Bukefalos 28 år!

Brännässelvatten

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag måste tipsa om nässelvatten om det mot förmodan är någon som inte känner till det. 100 ggr bättre och billigare än alla blomsternäringar som finns att köpa, dessutom helt hemgjort och naturligt. :)

Klipp ner brännässlor i en hink och täck med vatten. Låt stå i 1-2 veckor och rör om varje dag. Förvara det utomhus då det i slutet stinker något fruktansvärt äckligt. Späd sen ut med 10 delar vatten och vattna på växterna som sen kommer blomma som aldrig förr!
4331
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 523
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har egentligen i flera år lockats av tanken på att vistas i en stuga utan el och indraget vatten, för att känna på hur det kändes...
Svar
0
· Visningar
715
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
713
Trädgård & Växter Efter första sommaren med terass så börjar det ju bli dags att fundera på hur jag ska få blommorna att överleva vintern. Har en...
Svar
0
· Visningar
1 888

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp