jag skriver oftast som jag talar vilket inkluderar vissa uttryck som används i min omgivning/uppväxt. Vill du ta det som en taskig efterhandskonstruktion helt ok för mig. Jag skrev förklaring till mitt uttryck.
 
Annie är ruggigt snygg! Känner mig lite lätt avis!

Bor i Skara och här på bonnvischan är det ett sätt att uttrycka att det är för bra.

@Modest Ärligt talat behöver väl inte betyda att alla måste hålla med? Det är ju min åsikt. Jag har tidigare nämnt att jag inte tycker om Dennis, eller rättare skrivit jag har nämnt att jag tycker ha är tråkig och det har inte blivit bättre de senaste avsnitten. Jag skriver oftast som jag talar vilket inkluderar vissa uttryck som används i min omgivning/uppväxt. Vill du ta det som en taskig efterhandskonstruktion helt ok för mig. Jag skrev förklaring till mitt uttryck.

Formuleringen antyder ju ändå att vi alla är på ungefär samma våglängd (eftersom ärligt betyder sant).

Men jag släpper det här nu. Du skriver som du talar, bor på vischan och använder ord oberoende av vad de egentligen betyder. Jag fattar.
 
@Lyraolissy Hört ett annat uttryck (inget som jag säger själv men tyckte det var lite roligt)

-Det regnar grisen. Vilket betydde det vräker ned. Vart tvungen att fråga vad hen sa 2 ggr innan jag förstod. Har sen dess hört det uttryckas flera ggr. Det var grisvarmt, Jag slog mig grisen.

Undrar vart tusan detta kommer ifrån.

Ful är samma sak här. Man kan bete sig fult och vara ful utan att se ful ut :)
 
Angående Marcus. Jag tittar på ensam mamma söker också och där är en man/kille som också ständigt drar upp att han blivit sciken/behandlad illa tidigare. Och han har fått lämna programmet delvis på grund av det. Jag tycker personligen att det är lite tjatigt när någon drar upp en sån grej konstant. Är man 40 år har man för det mesta åkt på några törnar längs vägen, det är inget han har monopol på. Och det är inte speciellt attraktivt för dem personen han (i det här fallet är det ju en han) dejtar nu.

Sen tycker jag synd om honom också, absolut. Erika kändes hela tiden mer intresserad av att bräda de andra tjejerna, men han är ju kär i henne så han ser självklart inte det.
 
Angående Marcus. Jag tittar på ensam mamma söker också och där är en man/kille som också ständigt drar upp att han blivit sciken/behandlad illa tidigare. Och han har fått lämna programmet delvis på grund av det. Jag tycker personligen att det är lite tjatigt när någon drar upp en sån grej konstant. Är man 40 år har man för det mesta åkt på några törnar längs vägen, det är inget han har monopol på. Och det är inte speciellt attraktivt för dem personen han (i det här fallet är det ju en han) dejtar nu.

Sen tycker jag synd om honom också, absolut. Erika kändes hela tiden mer intresserad av att bräda de andra tjejerna, men han är ju kär i henne så han ser självklart inte det.
Och som vanligt sätter du ord på mina tankar angående programmet så jag nöjer mig med att gilla ditt inlägg:D
 
Riktigt bra säsong tycker jag!

Svårt val för Joacim, hade nog blivit bra med rosa bössan-Caroline också men detta blir nog bra.

Sofie och Johan såg ju mycket mer naturliga ut nu på resan, otippat men kul!

Marcus och Erica var väl inte helt otippat att hon skulle tröttna fort. Ingen tävling längre plus att jag tror att hon uppfattar honom som för nördig i ett annat sammanhang än på gården.

Dennis och Annie, suck!! :banghead: Visst, hon ser bra ut och han är nog lite chockad att en sån tjej vill vara med honom. Men hon är ju SÅ sjukt tråkig, känns helt platt. Liselotte är visserligen rätt omogen, stormig och har känslorna på utsidan, men tror han skulle ha så mycket roligare med henne. Hoppas det är hon som är på gården nästa vecka. :D
 
Alltså Lindas jackor, jag vet ju vad märket heter men nu helt tappat det!
Har ni koll? Har för mig att det är hästrelaterat
 
Jösses! Jag är helt tagen :eek:
Den här säsongen dissade jag hårt i början för att det verkade sååååå trista typer, nu sitter jag med våta ögon... särskilt över Marcus och Erica :love:
Trodde Joakim var en brat - fel fel fel :o
Trodde Sofie var en lyckosökare - fel fel fel :o
Jag är glad över hur fel jag hade :)
 
Jösses! Jag är helt tagen :eek:
Den här säsongen dissade jag hårt i början för att det verkade sååååå trista typer, nu sitter jag med våta ögon... särskilt över Marcus och Erica :love:
Trodde Joakim var en brat - fel fel fel :o
Trodde Sofie var en lyckosökare - fel fel fel :o
Jag är glad över hur fel jag hade :)

Förutom det med Sofie tänkte jag precis samma. Genuint glad att jag hade fel om framför allt Marcus och Erika. Och Joakim och Caroline är bara :love:.

Dennis passar egentligen bättre med Liselott än med Annie, och framför allt om Liselott i själva verket inte är så svartsjuk som hon verkade under tiden på gården. Tror de har lite mer liknande värderingar och livssituationer, Annie behöver nog en lite mer mogen kille (inget ont om varken Annie eller Liselott, men Liselott känns lite mer... barnsligt lekfull på ett inte-negativt sätt).
 
Alltså Aftonbladets plusartikel har en del uppdateringar i "realtid" - är det spoilers eller vågar man avslöja innehållet öppet? Jag kör spoiler för säkerhets skull.

Erica har flyttat in hos Marcus för bara några dagar sedan! :eek: "Det är jättebra mellan oss, det är det faktiskt" säger Marcus.

Joachim och Carro = oförändrat lyckliga, kära och sambor :love:

Men Dennis och Liselotte höll inte heller. :down: Dejtade några gånger men har nu inte träffats på flera månader. Men de pratas vid på telefon ibland som vänner enligt Dennis.

Sofie har flyttat in hos Johan sedan november och fått jobb i närheten. :)

Från webbönderna dejtar vår favorit Jörgen ännu Linda. :D Ännu inga planer på att flytta ihop men träffas flera dagar i veckan sedan maj månad enligt utsago från Jörgen himself.

Erik och Alma är nu Erik utan Alma sedan hon nyligen gjort slut. :cry: :down: Mycket sorgligt tycker också Erik som beskriver att han fortfarande är superkär i henne och hjärtekrossad.

Och Therese, Fredrik, Leonora, Wille söker ännu kärleken mer eller mindre aktivt som singlar.

Men ändå: tre par som flyttat ihop av de fyra som man fick följa i tv! Är det inte sensationellt goda resultat jämfört med hur det brukar vara?
 
Alltså Aftonbladets plusartikel har en del uppdateringar i "realtid" - är det spoilers eller vågar man avslöja innehållet öppet? Jag kör spoiler för säkerhets skull.

Erica har flyttat in hos Marcus för bara några dagar sedan! :eek: "Det är jättebra mellan oss, det är det faktiskt" säger Marcus.

Joachim och Carro = oförändrat lyckliga, kära och sambor :love:

Men Dennis och Liselotte höll inte heller. :down: Dejtade några gånger men har nu inte träffats på flera månader. Men de pratas vid på telefon ibland som vänner enligt Dennis.

Sofie har flyttat in hos Johan sedan november och fått jobb i närheten. :)

Från webbönderna dejtar vår favorit Jörgen ännu Linda. :D Ännu inga planer på att flytta ihop men träffas flera dagar i veckan sedan maj månad enligt utsago från Jörgen himself.

Erik och Alma är nu Erik utan Alma sedan hon nyligen gjort slut. :cry: :down: Mycket sorgligt tycker också Erik som beskriver att han fortfarande är superkär i henne och hjärtekrossad.

Och Therese, Fredrik, Leonora, Wille söker ännu kärleken mer eller mindre aktivt som singlar.

Men ändå: tre par som flyttat ihop av de fyra som man fick följa i tv! Är det inte sensationellt goda resultat jämfört med hur det brukar vara?

Tack!! :bow:
 
Alltså Aftonbladets plusartikel har en del uppdateringar i "realtid" - är det spoilers eller vågar man avslöja innehållet öppet? Jag kör spoiler för säkerhets skull.

Erica har flyttat in hos Marcus för bara några dagar sedan! :eek: "Det är jättebra mellan oss, det är det faktiskt" säger Marcus.

Joachim och Carro = oförändrat lyckliga, kära och sambor :love:

Men Dennis och Liselotte höll inte heller. :down: Dejtade några gånger men har nu inte träffats på flera månader. Men de pratas vid på telefon ibland som vänner enligt Dennis.

Sofie har flyttat in hos Johan sedan november och fått jobb i närheten. :)

Från webbönderna dejtar vår favorit Jörgen ännu Linda. :D Ännu inga planer på att flytta ihop men träffas flera dagar i veckan sedan maj månad enligt utsago från Jörgen himself.

Erik och Alma är nu Erik utan Alma sedan hon nyligen gjort slut. :cry: :down: Mycket sorgligt tycker också Erik som beskriver att han fortfarande är superkär i henne och hjärtekrossad.

Och Therese, Fredrik, Leonora, Wille söker ännu kärleken mer eller mindre aktivt som singlar.

Men ändå: tre par som flyttat ihop av de fyra som man fick följa i tv! Är det inte sensationellt goda resultat jämfört med hur det brukar vara?

Tre av fyra är ju ändå fantastiskt. Tack för spoilern. :bow:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
239
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för hästbonden Joel att göra entré i Bonde söker fru. I det här klippet träffar han sin namne, Joel, som har fått...
Svar
0
· Visningar
502
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter För hästvänner blir det lite extra kul att följa årets upplaga av Bonde söker fru, eftersom en ung man som driver utbildnings- och...
Svar
0
· Visningar
535
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Jennifer Erlandsson var med i den dramatiska säsongen av Bonde söker fru 2016.
Svar
0
· Visningar
360
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ridskoleryttare
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp