Bukefalos 28 år!

Bruksprov 2013

rebeckasff

Trådstartare
Någon som vet nån hingst som ska anmälas?
Någon här inne som ska visa?

Alltid kul att följa med :)
 
Sv: Bruksprov 2013

Var inne och tittade precis vilka som var anmälda, det var bara två stycken. De flesta brukar ju anmäla sig de sista dagarna innan anmälningstiden utgår.

3-åriga Hingstar
Catch Me e.Catoki-Ramonus
Red Hot Chilli e.Niveau-Wolfgang
 
Sv: Bruksprov 2013

Chilli är jättefin :)

Är väldigt nyfiken på årets hingstar, hoppas det kommer några riktiga finingar:laugh:
 
Sv: Bruksprov 2013

Då har ännu en fux anmälts. De gångerna jag sett Magic Park har jag inte blivit imponerad.

3-åriga Hingstar
Catch Me e.Catoki-Ramonus
Red Hot Chilli e.Niveau-Wolfgang

Prestationshingstar
Magic Park e.Armitage-Ahorn
 
Sv: Bruksprov 2013

Och jag blev mycket imponerad av det jag såg av honom på bruksprovet 2011 och väldigt besviken att han inte gick igenom då.
 
Sv: Bruksprov 2013

Jag var också imponerad av honom på bruksprovet, trodde han skulle bli godkänd. Men när jag sett honom ute på tävlingar har han inte imponerat, en fin tävlingshäst absolut men en avelshingst Njjä. Men detta var ett år sen så jag har gärna fel, tyckte som sakt om honom på bruksprovet.
 
Sv: Bruksprov 2013

Då får vi hoppas att han bara hade en svacka på de tävlingar du sett:)
 
Sv: Bruksprov 2013

Enligt RZ är Magic Park i princip det bästa han någonsin suttit på. Har faktiskt fullt fortroende för just honom när det gäller att känna en hästs kapacitet. Jag gillade MP på bruks, även om han inte glänste.
 
Sv: Bruksprov 2013

Jag såg inte bruksprovet, men har sett Magic Park, senast nu i höstas på Flyinge. O herregud vilken fantastisk häst! Har även sett den i Helsingborg, första gången jag såg den och fick då höra av en kompis att han hade gått bruksprov (det visste jag inte).

Armitage är en fantastisk hingst som jag själv är sugen på att använda :D
 
Sv: Bruksprov 2013

*kl*
Hehe, min uppfödning e.Niveau är ett sto som heter Red Hot Chili :D

Jag ska för övrigt ha koll på årets bruksprov till stoets nuvarande ägare som börjat fundera på föl så småningom. Det skulle vara kul att ha några lämpliga kandidater i åtanke och se hur de utvecklas under kommande år! :)
 
Sv: Bruksprov 2013

Nyfiken som jag är så är jag inne på TDB och tittar om det kommit fler anmälningar en gång om dagen, så jag uppdaterar listan.

3-åriga Hingstar
Catch Me e.Catoki-Ramonus
Red Hot Chilli e.Niveau-Wolfgang

4-åriga Hingstar
Castor C e.Cajus-Carano

Prestationshingstar
Magic Park e.Armitage-Ahorn
 
Sv: Bruksprov 2013

Jag såg honom också på bruksprovet, och jag hade blivit högst förvånad OM han hade blivit godkänd :)... Vad jag kommer ihåg hoppade han överlag med sänkt rygg, knep bak och sprang vid sidan en eller ett par gånger. Var inte imponerad över huvud taget. Hoppas att han har utvecklats på ett positivt sätt :).
 
Sv: Bruksprov 2013

Catch me äger min kompis, mycketmycket fin häst måste jag säga och Jens tror väldigt mycket på honom. Kommer hålla tummarna :laugh:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hingsten Unique Ice T blev premierad vid årets Bruksprov. Men nu är hästen såld och ska lämna Sverige. Han ska inte verka i avel och...
Svar
0
· Visningar
136
Senast: Gunnar
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 229
Senast: TinyWiny
·
  • Artikel
Hästnyheter SWB:s årliga bruksprov är snart igång. Rekordmånga hingstar har börjat inta Strömsholm och Ridsport är på plats. Här finns allt du...
Svar
0
· Visningar
379
Senast: Gunnar
·
Trädgård & Växter Lyckades äntligen idag komma iväg till Ulriksdalsslottsträdgård och har köpt så fina blommor till balkongen. Ska resa bort i morgon men...
Svar
9
· Visningar
475
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp