Bruten armbåge

Gör en egen tråd så slipper jag skriva i kaostråden 😊

Är en olekranonfraktur, varit på röntgen 2 gånger igår, magnetröntgen idag.

Operation inom 10 dagar, ska fasta från midnatt fram till 09 imorgon, håll tummarna att det finns en tid!

Man inser nu hur mycket man faktiskt använder båda armarna... känner mig helt handlingsförlamad emellanåt 😅
Jag hoppas det blir en bra operation och rehab, inbillar mig att jag har nån form av fördel iom att jag var aktiv innan skadan.

Vill ta mig ut och promenera framöver, måste bara lösa det hur tusan jag gör med kläder, jacka går ju inte att få på sig 😒
 

Att en så liten grej kan göra så ont...
20230705_163447-01.jpeg
 
Funderar om jag kan ta bort detta "bandage" och låta det lufta sig... jag frågade på mottagningen, men zoomade ut (😂) så minns inte vad han sa.
20230709_201327.jpg

Hade väl kunnat ringa men jag ORKAR inte med fler läkarsamtal.
Stygnen ska tas om ca 1 vecka...
 
Senast ändrad:
Stygnen tas på fredag!
Tog upp axeln också, och hon tyckte jag skulle ringa deras fysioterapeuter imorgon... men jag går ju redan till en fysio? 😅 fattar nada.

Ska och träna efter jobbet, ska kolla med dom i receptionen om dom har nån annan fysio jag kan gå till (min har semester nu)
 
Axeln är bättre, kämpat på med rehab! Men alltså, jag kan inte räta ut armjäveln 😂 det ser fortfarande ut såhär...
Vet inte om det är skrot ivägen eller om det bara är stelt.
Visa bifogad fil 125430

Samma som min då 😅

För min del tror jag ändå att det är metallplattan som tar emot i armbågsleden, för det känns verkligen som att något tar tar stopp helt, inte som att det börjar gå trögare som det gjorde i början... Funderade på att plocka bort plattan men det gör ju egentligen inte ont längre så har accepterat att jag har en skev arm nu... Men din ser ändå ut att vara lite mer skev än min, så det är kanske värt att försöka fixa. För mig har det inte blivit någon skillnad i hur mycket jag kunnat räta ut armen från typ någon månad efter gipset åkte till nu över 4 år senare. Men jag har inte heller varit lika duktig som du med sjukgymnastiken :cautious:
 
Samma som min då 😅

För min del tror jag ändå att det är metallplattan som tar emot i armbågsleden, för det känns verkligen som att något tar tar stopp helt, inte som att det börjar gå trögare som det gjorde i början... Funderade på att plocka bort plattan men det gör ju egentligen inte ont längre så har accepterat att jag har en skev arm nu... Men din ser ändå ut att vara lite mer skev än min, så det är kanske värt att försöka fixa. För mig har det inte blivit någon skillnad i hur mycket jag kunnat räta ut armen från typ någon månad efter gipset åkte till nu över 4 år senare. Men jag har inte heller varit lika duktig som du med sjukgymnastiken :cautious:

Jo, när jag var med stiftet så tyckte dom dock det var för tidigt för att ta bort allt, så får nog avvakta lite, orkar inte mer med sjukhusbesök och eventuella sjukskrivningar just nu ändå 😂

Jag hindras ju inte av det egentligen, förutom att jag inte kan yoga och träna riktigt som jag vill, men det är inte hela världen 😊

Ska till fysio på onsdag, ska höra lite med han då och se om rörelsen blivit något bättre alls!
 
Fysion idag. Han tycker jag ska kontakta en ortoped ang uträtningen för att se om dom kan göra nåt.

Vi körde en jäkla massa stretch för axeln, det var en jobbig historia.
Fått lite nya övningar för axeln, som fortfarande är uppfuckad, om än bättre, vi ska köra dom tillsammans på fredag, stretchen tog en himla tid!
 
Fysion idag igen (inte mig emot 🤭)

Fick ligga på rygg på britsen och så tröck han nånstans på axeln och vips så kunde jag röra axeln normalt?! Båda såg helt konfunderade ut 😂

Han testade även dra i armbågen och bända lite och kom fram till att det är mekaniskt!
Fick lite nya övningar och så återbesök igen om ca 2.5 vecka (på min födelsedag 😁)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp