Bukefalos 28 år!

Borde man ha dåligt samvete..

Sv: Borde man ha dåligt samvete..

Mitt dåliga samvete har iallafall släppt lite. Nu ser jag fram emot helgen skulle jag tro.

*kl*

Sonen hade feber mellan söndag morgon och tisdag kväll, det är väl ingen fara med att låta honom åka till famor? Nu när han ändå har varit feberfri sedan tisd kväll och varit ledig från dagis hela veckan?
 
Sv: Borde man ha dåligt samvete..

Vad gäller febern så lär han förmodligen inte bli sjukare av att vara hos farmor än han blir av att vara hemma.

Jag tycker inte du ska ha dåligt samvete för att du lämnar bort honom, om du VILL lämna bort honom. För jag undrar ändå om det inte är där skon klämmer. Vill du vara barnledig i helgen?
 
Sv: Borde man ha dåligt samvete..

Nej, jag tycker inte du ska skämmas. Ser nu att mitt inlägg blev lite fel och jag förstår er som tolkar mig som att man MÅSTE ha dåligt samvete om man lämnar bort barnen. Så¨tycker jag inte alls. Men OM man har dåligt samvete för att man lämnar bort barnen så tycker jag det är bara sunt. Har man INTE dåligt samvete så är ju det också bra så länge man har intentionen att man är barnledig för att bättre orka med sina barn när de väl är hemma igen (Förklarar dåligt nu också, men jag har liiite för mycket tradolan i systemet för att kunna förklara bättre nu...).

Jag ger upp förklarandet nu, men kan sammanfatta med att jag tycker inte man ska ha dåligt samvete så länge man älskar sina barn...:D

Jenny
 
Sv: Borde man ha dåligt samvete..

En hel helg alldeles ensam, utan sambo och utan barn???
Oj oj vad det hade varit skönt... Den enda stund man är "helt ensam" är när sambon jobbar natt och barnen har somnat...

Det ska du verkligen inte ha dåligt samvete över! Njut vet ja!
 
Sv: Borde man ha dåligt samvete..

Jo, nu när jag har tänkt på det så vill jag vara ledig i helgen! Då blir jag helt ensam!

Och det ska bli skönt..
 
Sv: Borde man ha dåligt samvete..

Du. Passa på och gör..................absolut ingenting (kanske inte bara, men en liten stund iaf.) :)
 
Sv: Borde man ha dåligt samvete..

Dåligt samvete behöver man bara ha när man gör något som skadar eller sårar någon. Det gör inte du genom att ha barnvakt.

Loke kommer säkert att ha jättekul hos farmor, och det blir en bra övning för honom att våga vara hos andra människor. Och det är väl en välgärning att träna barnet att vara hos andra människor, tänk om det händer er föräldrar något så att ni MÅSTE ha barnvakt, då blir det ju extra traumatiskt om han aldrig har provat under lugna former.

Så nej, dåligt samvete behöver du inte ha (sen kanske det finns mekanismer i föräldraskapet som gör att man har dåligt samvete ändå, utan att man för den skull gör "fel" mot sitt barn). Men tillåt dig att sakna honom och att plocka hem honom eller åka dit om saknaden blir för stor. :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 087
Senast: Amha
·
  • Artikel
Dagbok Behöver få skriva av mig lite nu känner jag. 2023 var ett riktigt tufft år på många sätt, orkar/kan inte gå in på allt här men liksom...
Svar
0
· Visningar
523
Senast: miumiu
·
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 807
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 371
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp