Bukefalos 28 år!

Bruksprovet - inside rapportering

gylle

Trådstartare
Får väl starta en "inside" rapporteringstråd även i år från bruksprovet. Nu är de flesta hingstarna installerade på Flyinge (utom min :angel: som får sova hemma i natt också då han startar så sent i morgon, har dock levererat upp alla sakerna och foder idag).
Nytt stall i år ett stort där nästan alla hingstarna står. Högt som ett rishus i takhöjd vilket gör att där är rejält kallt (tur man inte hade hästen med sig då jag packat bara tunnare täcken då det ifjor när vi stod i körstallarna var varmt så det snurrade om det i stallarna vilket gjorde att de tjocka vintertäckena var alldeles för varma, nu får det nog bli det tjocka transporttäcket med hals som nattpyjamas om inte lillkillen som är en kylling skall frysa ihjäl).
Ett jätteproblem uppdagade sig ganska snabbt :eek: Det finns ingen spolspilta. Till slut lyckades de uppbringa en slang så att det i alla fall går att spola av tassarna med kall vatten (skåne består just nu av en halvmeter snöslask blandat med lera så de lär inte vara granna bara av att ta sig mellan ridhuset och stallet) men hur kul tror ni det är att ha en skimmel som skall se presentabel ut i en vecka utan tvättmöjlighet :confused:

Till sist kan jag förmedla lite sen tillkomna strykningar (från dagsaktuella startlistor)
4-år
Agastrofos, Vanity Fair, Nabucco, Sir Coraggio
5-år
Romantic, Sandro Star
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Hoppas din fining går hela vägen i år. Håller tummarna stenhårt för honom.
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

NEEEEEJJJJ - inte Sandro Star!!!:eek: Jag har ju längtat sååå efter att få se honom igen!:cry: :cry: :cry:
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Kul med inside rapportering :p. Lycka till vill jag säga till dig, hoppas det går hela vägen i år!
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Lita på att du har stöd från Buke!! Kommer ner på onsdag till andra omgången och hejar på, hoppas ni finns med då!!
Uppskattar så klart all inside info, kul att ha lite koll redan innan man kommer ner.
Vilka mer (härifrån) skall visa, eller få sina visade? Visst skall Cyllene ta in några av "sina tyskar" på semin men var det någon som skall upp på bruks? Vem mer?

Och sedan huvud frågan, vem vinner?

När börjar vi spekulera kring de två vinnarna, bara en vecka kvar tills det blir klart nu!

Själv är jag väldigt imponerad av de som Eklunda skall visa och sen lite nyfiken på Jörgens Cornet Obolensky son. Sen om de är vinnare, det vet jag inte. Sen en hel bunt Robin Z hingstar, skall han äntligen få en (riktigt bra) son godkänd?
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Gylle, håller tummarna för dig i år!!!!

Hoppas, hoppas det går vägen!!!
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Vad roligt med inside-information! :) TACK!
Lycka till! Håller tummarna för dig och din fina hingst! :banana:
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

* harklar mig * :angel: finns det gästlistor till hingsstallarna i år med :D Har en del av herrarna som jag skulle vilja se i boxen. Kan inte du kolla detta och återkomma. Jag vet att reglerna är stränga då man är rädd för olika former av sabotage, doping etc. och det har jag full förståelse för - men jag är ändå rättså nyfiken av mig :p

Jag håller också tummarna för lillkillen och hoppas att det går vägen - speciellt med det mödernet.;)

Helen
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

vilken är din hingst? Har för mig att jag läste om honom förra året, och såg honom med på hoppningen men minns inte nu. :confused: :D
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Lycka Till! Det kommer att gå jättebra er er bägge!
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Mithra skrev:
vilken är din hingst? Har för mig att jag läste om honom förra året, och såg honom med på hoppningen men minns inte nu. :confused: :D

Capital Joy F.Damgaard

Den här:
jjh17.jpg
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Lycka till !! *håller tummarna*
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Lycka till ! Han ser kanonfin ut... Hur gammal är han?
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Har skickat PM till dig.

Betr möderne så ser det lite bättre ut iår när man tittar i bruksprovskatalogen, lite fler som har ett förärvningssäkert möderne även om det tyvärr fortfarande saknas på många av deltagarna.

Måste bara skryta lite också, de flesta fädershingstarna har fått avelsindex för sin inriktning med skriven i presentationen. Och vem tror ni toppar hoppningen ??? Just det en mkt fin pappa Casir Ask med sina 176 lite kul när han står precis över Contender som "bara" har 150....... får väl hoppas att hans enda representant väljer att bevisa hur bra hans pappa nedärver.
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

tack! ja nu minns jag honom, jag såg honom på hoppningen förra året, han är jättefin, Lycka till!
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Nej tyvärr, har inte träffat Hans-Yngve utan såg det bara på de nya startlistorna som vi fick.
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Hej ska Don Corleone vara med? Har lite jag mötte lassie komplex då jga var med och tillverkade honom och hade hand om hans mamma innan försäljning. Jätteroligt för uppfödaren fösrta fölet efter första avelsstoet och hingst till bruksprov, håller tummarna!!!!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp