Bra sits träning

C

CrazyPiggelin

Man måste ju kunna påverka hur man sitter med vanlig träning på marken. genom att stärka vissa muskler mer än andra å strecha ut där man är stel.

man behöver ju bra bålstabilitet. Men vad gör mag respektive ryggmusklerna. är de bra att ha mer av något av de på pigga eller sega hästar. sitter å spånar lite här i min ensamhet.
 
Sv: Bra sits träning

Som du sa, så måste ju rygg och magmusklerna stabilisera upp hela bålen. Men jag kan inte klura ut om de är bättre eller sämre på pigga resp slöa hästar. Spännande och se om någon har något bra svar på det.
 
Sv: Bra sits träning

All träning måste ju vara bra.. Träna på gym för att bygga upp muskler.
Men all sorts träning, det ena ger ju det andra.. Sen kan man väl träna upp balans, rygg, styrka...
Själv tränade jag kick-boxning ett tag, har ju inget att göra med ridning, men du får kondition, styrka, smidighet... allt sånt är ju ett plus, eller hur..
Sen kanske man måste öva på att stretsha (stavas det så..) det tror jag att ryttare är dåliga på..
Ut och gå, jogga..
 
Sv: Bra sits träning

vet inte om det har så mycket med sitsen att göra, men min sambo lär mig falltekninker enl. ju-jutsu... det är bra att kunna när sitsen inte funkar och man far av...;)

annars så tror jag på yoga, stretching, sit ups och annat enkelt man kan göra hemma i vardagsrummet*lat*;)
 
Sv: Bra sits träning

Haha, börjar också lära mig falla bättre efter att jag blev tillsammans med en ju-jutsupojk.:D
 
Sv: Bra sits träning

Ni skulle inte kunna förklara någon/några falltekniker så att vi övriga inte slår halvt ihjäl oss då vi dråsar i backen? :)
 
Sv: Bra sits träning

overtyre skrev:
Ni skulle inte kunna förklara någon/några falltekniker så att vi övriga inte slår halvt ihjäl oss då vi dråsar i backen? :)
JAG skulle behöva gå en kurs! Eller så får jag skicka min häst till nån som kan lära honom att slänga av mig lite lugnare :D
 
Sv: Bra sits träning

AnnaKarinA skrev:
JAG skulle behöva gå en kurs! Eller så får jag skicka min häst till nån som kan lära honom att slänga av mig lite lugnare :D


Smulu anmäler sig härmed till Kryptisk kurs i fallteknik :D
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 605
Senast: alicegard
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 571
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 270
Senast: Blyger
·
Hundträning Jo, jag är medveten om att jag har en spets och att min ras dessutom vallar med skall. Och jag är helt okej med att Slyngeln inte är den...
Svar
6
· Visningar
814
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp