Bukefalos 28 år!

Bow Balance vs. System 4?

B

Bisquit

Tänkte köpa nya stigbyglar men vet inte riktigt vad jag ska välja.

SprengerBowBalanceStirrup.jpg
sprenger%20system%204%20stirrup%20irons.jpg


Står mellan Sprengers Bow Balance och System 4.
Det skiljer ju inte så jättemycket i pris så tänkte höra med er som har dom, vad ni tycker om dom/vilka som är bäst helt enkelt ;)
 
Sv: Bow Balance vs. System 4?

Jag har däremot aldrig ridit i BB, har system 4 och dem är väldigt bra. Skulle gärna prova BB modellen då jag hört att den verkar bättre.

Det enda jag tycker är att BB modellen är fulare, fast ändå rätt coola ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bow Balance vs. System 4?

Jag ska köpa mig ett par BB när jag är i GBG. Tycker dem verkar riktigt bra :)
Vad ligger priset på?
 
Sv: Bow Balance vs. System 4?

Har BB och är nöjd med dessa. Om du letar efter ett par mer "klassiska" stigbyglar kanske de andra är bättre efterssom BB råkar ha en minst sagt svårmatchad färg :angel:. Men det kanske är lite det som är charmen också. För övrigt har jag bara gott att säga om BB. De är väldigt sköna att rida i.
Finns troligtvis en tidigare tråd kvar. Den kanske kan vara läsvärd!!:idea:
 
Sv: Bow Balance vs. System 4?

Jag gav ca 1250 kr för mina tror jag. Det var på M* One i GBG, så passa på om du ändå ska köpa i GBG... Billigare än t.ex. SvRidsp... :D





Diana
 
Sv: Bow Balance vs. System 4?

Har den gamla modellen som jag bara älskar. Red i de ny för någon vecka sedan, gillar inte alls de, känns för klumpiga! Håller mig till mina gamla:D
 
Sv: Bow Balance vs. System 4?

Har inga av dem emn ridit med båda.
tycker helt klart att du ska köpa blue balans. Du kommer ångra dig sen annars!
Jag fick ett helt annat tramp och balans i stigbyglen.(BB)
 
Sv: Bow Balance vs. System 4?

Jag har både och BB trivs jag bättre med!
Man får en skön svikt och en bättre balans och färste, jag gillar dom extremt.

Men det är nog beroende på person till person, jag betala 1 499kr för mina BB.
 
Sv: Bow Balance vs. System 4?

Jag har ett par Bow balance. Är nöjd men ingen wow upplevelse direkt men gillar dem gamla sprenger också. Jag gav 1100 för mina köpte från Tyskland.
 
Sv: Bow Balance vs. System 4?

Jag har den äldre modellen som jag fullständigt älskar :love:
 
Sv: Bow Balance vs. System 4?

Jag har både BB och System 4. Tycker BB är snäppet bättre, och ger bättre känsla. Men det är väll egentligen ganska magrinellt.
 
Sv: Bow Balance vs. System 4?

Jag har ridit i båda men har ett par BB nu och det är väl ingen större skillnad på dom men tycker att BB är bättre. :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Håller på att vänja in mig på ny medicin och mår sådär helt ärligt. Vet att det kan ta några veckor men det känns som jag har fått typ...
Svar
0
· Visningar
511
Senast: miumiu
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 870
Senast: cirkus
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
870
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 122
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp