Bukefalos 28 år!

Bruksprovet - inside rapportering

Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Jag hoppas du inte missförstod mig ang. Cortez för det är precis det jag menar, att om alla hade ratat honom då och senare pga av den exteriörpoängen så hade vi ju inte haft några avkommor idag och likaså gått miste om denna otroliga hingst i vår svenska avel :)
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Nejdå ingen fara - det är lugnt...Det kallas diskussion :D Om alla tyckte lika så fick vi sluta diskutera, eller hur ?

Helen
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Det är väl lite det jag är ute efter också när vissa är så bestämda på att minst 38 poäng skall hingstarna ha annars får det vara. Vem vet kanske nårga av 35-poängarna kommer att bli framtidens avelsmatadorer. Jag hoppas lite på det faktiskt, mest på pin kiv, men också för att än en gång bevisa att de poängen kanske inte är de viktigaste att de ligger på 8 och högre.
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

*kl*

Har läst lite grann i denna tråd men såg nu att Chess bla. hade visats där nere.

Vem var det som red honom?

Hur gick det för gylle?cyllene? s häst?
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Det var en ung tjej som red dressyr på Chess. Det stod inte i programmet vad hon hette .
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

*kl*

Var Don Primero med? Ngn som såg, avkommor, intryck?
Står inga namn på KL:s sida, vem är detta?:
_J9G0331.JPG
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Don Primero visades upp tillsammans med en avkomma.

Tror precis som Pazuzu att det Jazz Time på bilden, frambenen ser ut som hans!
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Jazz Time står i Danmark.
Stuteri York.
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Man får vel anta Tyskland. Med York som bindeledd til Tyskland.
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Niks. Men York samarbeider med Tasdorf eller hva nå stutteriet heter. Nytt i år. Og Jazz Time er ny på Tasdorf, den har tidligere tilhørt Vorwerk.
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Du kan val betacka med TAI?:confused:
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Ja men jag gillar inte att importera sperma ;). Vill ha hingstar som står i landet!
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Mitt sto ska betackas forsta gangen, sa jag ar inte sa insatt. Far jag fraga varfor du inte vill imp. om det ar en hingst du vill ha? Kostnad? Kvalite? Eller?
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Det är flera anledningar, bl a

pris
krånglighet (jag föredrar faktiskt posten framför flyg ;) )
men framförallt att jag vill gynna de hingstar som står i Sverige av regionalpolitiska skäl! Så länge det inte är omöjligt att hitta samma blod/kvalité här vill säga.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp