Bukefalos 28 år!

Bra gratissida för bilder?

Per år om jag fattade det rätt. Helt sinnessjukt pris :eek:
Slutade med att jag plockade bort alla mina inlagda album och ska radera mitt konto i ren protest. Det finns andra sidor att använda sig av och för det priset är det inte viktigt för mig att visa upp mina bilder.
Exakt min reaktion också.
 
Jag är ju lite dålig på tekniken. Är det lätt att flytta bilderna från photohinken till tex imgur?
 
Vill man bara ladda upp bilder för att kunna visa på forum så använder jag forumbilder.no. Inte samma sida som forumbilder.se. Tycker .no fungerar bättre då .se ofta krånglar för mig.
 
Kan man få bilden synlig utan klick?

ser du den direkt? tog den från min facebook nu. Klickar upp bilden och kopierar bildadressen och sen bildrutan här på buke och klistra in bilden
19620342_10154404070511315_4441527073941612154_o.jpg
 
Bra med Photobucket-bojkott. Förstår att de vill ha betalt för sin bandbredd men priset de satte och sättet de ändrat är inte okej. Att de inte ens meddelar användarna är helt åt skogen. Att bara ändra några rader i en stor ToS är inte tillräckligt alls.

FB dödar kvaliteten på bilder något förfärligt. Har använt imgur i flera år nu och är mycket nöjd. Kan lägga in både bilder och album och man kan dessutom välja om det ska vara helt publikt, gömt så att bara de med länk kan se eller helt privat. :up:

Att flytta bilder är jobbigt och jag avundas inte de med stora Photobucket-album. :( Med imgur kan man ladda upp bilder direkt från länkar så man kan hoppa över delen med att spara ner och ladda upp från datorn om man vill flytta dit, om man på något sätt kan få upp en länk till bilden som funkar.
 
Det enda jag får upp är
option_2_100_zps0qxpvuhe.jpeg~original


Dvs ett erbjudande om mer utrymme och annonsfri sida. Men ni menar alltså att ingen av mina bilder i ex.vis projekttråden eller den nedan syns alls?

DSC_0471_zpshntqomie.jpg


Kan ju vara så att inte alla användare "drabbas" av det nya samtidigt och att det är därför det funkar för vissa och inte för andra, för jag får inte upp någon annan info, inga varningar om att bilder inte går att visa på andra sidor etc.
 
Det enda jag får upp är
option_2_100_zps0qxpvuhe.jpeg~original


Dvs ett erbjudande om mer utrymme och annonsfri sida. Men ni menar alltså att ingen av mina bilder i ex.vis projekttråden eller den nedan syns alls?

DSC_0471_zpshntqomie.jpg


Kan ju vara så att inte alla användare "drabbas" av det nya samtidigt och att det är därför det funkar för vissa och inte för andra, för jag får inte upp någon annan info, inga varningar om att bilder inte går att visa på andra sidor etc.
Dina bilder syns, ja. Men det är ju nästan ännu mer absurt. De har ändrat i sina användarvillkor/regler, så varför skulle inte den ändringen gälla alla??
 
Dina bilder syns, ja. Men det är ju nästan ännu mer absurt. De har ändrat i sina användarvillkor/regler, så varför skulle inte den ändringen gälla alla??

De kanske har gjort en halvhalt efter ramaskriet från de som drabbats :D Jag hoppas de fortsätter vara fria, för jag har 10-tusentals bilder där som känns jobbigt att ladda hem och flytta nån annanstans :nailbiting:
 
De kanske har gjort en halvhalt efter ramaskriet från de som drabbats :D Jag hoppas de fortsätter vara fria, för jag har 10-tusentals bilder där som känns jobbigt att ladda hem och flytta nån annanstans :nailbiting:
Jag har också en massa bilder, och lär flytta de bilder som jag tycker är viktiga så fort som möjligt. Om inte photobucket ändrar tillbaks sina villkor igen förstås. Sedan är de redan fruktansvärt irriterande med ALLDELES för många pop-ups och andra annonser, så jag kanske flyttar ändå...
 
Dina bilder syns, ja. Men det är ju nästan ännu mer absurt. De har ändrat i sina användarvillkor/regler, så varför skulle inte den ändringen gälla alla??
Har du o andra läst @Elementary s inlägg i tråden jag länkade till? Hen förklarade väldig ingående o begripligt. Alla användare har inte drabbats på en gång, det sker etappvis. Det kostar bandbredd när man kopierar bilder hit t ex. Eftersom dom är stora handlar det om mycket pengar.

kl
När jag kopierar in bilder här gör jag det enkelt för mig. Jag högerklickar på vald bild o väljer "kopiera bild" sen sätter jag markören i svarsrutan o trycker Ctrl+V = Bild visar sig i inlägget, lätt som en plätt.
 

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 021
Senast: TinyWiny
·
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 830
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
408
Senast: tott
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 903
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp