Borttagna annonser

wrangler

Trådstartare
Efter att ha lagt ut flera annonser som tagits bort direkt så ser jag att man numera inte får lägga ut en hemsidesadress. Detta är nytt antar jag eftersom det varit okej innan? Jag brukar läsa vad det är för regler som gäller, men man läser inte samma regler varje gång man går in på detta forum. Skriv gärna en blänkare, röd text eller vad som helst så man slipper skriva samma sak om och om igen och bli extremt irriterad!

För det första, är det väldigt komplicerat att meddela annonsören om att dennes annons blivit borttagen och varför???

Vad får man ha med för länkar? Får jag länka till ett youtubekonto med filmer, länka direkt till filmer, länka till ett pixboxalbum??? Om inte, varför? Det har inget med något företag att göra!

Finns det någon möjlighet att få tillbaka texten man har skrivit i en annons flera gånger om?

:mad:
 
Sv: Borttagna annonser

Undrar också varför andra annonser med företagsnamn och liknande får vara kvar. Är det bara mina som tas bort??? Då vill jag gärna veta varför!
 
Sv: Borttagna annonser

Tack för att du tar upp detta.

Jag skall försöka ändra informationstexten på radannonsförstasidan till röd text så den syns lite bättre.

Jag tror att moderatorerna har försökt att skicka PM till att börja med och har hoppats på att folk sedan skulle se denna text eller inse att om annonsen tas bort så är det troligen något fel med den.
Jag skall ta upp detta med dem igen.

Tanken med regeländringen är att företag fortfarande skall kunna annonsera på radannonssidorna, men att de inte skall få göra reklam för sitt (eller möjligen andras) företag.
Alltså är det inte ok med ex.vis loggor, företagsnamn och länkar till företags hemsidor i annonserna.

Om man länkar till ett videoklipp anser jag det vara helt ok om det exempelvis handlar om en video på en häst som är till salu. Länkar man till en video som är en reklamfilm för ett företag är det inte ok.
Länka till en specifik bild kan väl vara ok, men eftersom det bör gå att bifoga en bild till anonsen ser jag inte riktigt behovet alla gånger.

Radannonserna som jag ser det skall vara till för att sälja en produkt eller tjänst och all information om produkten och tjänsten bör finnas i annonsen. Den kontaktinformation som behövs är väl nomalt e-postadres och/eller telefonnummer.
 
Sv: Borttagna annonser

Att andras annonser inte tagits bort kan väl bero några få saker.
Antingen har de inte rapporterats eller hittats eller hunnit tas bort än.
Annonser som lades in innan regeltexten lades upp för ett par veckor sedan har vi valt att inte radera i ett första skede, dock är det så att de raderas om annonsören lägger in nya annonser, eftersom annonsören då haft möjlighet att se den nya regeltexten.
 
Sv: Borttagna annonser

Efter att ha lagt ut flera annonser som tagits bort direkt så ser jag att man numera inte får lägga ut en hemsidesadress. Detta är nytt antar jag eftersom det varit okej innan? Jag brukar läsa vad det är för regler som gäller, men man läser inte samma regler varje gång man går in på detta forum. Skriv gärna en blänkare, röd text eller vad som helst så man slipper skriva samma sak om och om igen och bli extremt irriterad!

För det första, är det väldigt komplicerat att meddela annonsören om att dennes annons blivit borttagen och varför???

Vad får man ha med för länkar? Får jag länka till ett youtubekonto med filmer, länka direkt till filmer, länka till ett pixboxalbum??? Om inte, varför? Det har inget med något företag att göra!

Finns det någon möjlighet att få tillbaka texten man har skrivit i en annons flera gånger om?

:mad:

Som du säkert redan sett så har jag redigerat din annons och lagt tillbaka den.

Gunnar har även varit snabb med att ge regleltexten en lite mer uppseendeväckande färg. Så nu syns den lite bättre.

Det är inte bara din annons som blivit borttagen utan de flesta som har skrivit ut länkar mm. Om det finns någon kvar så har vi bara inte hunnit ta bort den.
Det finns även möjlighet för er läsare att rapportera annonser som bryter mot regerna och DET är något som är väldigt uppskattat från oss som sitter och försöker få ordning på annonssidan :)
 
Sv: Borttagna annonser

Ja jag såg det nu, tack så mycket! :laugh:

Jag blev bara så tjurig när jag inte fattade direkt varför den försvann o var lite stressad o fick skriva om. Men jag förstår den nya regeln och nu är jag glad igen.

Fridens lilja.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 227
Senast: Klara
·
Tjatter Välkommen till Ulvleken Kaos i tomteverkstaden! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det bara...
29 30 31
Svar
606
· Visningar
16 209
Senast: fio
·
Bukefalos Är det någon mer som har reagerat på detta meddelande: "Vi använder cookies för att anpassa innehållet och annonserna till användarna...
2
Svar
24
· Visningar
3 350
Senast: astronaut
·
Hästvård Hej. Jag var för en tid sedan medryttare på en häst som var hur snäll som helst. Varför jag valde att söka till denna annonsör var för...
Svar
9
· Visningar
3 091
Senast: Djurvän
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp