Bukefalos 28 år!

Sv: Bråvalla

Hoppas du åker bil ända fram, håller strejken i sig är det drygt att gå från tåg/busstation...
Jag ska checka in idag, ska kolla runt lite på området tänkte jag. Det är STORT!
 
Sv: Bråvalla

Eh nej, inte bil öht. Norrköpingsbon i min lägenhet (som inte ska på festivalen) påstod att bussar och grejer skulle gå dit oavsett strejken. Lät nästan för bra för att vara sant.

Du får rapportera hur det verkar! Jag räknar med att komma vilse :cautious: Så om någon vill förbarma sig över en förmodligen vilsen bukefalist på fredag kan ni väl höra av er!
 
Sv: Bråvalla

Idag står spårvagnar stilla. Om konflikten inte har lösts eller utökats till på fredag när du kommer ska buss 410 & 412 funka. Det är landsortsbussar som avgår från resecentrum bredvid centralstationen.

Inboxa mig om du behöver hjälp med något. Jag kommer arbeta natt på fredag och åker dit någon gång på eftermiddagen- typ vid 13, du kan få åka med mig ut då om du vill... jag måste hinna med att se hoffmaestro klockan 15,00 (sen BFMV, betnér & senare danko jones, frank ocean och sen hoppas jag på att få jobba med green day..:D Pust! Det blir väldigt intensiva dagar känner jag..:nailbiting: )
 
Sv: Bråvalla

Jag ska kolla hur dags det var jag tänkte anlända i Norrköping :) Det tidigaste jag vill se var nog Royal Republic om jag inte minns fel. Det är egentligen bara dem och Green Day jag är riktigt inlyssnad på, sen går jag nog på sådant som mitt eventuella sällskap vill se.
 
Sv: Bråvalla

Jag och mamma ska upp på torsdag, det är mammas födelsedagspresent att få se Rammstein :D
Att det dessutom är In Flames och lite annat kul samma dag är ju bara grädde på moset. In Flames såg jag och sambon på Copenhell och de gjorde en kanonspelning!

Vi fick tag i ett av Norrköpings sista hotellrum för sisådär tre månader sedan.... Ingen av oss är tältfantaster :p

Men ja, vi kommer upp på f.m på torsdag och åker hem igen på morgonen på fredag. Men vi har nog rätt mycket tid över på torsdag för den som vill ses!
 
Sv: Bråvalla

Nu när kartorna dök upp så blev jag fundersam...

Honung: Vet du hur de löst det med oss MC-åkare? Jag såg inte något speciellt avdelat område för MC-camping som det brukar finnas.

Det kommer troligen att bli helt grymt men än så länge finns det vissa frågetecken.
 
Sv: Bråvalla

Det finns ingen speciell mc-camping vad jag vet, har inte hört något om sådan men det borde ju finnas då. Det finns vanlig camping, lugn grön och superlyx (utsålt). Och en separat volontärscamping då. Ring bråvallafestival och fråga.
 
Sv: Bråvalla

Idag säger bråvalla så här på sin facebooksida:
"Planen var från början att sätta ett tak på 40 000, men medan vi knöt åt oss fler och fler fantastiska artister och efterfrågan utökades så bestämde vi oss för att bli större. Det är hisnande, men vi har passerat 46 000 sålda biljetter till årets festival. Det betyder att vi endast har 4000 biljetter kvar att sälja inom samtliga biljettkategorier, 50 000 är det nya taket. Fortsätter vi sälja i samma takt som vi gör nu är det inte lång tid kvar innan vi sätter lappen på luckan."

Det är ganska coolt faktiskt! Området är ENORMT stort! Här finns utrymme för att öka på antalet besökare till det tredubbla nästa år om man vill, så dettta är helt fantastiskt tycker jag! :up:
 
Sv: Bråvalla

Det finns ingen speciell mc-camping vad jag vet, har inte hört något om sådan men det borde ju finnas då. Det finns vanlig camping, lugn grön och superlyx (utsålt). Och en separat volontärscamping då. Ring bråvallafestival och fråga.

Var gör man av hojarna då... :crazy:

Betala extra för ingenting, typ. :meh:
 
Sv: Bråvalla

Det borde ju rimligtvis finnas speciellt avdelad plats för hojåkare, men jag tror att den delen i så fall kan finnas inrymd i de campingar som finns.

Eftersom det är festivalcamping och extremt mycket människor samtidigt så är campingarna ganska diktatoriskt och säkerhetsmässigt utformade.
 
Sv: Bråvalla

Jo - det har man ju sett på andra håll... :wtf:

Det fanns dessutom inte alternativ att ta med hojen och bo på annat än vanliga campingen.
 
Sv: Bråvalla

ghost! Fortfarande vet jag inte om det är separat mc-camping eller om det är vanliga campingen som räknas, men mc-camping finns det uppenbarligen. Detta kom just i ett pm:

Uppgraderingar på plats

Vi vet att många har velat uppgradera sina biljetter och varit oroliga över att de ska ta slut innan ni hinner vara på plats klockan 12:00 imorgon. Det har precis kommit in glädjande nyheter för många av er då vi lyckats frigöra plats på området.

Imorgon kommer alla kunna uppgradera sina biljetter, förutom till lugn grön camping och superlyx camping som ni vet sedan tidigare är utsålda.

Det kommer inte heller gå att byta sina 1-dagarsbiljetter till någon annan dag.

Även om vi sätter lappen på luckan för att köpa nya biljetter inom kort så får alla uppgradera sina biljetter!

Följande uppgraderingar går att göra:

1-dagars till 3-dagars – 1000 kr
1-dagars till 3-dagars + camping – 1300 kr
3-dagars till 3-dagars + camping – 300 kr
3-dagars till 3-dagars + Husvagnscamping - 900 kr
3-dagars till 3-dagars + MC-camping – 750 kr
 
Sv: Bråvalla

Lugnt - MC-campingen är tillsammans med husvagnscampingen.

När man ska in på festivaler mad stort deltagarantal vill man gärna ha koll på sånt innan. Det är lite krypkörning och väjande för folk innan man är framme. :D

Vet du om det är nån typ parkering inför incheckning för jag antar att man måste checka in innan man drar till campingen för att få rätt armband!

Hoppas vädergudarna är med oss, i dag är de ju bråkiga för festivaldeltagare och höproducenter.
 
Sv: Bråvalla

Jag vet inte hur incheckningen går till, men jag skulle tro att du checkar in i kön så att säga, sen kör man ut på flygrakan bort till campingen. Det är förväntat trafikkaos. Hittar du? Finspångsvägen från stan/söder E4, sväng INTE in där det står 'Bråvalla' el 'site office, fortsätt rakt fram till nybyggd rondell. Antagligen är det kö så det löser sig nog ändå. :D

Jag ska strax åka, regnet vräker ner, jag har raggsockar och stövlar och långärmat och kepa, pust! Jag ska plocka upp lite löst folk som är gående till festivalområdet eftersom kollektivjävlatrafiken står stilla. Det här blir ett långt dygn!
 
Sv: Bråvalla

Jag vet inte hur incheckningen går till, men jag skulle tro att du checkar in i kön så att säga, sen kör man ut på flygrakan bort till campingen. Det är förväntat trafikkaos. Hittar du? Finspångsvägen från stan/söder E4, sväng INTE in där det står 'Bråvalla' el 'site office, fortsätt rakt fram till nybyggd rondell. Antagligen är det kö så det löser sig nog ändå. :D

Jag ska strax åka, regnet vräker ner, jag har raggsockar och stövlar och långärmat och kepa, pust! Jag ska plocka upp lite löst folk som är gående till festivalområdet eftersom kollektivjävlatrafiken står stilla. Det här blir ett långt dygn!

Ja jag hittar, har kunder åt det hållet i hästföretaget.

Köer och hojar är en sjukt bra kombo... :D

Jag är lycklig över att kollektivt inte är en option för oss, men vädret ska ju bli bättre framåt helgen!
 
Sv: Bråvalla

Det ser ut som att jag anländer till Nkpg vid 11:20, får jag åka med dig ut? Jag liftar hellre med en "känd" bukefalist än okända främlingar :)
 

Liknande trådar

Samhälle Jag funderar på att bli volontär på en kvinnojour. Är det någon som är/har varit det? Jag bor i Stockholm så det är väl där det gäller...
Svar
0
· Visningar
124
Senast: MJLee
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
492
Senast: astronaut
·
Mat Vi syskon ska mötas i Gbg för att umgås en lördag till söndag. Tanken är att börja med en lunch, gärna på ett ställe där det är ok att...
Svar
0
· Visningar
112
Senast: Ariane
·
Kultur Tänkte att vi kunde ha en tråd för livemusik under året, pepp inför och recensioner när man varit iväg. Kanske man kan möta upp någon...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 786
Senast: Piglet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp