Bukefalos 28 år!

Brittiska soff/sängpotatisar (igen)

MissFideli

Trådstartare
Först mamma Yoga som hamnat upp-o-ner. Hon har just gosat med en myntamus och blev lite trött av det :smirk:

yogagumman.jpg


Sen dotter Abbie som jag absolut inte kan få till bar ögon på. Hon har varken oranga eller lysande pupiller utan helt vanliga svarta. Nånstans...

abbiegumman.jpg

abbiegumman2.jpg
 
Sv: Brittiska soff/sängpotatisar (igen)

Vilka fina katter. Visst var det britter sa du? Visste inte att britter kan vara flerfärgade. Har bara sett grå.
 
Sv: Brittiska soff/sängpotatisar (igen)

Jodå, det finns över 300 möjliga färger på britterna numera. Förr var den vanligaste färgen grå, eller blå som den heter. Därför står rasen ofta omnämnd som Brittisk blå i äldre böcker. Min Abbie är dock inte blå utan lila, en färg som inte är lika vanlig och ytterst sällan dyker upp på huskatter.

Jag ska inte dra genetiken för färgen lila, men den är alltså inte samma grå färg som syns på huskatter och skogisar t.ex.

Glömde säga tack :bow: Älskar mina nallebjörnar :love:
 
Sv: Brittiska soff/sängpotatisar (igen)

MissFideli skrev:
Först mamma Yoga som hamnat upp-o-ner. Hon har just gosat med en myntamus och blev lite trött av det :smirk:

yogagumman.jpg
Heeejj mamma, jag är såååååå hög så det finns inte!! :D :D :D :D

elvis1359%20.jpg
 
Sv: Brittiska soff/sängpotatisar (igen)

Du får väl helt enkelt inse att Abbie är en VAMPYRKATT!!!!!! :devil:

Förresten, vet du om att dina kisar är dom sötaste härinne på Buke. Dom ser alltid så oerhört GOSIGA ut.

Ärligt talat om min sambo inte var allergisk mot katter så vi kunde ha en inne och vi bodde mycket längre från stora vägen än vad vi gör nu ( Så den kunde vara ute lite också) och om vi skulle skaffa oss en raskatt så är en Britt en ras som jag allvarligt skulle överväga.

/KT
 
Sv: Brittiska soff/sängpotatisar (igen)

:rofl:
Faktum är att det kan ge biverkningar. Mina får inte ha mössen när jag inte är hemma och har koll. Det finns katter som blivit bakis av dom och vissa där ägaren fått ta bort råttan för att katten varken äter eller sover på hela dygn.

Men det är så kul :D
 
Sv: Brittiska soff/sängpotatisar (igen)

Tack :banana: :bow:
Nog för att jag såklart tycker dom är sötast, men att andra tycker det också är ju jättekul förstås!
Hennes pupiller är svåra, på vissa bilder har dom olika färger.Det blir bra när jag tar utan blixt, men då blir bilden oftast dålig... Svårt.

Britten är absolut inte en bra katt om man ens bara visar lite allergisymptom, dom fäller en hel del. Världens gosigaste päls, men eftersom den är så mjuk så innehåller den mycket underull och det finns överallt. Men det är det värt :love: :love: När man sitter i soffan och ser Abbie eller Yoga komma lufsande som lejon mot en, med huvudet lågt och frambenen brett isär. Britten är en underbar ras på alla vis!!
 
Senast ändrad:
Sv: Brittiska soff/sängpotatisar (igen)

Yogabilden är ju helt underbar!!! :love: Vilken fin teckning hon har på magen, tror inte jag sett den förut. Massor av prickar!

/Erica
 
Sv: Brittiska soff/sängpotatisar (igen)

Så här ser Yogas mage ut rakt uppifrån. Iofs på denna bilden innehållande 3 bebisar, varav den första (Abbie) ville ut drygt 12 h efter bilden togs.
draktig.jpg
 
Sv: Brittiska soff/sängpotatisar (igen)

Mer bilder !!


1. Yoga. Här ser man verkligen vilken pondus en hona med ungar har. Hon gillade mammarollen sålänge dom var små :love:
pondus.jpg


2. Abbie och Yoga. En söt bild, eller hur?
gulliga3.jpg


3. Hmmm... Ja... Rättvisan i livet gällde inte riktigt i kattungehagen här iaf.
humm.jpg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 848
Senast: MML
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 222
Gravid - 1år Dottern 7,5 månad låg på min säng och jag skulle hämta hennes tandborste. Stannar till i dörröppningen och tittar så hon inte är så...
2
Svar
21
· Visningar
3 088
Senast: cherie
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 118
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp