bortsprungen eller bara kelsjuk?

E

emmen

När jag gick hem igår kväll var det en katt på vägen som sprang fram till mig och jag klappade den lite. Den var väldigt kelig och försökte klättra upp i knäet nästan direkt. Sedan följer den efter mig hem (var bara någon minut hemifrån så det fanns ingen risk att den tappade bort sig på den vägen) och jag stannar upp och gosar lite mer med den innan jag går in. Kikar ut genom fönstret en timme senare och katten sitter kvar på trappan. Tänker att den tröttnar väl och går hem så småningom men när min mamma ska ut och hämta tidningen imorse så är den fortfarande kvar. Vid tolvtiden ska jag iväg och skymtar katten på grannarnas tomt. Kommer hem runt middagstid och då sitter en liten pojke och kelar med katten utanför ett hus längre ned på gatan, frågar om det är deras katt men det är det inte. Runt åtta ikväll går jag ut på gatan för att titta om katten är kvar, och då sitter den utanför pojkens hus men springer fram så fort den ser mig och följer istället med mig till tomten.

Tror katten kan ha villat bort sig? Känns som att den borde ha gått hem under förra natten eftersom den verkade vilja in och att den är väldigt sällskapssjuk. Istället för att sitta och vänta utanför främlingars hus i flera timmar.
 
Sv: bortsprungen eller bara kelsjuk?

Det ær åtminstone inte kallt ute, så man kan væl sætta ut en vattenskål och vænta lite. Kanske någon mat också som inte ær direkt god men som katter æter om dom verkligen ær utsvultna. Ta ett par kort på katten och sætt upp i nærmaste affær, kanske hjælper det. Kolla øronen noga, ær den tatuerad? Svårt att se på en katt med mørka øron. Och låt en vetrinær kolla om den ær chippad.
 
Sv: bortsprungen eller bara kelsjuk?

Den satt kvar vid kl 06 även i morse. Just nu syns den däremot inte till. Ställde ut en vattenskål till den igår. Försökte titta närmare på den igår men vår utelampa är trasig så var lite för mörkt. ska kika efter öronmärkning om den dyker upp igen under dagen. Otroligt söt och kelsjuk, försöker klättra upp i famnen så fort man klappar den och börjar spinna för fullt när man lyfter upp den. :love: Fin i hullet så om den har gått vilse var det nog inte så länge sedan.
 
Sv: bortsprungen eller bara kelsjuk?

Vi har en sådan grannkatt som ständigt suttit utanför en ica-affär i ur och skur. Följer efter folk som pratar med den och så vidare. Men för 1 år sen upptäckte jag att den bor i huset brevid, kan det vara samma sak med "din" katt ?
 
Sv: bortsprungen eller bara kelsjuk?

Mata den inte ! Eftersom den ser fin ut i hullet är det säkert någons kelgris som gått ut på ett litet äventyr. Mina sötnosar kan vara borta ganska länge ibland och då är jag alltid lika orolig att någon har börjat mata dom. Min mor oroade sig sjuk efter sin kisse som hittade ett hem där dom serverade mycket godare mat och dessutom stängde in kisse så han inte skulle "rymma" igen.
 
Sv: bortsprungen eller bara kelsjuk?

svarar båda:
Hade varken tänkt mata den eller släppa in den just av den anledningen.
Det är såklart möjligt att den bor i närheten, det är lite knepigt det där, för man vill ju inte slå larm i onödan samtidigt som man inte vill ignorera stackaren om den faktiskt sprungit vilse.
Får väl höra runt med lite fler grannar.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 336
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
856
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 183
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 211
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp