Bukefalos 28 år!

C

conrad

Jag fick (av en ren slump faktiskt) veta att jag hade borelia för ca. 1 ½ månad sedan.
Var hos läkaren i annat ärende och passade på att beklaga mig över min trötthet. Han tog då de vanligaste blodproverna + ett boreliaprov vilket jag ansåg var mycket onödigt för jag hade minsann inte haft en fästing på mig sen jag var 5 år! (är nu 24):p .

Men lite drygt en vecka senare ringer min läkare å berättar att jag har borelia, men provet visade ingen hög halt. Det betyder att jag antingen burit på det i flera år och att min kropp slitit för fullt med att "självläka" eller att jag nyss fått det och halten inte blivit högre än...

Fick äta antibiotika i 2 v. Märker ingen skillnad nu, är varken tröttare eller piggare. Däremot hade jag ganska hög feber härom veckan och ont i kroppen (vilken säkert var en helt vanlig infektion med tanke på alla förkylningar som går) men nu mår jag konstigt igen, är stel i kroppen har ont lite här och var och det känns som om jag skulle få feber eller bli riktigt förkyld men blir inte det. Har varit så här i flera dagar nu och det blir varken bättre eller sämre...snarare sämre i så fall. :confused:

Min fråga är nu (om det finns nån där ute som vet) att om man käkat antibiotika mot borelia är man garanetrat kvitt den sen då eller finns det möjlighet att den är kvar och spökar runt i kroppen?
Enligt läkaren kan man inte göra ett nytt blodprov förrän om ett halvår... Tacksam för svar...
 
Sv: Borelia

Nu msåtejag gå och ta blodprov!!! Jag är trött och hängig mest hela tiden. ibland får jag feber men som gå över fort och jag har en influnesa likande känsla i kroppen.. hade två fästingar i somras :/ HJÄLP!
 
Sv: Borelia

Ja, gör det! Det är bara ett vanligt prov i armvecket så det är inga konstigheter, går på 1 minut. Kolla även Hb-värdet.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 623
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 377
Senast: Raderad medlem 68338
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 139
Senast: Castellini
·
Kropp & Själ Får man starta en ”tolka mina Covid-symptom”-tråd? Har försökt ringa 1177 i två dagar nu men det går verkligen inte att komma fram, och...
2
Svar
28
· Visningar
3 936
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp