Bukefalos 28 år!

Bordercollie tråden!

fijja

Trådstartare
Har inte sett någon BC tråd, så startar en själv.

Så in med bilder och prestentationer med era bordercollisar. Sen kan vi väl tjattra och skriva hur det går i träning/tävling osv.

Så jag börjar med min.

Seglinges Wii
Blir 4 år i november.

Tog över honom vid årskiftet 12-13, och vi har varit mycket lyckliga sen dess.

Vi tävlar främst agility. Nu håller vi även på med lydnad och ska debutera i ettan i vinter är det tänkt.
Och så håller vi naturligtvis på med fårskallar :P Just nu går det hellre än bra. Killen är lite het på gröten när det gäller fåren och jag är nybörjare. Än så länge har vi gått en grundkurs och så har vi bokat upp oss på vallningslektioner hela vintern :bump:
Tanken är ju att ta ett VP först och främst.

Vi ska faktiskt hem till uppfödaren i morgonbitti (som bara bor 20 minuter bort) och valla lite.
Ska försöka få lite filmat.

Nu lite bilder på min fantastiska älskling!

428377_10151664508745452_1192949132_n.jpg

1378519_10152279594807656_1747070039_n.jpg

1392782_10152253174467656_1288622564_n.jpg
 
Sv: Bordercollie tråden!

Här bor:

GK VALLH PR Krydds Boss, 090910, ZoloP-Yerba.
536885_10151493348483666_1437905142_n.jpg


En glad skit som vallar hellre än bra. Min första vallhund som tyvärr fått ta en del träningsmisstag. Tack vare stor praktisk erfarenhet så är han användbar i arbete, men djurkänslan brister en del. Har dessutom sin färg emot sig, så kommer inte tävlas mer än för skojs skull. Favoritmoment och något han faktiskt är bra på är delning! Används annars till specialsök och spår, något han gillar massor.

GK VALLH PR Knutstas Ida, 090107, Inter- Red Zoe.
431053_10150574279928666_1616702821_n.jpg