Bukefalos 28 år!

Bonde söker fru 2017

Angående Marcus och Erica så tror jag inte heller de håller, har aldrig trott det. Läste att tv4 verkligen pressat Erica och frågat ut henne i flera timmar, så förstår ändå att hennes respons kan vara 'vinklad' av det.
 
Blev glad att Jörgen o Therese inte blev ihop, puh!
Han o Linda verkade fina ihop, tror mycket av det grisiga han sagt under inspelningen var riggat av tv4, för att få in mer drama i en annars ganska händelselös säsong. Tycker han sett så otroligt obekväm o stel ut varje gång de intervjuat honom.. Hoppas det är så iaf!
 
Blev faktiskt lite förvånad över att Dennis valde Annie. Jag hoppades det men trodde ändå att han fastnat mer för Liselott. Efter vad man såg på resan så tror jag nog faktiskt att Dennis skulle ha roligare ihop med Liselott så antagligen är det hon som är på gården i nästa program.

Tråkigt med Markus och Erica, jag trodde, till skillnad från många andra, att det skulle bli bra.

Johan och Sofie är ju supergulliga och hon såg mer avslappnad ut nu och nöjd med tillvaron.

Joacim och Caroline passar jättebra ihop! Dom kommer nog kunna ha rätt roligt tillsammans framöver.
 
Jag tror Johan och Sofie håller faktiskt. De verkar gilla varandra. Eventuellt Joacim och Caroline också men tveksam.

Marcus och Erica tror jag brutit och Annie och Dennis också. Däremot tror jag Liselott är hos Dennis. (Tråååkigt).
Kan tycka lite synd om Marcus ändå. Han verkar ju inte ha det lätt. Nu valde han ju fel ( :sneaky: ) så det var väl ändå ganska väntat men han vill ju så gärna ha en tjej men får aldrig till det.
 
Erik och Alma var årets bästa kärlekssaga, så jäkla söta tillsammans! Så skönt att han kopplade till sist att hey, det är ju hon, och så fint att hon fanns kvar genom hans velande, och inte hade lagt ner hela alltet. Jag blev alldeles varm i hjärtat. :love:

Man kan dock läsa på hennes blogg att de inte är tillsammans längre.
 
Erik och Alma var årets bästa kärlekssaga, så jäkla söta tillsammans! Så skönt att han kopplade till sist att hey, det är ju hon, och så fint att hon fanns kvar genom hans velande, och inte hade lagt ner hela alltet. Jag blev alldeles varm i hjärtat. :love:
Och jag tycker precis tvärtom :o
Eller ja, dom var himla söta på första dejterna osv. Men jag tycker Erik betedde sig himla trist alltså (vet dock inte om det beror på att jag hatar velande) när han dissar Alma (och dom andra) för att han är så inne på Charlotte men sen när han blir dissad och så ledsen - ja då får han upp ögonen för Alma igen. För mig blir det liksom lite mycket andrahandsval och en ganska konstig ingång i en relation. Jag hade liksom haft lite svårt att lita på en relation där jag blir bortvald och sen plötsligt duger - men det är ju min högst personliga tolkning av situationen :)
 
Och jag tycker precis tvärtom :o
Eller ja, dom var himla söta på första dejterna osv. Men jag tycker Erik betedde sig himla trist alltså (vet dock inte om det beror på att jag hatar velande) när han dissar Alma (och dom andra) för att han är så inne på Charlotte men sen när han blir dissad och så ledsen - ja då får han upp ögonen för Alma igen. För mig blir det liksom lite mycket andrahandsval och en ganska konstig ingång i en relation. Jag hade liksom haft lite svårt att lita på en relation där jag blir bortvald och sen plötsligt duger - men det är ju min högst personliga tolkning av situationen :)

Det kan jag hålla med om. Kanske inte är så för alla, men just jag hade faktiskt fått brottas ganska mycket med att han hade "valt bort"/ratat mig för förmån för någon annan tidigare och när det sen sket sig, ja då dög jag igen. Samtidigt som det här givetvis är så långt ifrån en normal dejtsituation en kan komma.
 
Det kan jag hålla med om. Kanske inte är så för alla, men just jag hade faktiskt fått brottas ganska mycket med att han hade "valt bort"/ratat mig för förmån för någon annan tidigare och när det sen sket sig, ja då dög jag igen. Samtidigt som det här givetvis är så långt ifrån en normal dejtsituation en kan komma.
Ja men precis! Det är ju verkligen ingen normal situation så en kanske känner helt annorlunda, men ja. Det hade inte varit en direkt enkel start på en relation.
 
Ja men precis! Det är ju verkligen ingen normal situation så en kanske känner helt annorlunda, men ja. Det hade inte varit en direkt enkel start på en relation.

Jag minns inte riktigt, men hade inte Charlotte också varit med om sjukdom/tråkigheter i livet? Tänker att det kan ju också vara en förklaring till att Erik "förstorade" upp henne och var helt säker på att de skulle passa ihop i och med att de skulle ha det gemensamt?

Om det var så, och han verkligen förklarat det för Alma, hade nog situationen känts "bättre" just för att det är så speciellt (både med programmet och med att Erik haft en tuff start i livet), men en "vanlig" kille som jag hade dejtat på "vanligt" sätt hade faktiskt fått svårt med tilliten från min sida efter en sån här grej.

Och det tänker jag på om nu Dennis skulle gjort likadant och har Liselott hos sig när Linda kommer nästa vecka. Liselott som är så himla svartsjuk, jag hade aldrig kunnat leva i ett sånt förhållande utan att hela tiden känna att Annie stod emellan (eftersom jag och Liselott är ganska lika vad det verkar i tv). Jag hade haft svårt att släppa att han valde henne först.
 
Nu har jag sett ikapp och jag tror också det är Liselott som kommer dyka upp på gården(eller så vinklar TV det bara för att man ska tro det) För ärligt talat... Annie är för snygg för Dennis.

Tror han och Liselott passar bättre ihop, tror han gillar att hon har känslorna på utsidan. Jag gillade Liselott länge det var först nu som man kände bara äh lägg av.

Vilken överraskning (not) att Erika känner som hon gör med Marcus. Nu är det ju bara hon och han. Ingen tävling. Hur mycket spenderade han inte på nya sängar mm dagen efter att han skickade hem de andra. Jag tycker synd om honom samtidigt som jag blir irriterad när han drar upp att han blivit sårad tidigare, ja men hallå du är 40 vilka har inte blivit sårade? Du är inte 15 längre.

Caroline och Joakim känns bara så härliga. Jag hoppades på rosa bössan Carro men efter onsdagens avsnitt känns Caroline helt rätt.
 
Jag tycker synd om honom samtidigt som jag blir irriterad när han drar upp att han blivit sårad tidigare, ja men hallå du är 40 vilka har inte blivit sårade? Du är inte 15 längre.

Ja alla har vi väl blivit sårade, men Marcus har fastnat i det som en orsak till varför han inte hittar någon. Släpp det!
Tycker han är så fyrkantig och lite töntig på nåt sätt - inte avslappnad och "flowig" alls. Kanske sådan han är som person, men jo...jag tycker också synd om honom på nåt sätt.
 
Nu har jag sett ikapp och jag tror också det är Liselott som kommer dyka upp på gården(eller så vinklar TV det bara för att man ska tro det) För ärligt talat... Annie är för snygg för Dennis.

Tror han och Liselott passar bättre ihop, tror han gillar att hon har känslorna på utsidan. Jag gillade Liselott länge det var först nu som man kände bara äh lägg av.

Vilken överraskning (not) att Erika känner som hon gör med Marcus. Nu är det ju bara hon och han. Ingen tävling. Hur mycket spenderade han inte på nya sängar mm dagen efter att han skickade hem de andra. Jag tycker synd om honom samtidigt som jag blir irriterad när han drar upp att han blivit sårad tidigare, ja men hallå du är 40 vilka har inte blivit sårade? Du är inte 15 längre.

Caroline och Joakim känns bara så härliga. Jag hoppades på rosa bössan Carro men efter onsdagens avsnitt känns Caroline helt rätt.
Hur menar du att Annie är för snygg för honom? :confused:
 
Nu har jag sett ikapp och jag tror också det är Liselott som kommer dyka upp på gården(eller så vinklar TV det bara för att man ska tro det) För ärligt talat... Annie är för snygg för Dennis.

Tror han och Liselott passar bättre ihop, tror han gillar att hon har känslorna på utsidan. Jag gillade Liselott länge det var först nu som man kände bara äh lägg av.

Vilken överraskning (not) att Erika känner som hon gör med Marcus. Nu är det ju bara hon och han. Ingen tävling. Hur mycket spenderade han inte på nya sängar mm dagen efter att han skickade hem de andra. Jag tycker synd om honom samtidigt som jag blir irriterad när han drar upp att han blivit sårad tidigare, ja men hallå du är 40 vilka har inte blivit sårade? Du är inte 15 längre.

Caroline och Joakim känns bara så härliga. Jag hoppades på rosa bössan Carro men efter onsdagens avsnitt känns Caroline helt rätt.

"Annie är för snygg för Dennis"? Smidigt uttryckt! Jag förstår verkligen inte vad du får det ifrån, eftersom ingen av dem nämnt något i den stilen? Det är ju din högst personliga åsikt du för fram.
 
"Annie är för snygg för Dennis"? Smidigt uttryckt! Jag förstår verkligen inte vad du får det ifrån, eftersom ingen av dem nämnt något i den stilen? Det är ju din högst personliga åsikt du för fram.
Och det innebär ju, utan att det säga rätt ut, att Liselotte är fulare. :down:
 
Jag blir nästan själv pirrig i magen av hur goa Caroline och Joacim är tillsammans. Tycker att han beskriver sina känslor för henne på ett himla fint sätt och förstår verkligen att han tycker om henne - hon verkar ju vara en väldigt härlig människa.

Är inte jätteförvånad över att det inte verkar hålla mellan Annie och Dennis. Det var ju en hel del drama på hans gård och då är det kanske svårt att tolka sina känslor rätt och känna sig avslappnad. Om man jämför med Joacim och hans tjejer så verkade de ha en jättehärlig stämning och då kan jag tänka mig att det är lättare att ”känna rätt”.

Kul att Sofie besvarade Johans känslor. Jag var helt övertygad om att hon inte alls var lika kär i Johan som Johan var i Sofie. Hon såg så stel ut i tv, men det måste ha varit alla kameror som gjorde henne obekväm.

Jag fick en betydligt bättre bild av Jörgen i senaste avsnittet. Han har verkligen inte uttryckt sig smidigt tidigare, men han visade upp en mjukare sida nu och det är väl den sida som Linda har sett hos honom.

Synd att det inte blev något för Therese. Hon verkar vara så himla härlig, rar och klok. Hade jag inte redan varit gift och heterosexuell kvinna hade jag lätt skrivit till henne :love:.
 
Hur menar du att Annie är för snygg för honom? :confused:

Ok kanske inte rätt uttryckt. Verkar inte som om Annie och Dennis spelar i samma liga. Hon och någon som t.ex Joakim skulle jag tycka passa mycket bättre ihop. Jag tycker hon försvinner brevid Dennis och hade gärna sett henne med någon mer , tja hur ska man uttrycka det världsvan kanske? Jag är inte så förtjust i Dennis så tycker hon borde hitta någon "bättre"

@Modest Nu förstår jag inte vad du menar. Självklart är det min personliga åsikt Vem skulle det annars vara?. Det är ju mina tankar och reflekteringar jag återger. inte någon annans.
Jag är inte så förtjust i Dennis och det är också min personliga åsikt. Tycker att Annie skulle lätt kunna hitta någon annan. Jag uppfattar henne och Dennis som att de är på olika våglängd.

För övrig Nej Liselott är inte ful men hon är inte lika vacker som Annie. Uttrycket för snygg är i min omgivningskrets ett uttryck för lite för bra.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
233
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för hästbonden Joel att göra entré i Bonde söker fru. I det här klippet träffar han sin namne, Joel, som har fått...
Svar
0
· Visningar
500
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter För hästvänner blir det lite extra kul att följa årets upplaga av Bonde söker fru, eftersom en ung man som driver utbildnings- och...
Svar
0
· Visningar
534
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Jennifer Erlandsson var med i den dramatiska säsongen av Bonde söker fru 2016.
Svar
0
· Visningar
357
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp