Bukefalos 28 år!

Bordercollie tråden!

Är så glad så känner att jag måste dela med mig! :)
Idag blev både Nalle och Fred godkända vallhundar, trots ganska svåra får! Impulsanmälde mig med båda trots att vi inte tränat mkt alls på hela sommaren/hösten, dock har de arbetat en del hos min mamma men de djuren är så tröga att det blir ingen bra träning. Fred fick 63 p men domaren tyckte han var jättefin med bra djurkänsla och djurhantering. Fållan som inte alls gått de få gånger jag tränat den gick perfekt med nästan full pott!

Nalle överraskade mig och gjorde, för att vara honom ett riktigt fint hämt med med bra djup, han fick 73 p. Hade blivit ännu bättre om vi inte varit tvungen att korsa linjen två olika gånger men fåren drog och då de sprungit av banan för flera förare tyckte jag det var viktigare att stoppa dem i tid :p

10632811_825429897507250_1238745507554898965_n.jpg
 
Är så glad så känner att jag måste dela med mig! :)
Idag blev både Nalle och Fred godkända vallhundar, trots ganska svåra får! Impulsanmälde mig med båda trots att vi inte tränat mkt alls på hela sommaren/hösten, dock har de arbetat en del hos min mamma men de djuren är så tröga att det blir ingen bra träning. Fred fick 63 p men domaren tyckte han var jättefin med bra djurkänsla och djurhantering. Fållan som inte alls gått de få gånger jag tränat den gick perfekt med nästan full pott!

Nalle överraskade mig och gjorde, för att vara honom ett riktigt fint hämt med med bra djup, han fick 73 p. Hade blivit ännu bättre om vi inte varit tvungen att korsa linjen två olika gånger men fåren drog och då de sprungit av banan för flera förare tyckte jag det var viktigare att stoppa dem i tid :p

10632811_825429897507250_1238745507554898965_n.jpg
Grattis :D
 
Jaaa! Ska bli så roligt! Min bc fick jag ju som vuxen, så ska bli sååå roligt och spännande :)
 
Wick och jag gav upp vallningen tillslut, efter samråd med uppfödaren. Han var alldeles för tuff och alla träningar blev bara bråk istället.

Vi körde igång med lydnaden ist, så från första träningspasset till en start i elit tog 10 månader! Min fantastiska hund. Agilityn la jag åt sidan, mkt på grund utan den höga skaderisken.

Nu hoppas jag verkligen på lille Kross, att vi kan få uppleva vallningen tillsammans ist.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp