Bra dragbil

Kapar tråden lite och önskar tips på bra vinterdragbilar, måste dra minst 1500, helst 2000. 4WD. Gärna SUV diesel. De jag kollar på är Honda CR-V, Dacia Duster, Hyundai Santa Fe, Subaru Forester, Land Rover Freelander osv. Gamla 2WD Volvo v70 håller inte riktigt måttet längre i vinterväglaget med tunga släpet bakpå så det är dags att se sig om efter nytt.
 
Vi är också i dragbilstankar lite smått och tittade idag på en Nissan qashqai. En 1,6 Diesel skulle få dra 1540 kg med 2wd och 1480 kg med 4wd. Lät intressant för oss iaf, Nissan ska ju vara starka, bra slitbilar.
Vi har även funderat på Dacia duster som ju är betydligt billigare, men man verkar få mycket dragbil för pengarna där.
 
Vi har Honda CR-V och är supernöjd, bästa bilen jag kört.
Den är verkligen byggd för att dra, är även väldigt bekväm och trevlig att pka i även utan släp.
Du får väldigt mycket bil för pengarna och de flesta är väldigt nöjda med sina Hondor, det är riktigt bra bilar.
 
Vi har en Skoda Yeti, sjukt nöjd!
Liten och smidig att parkera med, bra vändradie och får dra 2000 kg med utökat B-kort. Dieseln iaf. Har 140-motorn, den funkar och är inte så törstig men den kan kännas liiite svag när jag kör fullastat. Nästa gång tar vi nog 170-motorn. Skatten ligger på 1800 på den här, född -13.
Inte så djupt lastutrymme i bak om man har baksätena kvar, de kan enkelt tas ur och då har man UTRYMME :love:

Annars är ju Passat TDI 4-motion ett sjuk stabilt kort som jag absolut rekommenderar också.
 

Liknande trådar

Utrustning Då vi seriöst överväger att skrota våran Skoda Octavia Combi -14 inom en relativt överskådlig framtid, då den inte lär gå igenom...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
16 447
Utrustning Då vår älskade XC90 sjunger på sista versen är det dags att se sig om efter något nytt. Just att dra hästsläpet med har den varit helt...
Svar
11
· Visningar
2 775
Äldre Någon som bolla lite biltankar? Allt vad leasing heter blev sågat av mina kollegor vid lunchbordet idag och elbilar hade de noll koll...
Svar
17
· Visningar
2 126
Senast: lillkillen
·
Utrustning Är just nu i bil letar tagen och skall innan vintern köpa ny bil. Jag tänkte nu satsa på en klok bra "dragbil". Jag har för tillfället...
Svar
8
· Visningar
1 610
Senast: Equilina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp