Bukefalos 28 år!

Bondkatter

Sv: Bondkatter

101_0199.jpg

Sookie... husets minsting och ofrånkomliga kattledare (till Sessans stora förtret). Bondkatt/norsk skogskatt

Sookiesitterhylla050325.jpg

Sookie igen¨

Iskogenvren-06.jpg

mer Sookie

Vattenkatt.jpg

Vattenkatt :eek:

iskogenvren-06.jpg

Sessan, mattes älskling och följeslagare (som aldrig vill vara me dpå bild)

Iskogenmedmattevr-06.jpg

Sessan igen
 
Sv: Bondkatter

Här är Måns, en härlig skogisblandning (och jag som aldrig skulle ha en långhårig katt :D) på sex månader:

1.jpg


2.jpg


(Nej, hans ögon är inte så gröna IRL. ;))
 
Sv: Bondkatter

synd att jag inte har kopiator! för i så fall hade jag lagt in bilder på min gamla katt, han blev 17 år gammal. sen hade det vart kul att lägga in en bild på min grannes gamla katt som var helbror med min! det enda som skillde dem åt var en prick på bakbenet. annars var de jätte lika varandra! min grannes katt blev ett år äldre än min alltså 18år! inte dåligt för katter som blev nappade från 4 veckors ålder.
 
Sv: Bondkatter

Mina bonkatter.
Wilma-
Mamma brukar kalla henne häxan.
Hon är en "en manskatt" eller vad man brukar kalla det. Det är jag som är hennes favorit :D
index.php

:love:
index.php


index.php


Maja-
Wilmas dotter. Hon älskar då man är ute med henne, då vill hon helst ligga på axlarna. Också är hon vacker, enligt mig!:love:

http://elinka.bilddagboken.se/index...kPTY1Mjc1MjQmdD0xMTUwNDA4ODAxJmN1cnJpbWc9MQ==

http://elinka.bilddagboken.se/index...kPTE0NTY3NjU0JnQ9MTE2MDI1ODQwMSZjdXJyaW1nPTc=

http://elinka.bilddagboken.se/index...kPTcyNDQ5MTkmdD0xMTUxNDQ1NjAxJmN1cnJpbWc9NA==


De är ganska lika!
index.php
 
Sv: Bondkatter

Katter dras till kartonger... hm... :p

6876129.jpg

Här är våran Findus, 8 år. Han hade en bror, Felix, men han blev tyvärr överkörd efter bara nåt år hos oss. Vi har en till katt också, Tarzan, men har inga foton uppe på honom än.
 
Sv: Bondkatter

*kl*

Här är min lilla kisse, Sonny. Åkte ända till Öland för att hämta honom. :angel: :crazy: :love: (från Västervik).
Han är 9 månader nu, bilderna är från somras när han var liten.
Men visst är han gullig!?
6877312.jpg


6877313.jpg


6877346.jpg


6877314.jpg

Här är han något äldre än på de första bilderna.
 
Sv: Bondkatter

Vad söt!
På första bilden har han inte riktigt växt i tassarna och öronen. :love: :D

Hihi, dom är ju hur stora som helst! Skrattade alltid åt honom när han var liten och sprang runt med sina stora tassar och stora öron.
Till saken hör att han och hunden på bilden kommer från samma uppfödare (varav därför vi åkte ända till öland för att hämta kissekatten), och hunden har även han stora tassar som står utåt när han går och står. Kattens tassar ser ungefär likadana ut. ;) :banana:
Men han är min älskling! Helt underbar katt, alla älskar honom för att han är så rolig och kelig.
 
Sv: Bondkatter

Vad har händt med din hund???

Fina katter, tänker lite på katten Gustav när jag ser den röda! :idea:

Hunden är inte min, det är en Golden Retriever som i somras hade väldigt stora problem med värmeregleringen. Han kunde inte ligga ner ens i ett svalt rumm utan att andas häftigt med tungan ute, han kunde inte sova heller för han svettades så. Han är gammal, runt 11 år. Dessutom fick han någon typ av exem i pälsen (Antagligen för att det var så tätt och varmt). Hunden kunde knappt vara i en kall bil med AC. Vi åkte till veterinären med honom, de trog prover men kunde inte hitta något, så de sa till oss att klippa av honom pälsen.
Vi rakade honom, fick genast en mycket gladare och piggare hund! :)
Även exemen försvann. Därav anledningen till att han ser ut som han gör.. :o
 
Sv: Bondkatter

Vilken av dom, det är två röda. ;)

Aha ja, då förstår jag! Har aldrig sett en klippt golden så jag blev lite nyfiken. :)
 
Sv: Bondkatter

Ååh vad fin Sookie var! :)

DSCN3469.jpg


Alla fyra bebisarna. De gick/går under namnet Lilla Bus/Isola/Findus (kärt barn har många namn :love: ), Tristan, Strimma och Puckot :angel:.

DSCN2367.jpg

DSCN2335.jpg


Liten Tula (mamman)

DSCN2822.jpg


Stor Tula

Tessi001.jpg


Tessi, du har för alltid en plats i mitt hjärta. :( :love:
 
Sv: Bondkatter

Vilken av dom, det är två röda. ;)

Aha ja, då förstår jag! Har aldrig sett en klippt golden så jag blev lite nyfiken. :)

Oj, det såg jag inte! hahha.. Men jag tror jag menade den som hade mest vitt på sig :o :D
Ja, det hör ju inte till vanligheterna att man klipper golden på det där viset.. Personligen tycker jag att det blev ganska fult, men han vart söt på något vis också, såg mycket valpigare ut.;)
 
Sv: Bondkatter

300.jpg
[/IMG]
Min Emma (första egna katt,o riktig pisskärring) vackrast :love:

4013555a.jpg
[/IMG]
Emmas oplanerade barn:p :angel:Bara pojkar (en dog:cry: skulle vart 5 barn)

800.jpg
[/IMG]
Sverker min stora pojke

14.jpg
[/IMG]
Sverker trött, måste sova lite:love:


Min lilla svartvita busunge på 1/2 år har ja inget kort på men hon är oxå bondkatt:smirk:
 

Liknande trådar

Katthälsa Finns det någonstans där jag kan hitta statistik på hur många kattfödslar som leder till komplikationer och liknande? Bakgrunden är...
Svar
6
· Visningar
635
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Vår katt, en kastrerad bondkatt på tre år, kom in för några veckor sedan med ett rejält blodöra. Helt opåverkad för övrigt vilket gjorde...
Svar
3
· Visningar
896
Senast: kolja
·
Övr. Katt Har en 11 månaders bondkatt som varit inne hela livet. Steriliserad hane. Nu har han fått börja komma ut i koppel och älskar det. Så...
Svar
1
· Visningar
864
Senast: skiesabove
·
Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 850
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp