Boris...!?

tassel

Trådstartare
Lite konstig rubrik, men iallafall, vad tänker ni på när ni hör namnet Boris? alltså vad får ni för associationer? Vad skulle ni tycka/tänka om ni träffade på en katt som hette Boris? helt ärligt nu!;)

Anledningen till att jag undrar är att jag har en kattunge/hane som måste ha ett namn nu, jag gillar det namnet, faller inom kategorin "söta gubbnamn" som jag tycker om, men jag är lite tveksam om folk kommer få associationer till Ryssland och sovjet och tro att man är ett fan till Boris Jeltsin?

Bättre då om människor tänker på Ullared-Boris..

Men ja, vad fick ni för tankar/associationer när ni läste rubriken?

(tar gärna emot tips på andra gubbnamn som kan tänkas passa till en kisse om ni har några)
 
Sv: Boris...!?

Har en närstående hund som heter Boris, ingen som sagt något förutom nån som sagt Jeltsin men det är nog bara en ;)
Känns dock inte riktigt som ett kattnamn. Skulle hellre ha en Gösta, Leif, Ingvar mm.
 
Sv: Boris...!?

Tycker du om namnet och att det passar en katt, så tycker jag det är en utmärkt idé.

Vad du än kommer att kalla kissen så kommer det alltid vara någon som inte tycker namnet är det bästa.
Då kan du alltid döpa katten till Ingentingalls, som jag gjorde när jag var liten, för att jag gillade hur ordet lät. :D

Personligen tycker jag att Boris skulle vara en charmigt namn på ett katt, jag tänker på en rejäl mustasch när jag hör namnet och katter har morrhår, så för mig passar det.

Kram, Maya
 
Sv: Boris...!?

Jag tänker på brorsans gamla katt som hette Jeltzin :D Den nya heter tyvärr inte Gorbatschov...

Jag tycker absolut Boris funkar som kattnamn. Likaväl som något annat.
 
Sv: Boris...!?

Jag tycker att Boris är ett ganska gulligt namn, klart man tänker på Jeltsin men man tänker ju mer på Kalle Anka när man hör namnet Kalle.
 
Sv: Boris...!?

Jag tänker bara på Boris Grishenko.. Från 007 Goldeneye till Nintendo 64:p (Ja eller filmen dådå..) :D
 
Sv: Boris...!?

Kom direkt att tänka på Ullareds Boris. Tycker det är ett roligt namn, tycker inte du ska tveka så länge du gillar det. Har själv en katt som heter Bosse, en försiktig liten gubbe som är rädd för sin egen skugga och jagar fjärilar. Plus för gamla och charmiga gubbnamn på katter:)
 
Sv: Boris...!?

Boris blir till en lite halvspinkig rödvit katt i min hjärna. Någon Jeltsin tänker jag verkligen inte på :p

Men så är jag van vid ovanliga kattnamn också, mina heter Boll och Kakan (Kakmonstret). Gillar när man skiljer sig från Nisse, Missan och Maja ;)
 
Sv: Boris...!?

Tänker på kompisens katt som heter Boris..en liten smal rött yrväder som älskade att duscha :p.....så fort man gick in i badrummet kom han som ett skott och hoppade i badkaret och jamade......:)
 
Sv: Boris...!?

Vår katt Doris som åt p-piller och som utvecklade pungkulor.... Och blev Boris! semilånghårig och ganska osocial, så vi hade missat kulorna ;-)
 
Sv: Boris...!?

Jag ser framför mig Boris Becker. Således en röd katt, långhårig med mycket man
boris-becker-2.jpg

KvarnstugansDiesel1.jpg
 
Sv: Boris...!?

Boris Becker tänker jag oxå.

Jag älskar söta gubbnamn på djur :D
Vår hund heter Ruben, tyckte det var hemskt först men nu älskar jag det :D
Andra favoriter är Sven, Rune, Tortsten, Sune, Gunnar :D
 
Sv: Boris...!?

Ragnar hette en av min systers gamla katter, ett kärt barndomsminne och därför ett mycket omtyckt kattnamn för mig :love: Och det är väl ett "gubbnamn"?

Boris låter gulligt och lite gruffigt på samma gång! Mycket passande på en liten självständig herre..!
 
Sv: Boris...!?

Det första jag tänker på är min mosters man :) Han heter Boris och är en dansk sjöman som tycker om cigaretter och öl :D
 
Sv: Boris...!?

till alla

Tack för alla svar:D vilken respons!:laugh:

Började nästan bestämma mig för att Boris ska han heta! men kom nu på att min framtida hund kanske kunde heta det hehe, och vill ju inte döpa två till samma namn. Namnet skulle antagligen passa mer till den hundrasen än till katten:angel:. dilemma får fundera lite till!

fortsätt gärna skriva andra namn/gubbnamn ni tycker passar till katter, eller vad ni associerar namnet till.
 

Liknande trådar

Relationer Igår fick jag nog av en sk. arbetskollega. Eller ja kanske nt kollega helt, men han är en anställd från ett annat företag som jag och...
Svar
1
· Visningar
1 038
Övr. Hund Hej! Det här är mitt första inlägg på forumet och jag måste få råd av er kloka. Jag har sån obeskrivlig ångest just nu och vet inte hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 713
Relationer Jag ska försöka göra historien så kort som möjlig. Det är såhär va. Jag har, efter ett flertal dåliga och olyckliga förhållanden...
2
Svar
29
· Visningar
3 649
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Helt oväntat har jag blivit med katt, en alldeles underbar liten kille på ca 10 veckor (och 700 g vilket väl är ganska lite?), och jag...
2
Svar
26
· Visningar
4 525
Senast: Pazuzu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp