Bukefalos 28 år!

Bruksridning!

E

ElviraB

Någon mer än jag som gillar att tävla/träna bruksridning? :confused:
Det är synd att det ordnas så lite tävlingar, är det nån som vet i fall det är något på gång i västra götaland? Om det ordnas träningar eller tävlingar på din klubb eller någon annanstans så vore det kul om du hörde av dig! :bow:
 
Har inte gjort ännu!
men iår blir det förstå gången men med både ridning och körning! :cool:
 
åh, jag har letat efter någon som har tävlat i sruksridning jättelänge!
du skulle inte ha något emot att berätta om vad man tävlar i och allt sånt?
mvh szanna
 
Jag bor också i VG, nära Uddevalla, och förra året så hade dom bruksridning på Backamo (Ljungskile?..) som jag var och tittade på. Verkade roligt och jag har funderat på att börja. Men ingen här har ju knappt hört talas om det, så det kryllar nog inte av tävlingar.
Kul med en gren där alla kan ställa upp! Får du reda på nåt så vill jag veta! Var bor du?
 
Sv: Bruksridning!

:) jag har än så länge bara tränat bruksridning från marken me mitt arabsto. VILL verkligen börja med det.
Men det är svårt att veta hur man ska komma igång själv :d
Nu är det i alla fall så att grannen till där jag har hästen på bete i sommar håller på med det. så där har vi fått låna bruksridbanan :)
Riktigt roligt. :love:
 
Sv: Bruksridning!

Vi har träning den 21 aug. Då går vi igenom regler och moment. Sedan tränar vi på de olika momenten. Efter det försöker vi rida en liten träningstävling. Detta sker i norra Örebro län.
 
Sv: Bruksridning!

Jag tycker det är skoj!
Tävlat i det nåra år(sen 98?) Vi har DM i brukskörning och bruksridning på gården, så det är svårt att missa.
Skulle tävlat SM i år men tyvär var det för långt att åka.
 
Sv: Bruksridning!

FNH (Föreningen nordsvenska hästen) brukar vara arrangör på många bruksridningar, åtminstone här hemma i sörmland.

Har tävlat en gång förra året och en gång i år och det är jättekul. Är mest med för att få träffa folk och ha kul med hästen och kolla av lite vad jag själv klarar.
 
Sv: Bruksridning!

Dorinda!!!
Du har inte lust att skicka ett pm med lite datum samt adress/vägbeskrivning och så till tävlingarna/gården?!? Jag ska sätta igång med körning i år och det vore kul att få en större bild av brukskörning (och -ridning) för att nästa år kanske tävla i det!!!
Snälla?
 
Sv: Bruksridning!

Hejsan!
Rider en nsv val, och vi hade enh bruksridningsbana vid vårt stall ett tag, tränade litegrann. DEn 1-2 oktober ska det var bruksridningsträning/tävling i Munkedals kommun för ngn vid namn... Lennart Klasson tror jag det var. Min egen häst e halt, men tänkte kila dit och titta. Munkedal ligger 3.5 mil norr om uddevalla, hör av er om ni är intresserade så kan jag ge er mer info!
 
Sv: Bruksridning!

ElviraB skrev:
Någon mer än jag som gillar att tävla/träna bruksridning? :confused:

Var med på ett 2-dagars tävling i "Hästrally" med nordsvensken (såld). Det var det absolut roligaste jag gjort med honom! Red ca 5 mil och varvade med olika övningar. Tror att det kanske kan vara ngt liknande. :confused:
 
Sv: Bruksridning!

High Noon!

Kan du inte berätta lite om "HÄSTRALLY". Det låter s...kul!!! :)
 
Sv: Bruksridning!

Och jag är LEDSEN över att jag inte kan komma och titta, men så är det när man ska vara snäll samt lära sig saker!!! NÄSTA GÅNG ska jag komma och titta!!! *håller tummarna*
 
Sv: Bruksridning!

Gnutten skrev:
High Noon!

Kan du inte berätta lite om "HÄSTRALLY". Det låter s...kul!!! :)

Det var kanon! Det var runt 70 ekipage som red/körde totalt, tror det var ca 3mil på 2 dagar. Hade maxtider på rundorna och poängsattes på övningarna.
Man red etapper och återkom till starplatsen där man gjorde diverse lydnads/koncentrations/precistionsövningar, bedömdes, och så iväg på nästa runda för att sedan återkomma & göra övningar & så iväg igen.
Exempel på övningar vi gjorde: Gå över vattenfylld presenning, trä en lövad segerkrams över huvudet på hästen & ta sig en viss sträcka, hämta & lämna vatten i bägare, stå stilla med alla hovpar på vissa linjer, rygga mellan bommar som låg i ett L...
Både hästar & människor hade BUS-ROLIGT! :banana:
 
Sv: Bruksridning!

hejhej jag tävlade bruksridning för ett par år sedan,, på ett russ som van bruksridning i sm i flera år i rad,,fortfarande tror ja,, men iallafall så tränade jag hela sommaren,,jag skulle tävla den 20 agusti,,men hästen gick inte på transporten,, men det är kul att träna,, jag känner de som kom på ``bruksridning`` och de som kom på lagarna,, lite kul., det var nog därför jag började,,hur började ni andra??
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
443
Senast: hamilton1
·
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
8
· Visningar
765
Senast: cirkus
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 428
Senast: zarmino
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 389
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp