Bukefalos 28 år!

L

lordsimson

Hej!
jag undrar om man behöver boots när man rider gymkhana om ponnyn bara är skodd fram? ponnyn har aldrig trampat sig annars.
MVH cecilia :)
 
Beror väl på hur mycket han trampar sig i vanliga fall?
Om det inte är någon fara i den vanliga ridningen så är risken inte så stor att h*n ska göra det under tävling.
 
Om ponnyn aldrig har trampat sig behöver den inte det heller. Men om du märker att den trampar sig eller nått så är det bara att använda det :D

Kram :banana:
 
själa använder jag alltid benlindor eller benskydd vid longering då de går på böjt spår hela tiden. nån saq till mig att man inte belastar lita hårt då och jag håller med henne...min pållar går mycket bättre me stöd...boots använer jag vid hoppning eller när jag tränar en unghäst till att göra galopp piruetter...även när det ä nyskodda...annas ser jag inget behov att du ska behöva ha det om ponnyn inte trampar sig..

//Malin
 
Sv: Re: boots!!!

Jag rider detta själv och jag tycker :
Trampar hästen inte i vanliga fall är det inte nödvändigt men
Hästen kan i blan bli så ivrig att den "glömmer" av vart den har hovarna
Den kan skada sig på material
Om du rider i par t e x ponnypar så kan den andra hästen trampa på din häst.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Är lite sugen på ett fautras-släp så undrar om någon har erfarenheter av dem och är nöjda? Vilken modell isåfall och tycker ni att...
Svar
18
· Visningar
768
Utrustning Jag har velat fram och tillbaka en tid gällande att hålla vår ponny barfota. Vi tog av skorna bak för en tid sedan och har jag nog...
Svar
8
· Visningar
677
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 838
Senast: hhere
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 033
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Var vill vi bo?
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp