Bukefalos 28 år!

Bra bomlös sadel som passar många?

Spraka

Trådstartare
Tips på bra bomlös sadel som passar många typer av hästar, som man inte behöver ha nån speciell padd under?
 
Jag har en tölthester tönn gel. Jag tycker den ligger bra på alla hästar jag provat den på, med undantag för de med väldigt hög manke.
 
Min favorit är Startrekk, har en Island och en Dressyr, gillar Dressyr bäst men det är säkert en smakfråga. Passar på väldigt många hästar, enkelt att själv byta järn i fram också.
 
Jag har en tölthester tönn gel. Jag tycker den ligger bra på alla hästar jag provat den på, med undantag för de med väldigt hög manke.

Gboots, Tönn och Carlslunds är samma sadel i grunden (samma tillverkare) men de har lite olika utforming.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 222
Senast: iNHALE
·
Utrustning Idag lånade jag en bomlös sadel till min häst. Jag använde min vanliga sadelgjord (helt i läder med fast resår på sidorna) till och...
Svar
6
· Visningar
738
Senast: Cattis_E
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 036
Senast: Nepenthe
·
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
700
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp